Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   FDF wil kartel met MR opblazen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119548)

ZERO 23 februari 2009 10:40

FDF wil kartel met MR opblazen

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...09_007&ref=rss

Dus een Belgistische Vlaming, die in Wallonië in het Frans campagne voert, is blijkbaar al een brug te ver voor Maingain.

Positief punt is wel dat een nieuw kartel CDH/FDF tot de mogelijkheden behoort. Waardoor zusterpartij CD&V meteen zijn beloning krijgt voor het federale te verkiezen boven zijn kartel met de N-VA.

Steben 23 februari 2009 10:41

Tof, leuke wending.

Zwartengeel 23 februari 2009 11:44

Een politieke formatie met Maingain en Milquet aan het hoofd? Leuk, die kunnen zich dan meteen omdopen tot 'Vlamingenhatend Kartel'.

vercetti 23 februari 2009 12:08

En weer gaan aan Vlaamse kant een groot aantal ogen open. :cheer:

evilbu 23 februari 2009 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3993136)
Een politieke formatie met Maingain en Milquet aan het hoofd? Leuk, die kunnen zich dan meteen omdopen tot 'Vlamingenhatend Kartel'.

Ik denk wel dat Milquet een Vlamingknuffelaar is in vergelijking met Maingain.:?

Overigens is het FDF deel van de MR en mag Maingain natuurlijk kritiek hebben op mogelijke nieuwkomers, zo gaat dat in elke club. Maar deze man voert inderdaad campagne in het Frans, doet geen anschlussoproepen,.. kortom: het is leuk om Maingain te zien kronkelen omdat hij niet kan zeggen wat hem echt dwars ligt: het is een Vlaming.:lol:

Pericles 23 februari 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3993179)
Ik denk wel dat Milquet een Vlamingknuffelaar is in vergelijking met Maingain.:?

Overigens is het FDF deel van de MR en mag Maingain natuurlijk kritiek hebben op mogelijke nieuwkomers, zo gaat dat in elke club. Maar deze man voert inderdaad campagne in het Frans, doet geen anschlussoproepen,.. kortom: het is leuk om Maingain te zien kronkelen omdat hij niet kan zeggen wat hem echt dwars ligt: het is een Vlaming.:lol:

De nagel op de kop. ;-)

djimi 23 februari 2009 12:31

Zullen Maingain & Milquet het straks aandurven te vragen dat Didier Reynders aftreedt als Minister van Financiën?

Paracelsus 23 februari 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3993179)

Er zitten toch nog Vlamingen bij het FDF? Franstalige weliswaar, maar desalniettemin. Van Hoobroeck, de Mûelenaere, Kim Van Mele, Pascal De Backer, JM Van Eyck...

Shadowke 23 februari 2009 20:02

ondertussen heeft Reynders Aernoudt al buitengejaagd om bij het kartel met het FDF te behouden.
hierdoor zullen weer enkele honderden Vlamingen voor onafhankelijkheid kiezen. bedankt Reynders en Maingain.

Zwartengeel 23 februari 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 3993258)
ondertussen heeft Reynders Aernoudt al buitengejaagd om bij het kartel met het FDF te behouden.
hierdoor zullen weer enkele honderden Vlamingen voor onafhankelijkheid kiezen. bedankt Reynders en Maingain.

En Aernoudt meteen weer een illusie armer. Ik vrees dat zijn Waals avontuur hem nog wel eens een flinke kater zou kunnen opleveren.

Jaani_Dushman 23 februari 2009 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3993221)
Er zitten toch nog Vlamingen bij het FDF? Franstalige weliswaar, maar desalniettemin. Van Hoobroeck, de Mûelenaere, Kim Van Mele, Pascal De Backer, JM Van Eyck...

Altijd leuk om FDF'ers aan te spreken met "volksgenoot". :twisted:
Zijn altijd lekker op hun teentjes getrapt....

Renesse 24 februari 2009 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3993396)
En Aernoudt meteen weer een illusie armer. Ik vrees dat zijn Waals avontuur hem nog wel eens een flinke kater zou kunnen opleveren.

Misschien wordt hij nog Vlaams-nationalist? :-P

Altijd leuk te zien hoe de Franstaligen hun nuttige idioten afmaken.

Steben 24 februari 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 3994494)
Misschien wordt hij nog Vlaams-nationalist? :-P

Altijd leuk te zien hoe de Franstaligen hun nuttige idioten afmaken.

FDF doet maar wat. De intelligentere Reynders wou dat namelijk vermijden, maar botst zelf op la structure belge.

Henri1 24 februari 2009 13:59

Op wie gaan we nu kakken ?

forzaflandria 24 februari 2009 16:23

Op het Front des Democrates Flamandophobes.

DSC 24 februari 2009 16:41

Ik denk persoonlijk niet dat het anders gelopen zou zijn als Aernoudt een Waal was geweest. Je moet nu ook niet meteen "racisme!" gaan roepen als een FDF'er iets tegen een Vlaming heeft, hé.

Het FDF is beduidend bang dat haar invloed binnen de MR zal verminderen als Aernoudt met zijn LiDé arriveert. Ook het MCC, die andere partij die met de voormalige PRL en het FDF is opgegaan in de MR-federatie, reageerde immers op een gelijkaardige wijze en is niet meteen Vlaming-hatend.

Dat hij het socio-economisch programma van LiDé niet kan luchten, vergeef ik Maingain graag. Maar iets zegt mij dat vooral het feit dat LiDé liever geen uitbreiding van Brussel ziet, voor hem doorn in het oog is. Hij is bang dat zijn 'partijfederatie' met Aernoudt erbij weg zal evolueren van de communautaire scherpschutterij van het FDF.

Renesse 24 februari 2009 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSC (Bericht 3994807)
Ik denk persoonlijk niet dat het anders gelopen zou zijn als Aernoudt een Waal was geweest.

Als ons moeder wieltjes had, was ik een tram. We zullen het nooit weten.

Steben 25 februari 2009 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSC (Bericht 3994807)
Ik denk persoonlijk niet dat het anders gelopen zou zijn als Aernoudt een Waal was geweest. Je moet nu ook niet meteen "racisme!" gaan roepen als een FDF'er iets tegen een Vlaming heeft, hé.

Dat is juist, we moeten zelf niet gaan handelen zoals het FDF (en MR).

Citaat:

Dat hij het socio-economisch programma van LiDé niet kan luchten, vergeef ik Maingain graag.
Excusez-moi, mais la MR, n'est-elle quand même aussi tellement libérale?
:lol:

Citaat:

Maar iets zegt mij dat vooral het feit dat LiDé liever geen uitbreiding van Brussel ziet, voor hem doorn in het oog is. Hij is bang dat zijn 'partijfederatie' met Aernoudt erbij weg zal evolueren van de communautaire scherpschutterij van het FDF.
Uiteraard, dus toch wat de meesten hier zeggen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be