Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   60M voor Ford en 11miljard voor werklozen.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119571)

brother paul 24 februari 2009 09:56

60M voor Ford en 11miljard voor werklozen....

Je zou dus denken dat politiek liever geld geeft aan mensen dan investeren in economie ???

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...002&kanaalid=8

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=7926RK9A
Door de crisis springen de Belgische werkloosheidsuitgaven dit jaar met bijna 14procent omhoog, van 9,6 tot 10,9 miljard euro.

guerin 24 februari 2009 10:22

je zou kunnen denken dat de politiek graag werkloosheid vergoeding betaalt omwille van de esthetiek!Heb men dan liever dat werklozen op straat leven?Ik denk niet dat de werkende burger daar zo enthousiast over zou zijn,zijn zien liever een schijnbaar mooie samenleveging dan de harde lelijk werkelijkheid van bezitters en bezitlozen.

system 24 februari 2009 10:25

Auto-assemblage is voorbij. Is eigenlijk reeds lang voorbij. Men kan de arbeiders niet op straat zeggen natuurlijk, en daarom moet men die fabrieken voorlopig nog in leven proberen te houden. Maar men men zich realiseren dat dat soort industrie gedoemd is op termijn te verdwijnen of alleszins zeer erg zal moeten afslanken. Vlaanderen mag niet dezelfde fout maken met de autofabrieken als de Walen vroeger met hun staal en steenkoolmijnen.

Pericles 24 februari 2009 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3994124)
Auto-assemblage is voorbij. Is eigenlijk reeds lang voorbij. Men kan de arbeiders niet op straat zeggen natuurlijk, en daarom moet men die fabrieken voorlopig nog in leven proberen te houden. Maar men men zich realiseren dat dat soort industrie gedoemd is op termijn te verdwijnen of alleszins zeer erg zal moeten afslanken. Vlaanderen mag niet dezelfde fout maken met de autofabrieken als de Walen vroeger met hun staal en steenkoolmijnen.

De staalfabrieken en de steenkoolmijnen werden rechtgehouden met federaal geld; in de praktijk dus vooral Vlaams geld. De solidariteit zal in het geval van de Vlaamse autoindustrie niet spelen. De redding zal met uitsluitend Vlaams geld dienen te gebeuren.

brother paul 24 februari 2009 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 3994117)
je zou kunnen denken dat de politiek graag werkloosheid vergoeding betaalt omwille van de esthetiek!Heb men dan liever dat werklozen op straat leven?Ik denk niet dat de werkende burger daar zo enthousiast over zou zijn,zijn zien liever een schijnbaar mooie samenleveging dan de harde lelijk werkelijkheid van bezitters en bezitlozen.

bekijk wel de verhouding hé...

system 24 februari 2009 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 3994218)
De staalfabrieken en de steenkoolmijnen werden rechtgehouden met federaal geld; in de praktijk dus vooral Vlaams geld. De solidariteit zal in het geval van de Vlaamse autoindustrie niet spelen. De redding zal met uitsluitend Vlaams geld dienen te gebeuren.

Dat kan de Vlaamse regering op termijn nooit volhouden. Zeker in deze tijd niet.

eno2 24 februari 2009 12:54

Citaat:

60M voor Ford en 11miljard voor werklozen....
Ik krijg dertig € per dag, behalve op zondag.

Is dat te veel?

brother paul 24 februari 2009 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3994445)

Is dat te veel?

Moest je daarvoor het stadspark eens kuisen, helpen afval sorteren, helpen zonnepanelen installeren op alle gebouwen in uw stad, en helpen electriciteit leggen, en helpen de strijk doen vanal die mensen die helpen, dan mag je van mij rustig het driedubbele hebben.

Another Jack 24 februari 2009 13:04

Citaat:

Is dat te veel?

Om daarvoor dankbaar te zijn?

Ik dacht het niet.

eno2 24 februari 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3994461)
Moest je daarvoor het stadspark eens kuisen, helpen afval sorteren, helpen zonnepanelen installeren op alle gebouwen in uw stad, en helpen electriciteit leggen, en helpen de strijk doen vanal die mensen die helpen, dan mag je van mij rustig het driedubbele hebben.

Met een dergelijk geëxplodeerd minimumloon zal het VBO niet gelukkig zijn.

Savatage 24 februari 2009 13:11

Citaat:

Is dat te veel?

Welke inspanningen moet je daarvoor leveren eno2?

eno2 24 februari 2009 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3994477)
Welke inspanningen moet je daarvoor leveren eno2?

Eerst al l je spaargeld aan de overbelastingen van de overheid afgeven, alsook aan loodzware bijdragen van de sociale zekerheid, terwijl je nog mag werken, savatage.

En als je niet meer mag meedraaien, dan de depressies, het statusverlies, de uiteenvallende relaties, het isolement en de armoede blijvend overleven.

eno2 24 februari 2009 13:32

Welke 11miljard voor werklozen?

Ik weet van niks...

brother paul 24 februari 2009 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3994505)
Welke 11miljard voor werklozen?

Ik weet van niks...

1miljoen werklozen aan 11.000euro zeker Dat moet zoiets zijn veronderstelik

dus alle tijdskredieten zitten daar ook in volgens mij

jbl 24 februari 2009 21:10

Vlaanderen heeft een pak geld in KBC gepompt, foute investering, want KBC stort ondanks ingrijpen van Vl overheid naar beneden wegens problemen in Oost Europa (ps Oost Europa is misschien 3 - 4 groter dan Vlaanderen). Nu gaat Vlaanderen geld geven aan de autoindustrie opniew fout, kortom allemaal weggesmeten geld, wij als kmo wij zien niets, nul komma nul, da's de realiteit. Bovendien komt van Brempt ook nog eens met goed nieuws 1500 jobs in de sociale economie vooral voor het verhuren van speelgoed, jongens waar zijn wij in godsnaam mee bezig!!!!!!
We zijn misschien beter af met speelgoedministers!!

DenDane 24 februari 2009 21:22

Citaat:

Is dat te veel?

Als je het krijgt wel ja, als je ervoor werkt....dat is wat anders...

jbl 24 februari 2009 21:38

Citaat:

Is dat te veel?

Inderdaad U zou meer moeten krijgen8O. Als U 30 euro per dag krijgt, incl op zaterdag ja dan is dat teveel zo simpel is dat, U leeft op de kap van alle werkende mensen als U zich daar goed bij voelt ??

Infowarrior 24 februari 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3994124)

U rijdt dagelijks met de fiets?

jbl 24 februari 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 3995326)
U rijdt dagelijks met de fiets?

Het hypocriete is niet dat je met de fiets moet rijden, maar dat de auto industrie massal subsidies krijgt (waarvan ik hoop dat Europa ze nog afkeurt), maar koop je als burger, die opdraait voor deze subsidies, een auto dan wordt je nog eens zwaar gestraft, een echte schande. Wij als burger betalen alles terug, maak U geen illusies de banken, de auto industrie wij als werkende zullen alles tot op de laatste euro terugbetalen zo simpel is dat en of dit nu over België of Vlaanderen gaat dat maakt geen verschil wij zullen voor dit wanbeleid opdraaien.

eno2 25 februari 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3994877)
1miljoen werklozen aan 11.000euro zeker Dat moet zoiets zijn veronderstelik

dus alle tijdskredieten zitten daar ook in volgens mij

Ik heb nog altijd dertig € per dag en geen cent meer ontvangen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be