Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Water (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119608)

thefishdoesntthink 25 februari 2009 00:49

Water

http://waterconsciousness.com/

Citaat:

“The world is running dry, but only because of our folly. There is time, just, to head it off. But only if we begin.
This volume is the place to start.”
http://www.flowthefilm.com/trailer
About the Film

Citaat:

Irena Salina's award-winning documentary investigation into what experts label the most important political and environmental issue of the 21st Century - The World Water Crisis.

Salina builds a case against the growing privatization of the world's dwindling fresh water supply with an unflinching focus on politics, pollution, human rights, and the emergence of a domineering world water cartel.

Interviews with scientists and activists intelligently reveal the rapidly building crisis, at both the global and human scale, and the film introduces many of the governmental and corporate culprits behind the water grab, while begging the question "CAN ANYONE REALLY OWN WATER?"

Beyond identifying the problem, FLOW also gives viewers a look at the people and institutions providing practical solutions to the water crisis and those developing new technologies, which are fast becoming blueprints for a successful global and economic turnaround.

On December 10th, 2008 FLOW was invited to screen at the United Nations as part of the 60th Anniversary of the Declaration of Human Rights.
http://www.worldwatercouncil.org/index.php?id=25
Citaat:

While the world's population tripled in the 20th century, the use of renewable water resources has grown six-fold. Within the next fifty years, the world population will increase by another 40 to 50 %. This population growth - coupled with industrialization and urbanization - will result in an increasing demand for water and will have serious consequences on the environment.
"A global water movement for a secure world"
Dacht toch even aan herinneren.

Zwart goud? Goud ziet blauw.

Flanelcondoom 25 februari 2009 01:08

Teveel mensen op aarde.

thefishdoesntthink 25 februari 2009 01:13

Maar ook heel veel water, genoeg zelfs, las ik ergens, om 15 miljard mensen drinken te geven.

Flanelcondoom 25 februari 2009 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 3995783)
Maar ook heel veel water, genoeg zelfs, las ik ergens, om 15 miljard mensen drinken te geven.

Dan moeten we niet meer dan 15 miljard mensen geboren laten worden.

maddox 25 februari 2009 07:17

Bof, om drinkbaar water te hebben voor XXX miljard mensen is alleen energie nodig.

Met genoeg energie kan je zeewater drinkbaar maken, de menselijke afvalwaters zuiveren, en terug de natuur in lozen.

Heftruck 1 maart 2009 06:15

Citaat:

"CAN ANYONE REALLY OWN WATER?"
Ja. En daarmee zal waarschijnlijk alles gezegd zijn. Weer een filmpke van iemand die schaarste, de functie van prijzen en winstincentieves niet begrijpt. :roll:

Heftruck 1 maart 2009 06:19

Citaat:

Within the next fifty years, the world population will increase by another 40 to 50 %
Zijn die helderziend ofzo?

thefishdoesntthink 1 maart 2009 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4002493)
Ja. En daarmee zal waarschijnlijk alles gezegd zijn. Weer een filmpke van iemand die schaarste, de functie van prijzen en winstincentieves niet begrijpt. :roll:

Ik houd niet van winst en ik geloof niet in schaarste.

maddox 1 maart 2009 10:52

Uw voorkeuren thefishdoesntthink veranderen niks aan de realiteit.

Als er teveel mensen goed water nodig hebben, gaat het goed water onbetaalbaar worden en gaan er mensen dus geen goed water kunnen veroorloven.

Dan hebben die mensen enkele opties.
1)De meest duidelijke en waarschlijnlijke. Stelen
2) Creperen
3) Creatief zijn.
Zoals ik al schreef, met genoeg energie kan je zelfs rotsen omzetten in water. Maar het is zelfs nog makkelijker een mens, plant of dier uit te persen.

Tavek 3 maart 2009 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4002493)

Ik ben niet zo voor concepten van eigendom op onze lucht, het water en land.

Producten waar arbeid in gestoken is, dat is wat anders, maar intrinsiek de dingen die deel zijn van onze aardkloot als eigendom beschouwen is per definitie onrechtvaardig en amoreel.

thefishdoesntthink 3 maart 2009 14:31

En volgens mij is schaarste gecreëerd door bedrijven, door het door winst gedreven kapitalistisch systeem, sowiso eigenlijk. Hoe schaarser ze (bedrijven, banken, regeringen) ons kunnen overtuigen dat hun goed is, hoe meer ze ervoor kunnen vragen.
Water kost in vele landen meer dan olie.

Pieke 3 maart 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4006061)

hierbij mag gerust DNA toegevoegd worden

Flanelcondoom 3 maart 2009 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4006114)
hierbij mag gerust DNA toegevoegd worden

Jouw genen zijn mijn genen.

Ik eis seks met je dochter!

netslet 3 maart 2009 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4006061)

Producten waar arbeid in gestoken is, dat is wat anders, maar intrinsiek de dingen die deel zijn van onze aardkloot als eigendom beschouwen is per definitie onrechtvaardig en amoreel.

Meeste drinkbaar water is volgens mij wel wat arbeid in gekropen om dat a/ drinkbaar te maken of b/ toegankelijk of gemakkelijk te putten te maken. Bvb: waterzuiveringsinstallatie, waterput, etc...

netslet 3 maart 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4006141)

Het gaat volgens mij over de erfelijke informatie, niet over de DNA zelf.

Als dat zo is, ben ik het met Pieke eens.

Flanelcondoom 3 maart 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4006154)
Meeste drinkbaar water is volgens mij wel wat arbeid in gekropen om dat a/ drinkbaar te maken of b/ toegankelijk of gemakkelijk te putten te maken. Bvb: waterzuiveringsinstallatie, waterput, etc...

In de Emiraten overleven ze voor een groot deel op desalinaat.

Pieke 3 maart 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4006141)

+

daar is ze nog veel te jong voor, pedo

en daarbij, ge geraakt nooit door de selectieprocedure...

Pieke 3 maart 2009 15:18

1x is meer dan genoeg

DSC 3 maart 2009 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3995857)
Bof, om drinkbaar water te hebben voor XXX miljard mensen is alleen energie nodig.

Met genoeg energie kan je zeewater drinkbaar maken, de menselijke afvalwaters zuiveren, en terug de natuur in lozen.

Misschien eens proberen op waterkracht?

Flanelcondoom 3 maart 2009 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4006180)
+

daar is ze nog veel te jong voor, pedo

en daarbij, ge geraakt nooit door de selectieprocedure...

Is de selectieprocedure dan zo hard?

Ik ben heel viriel, heb veel borsthaar, blauwe ogen, drink niet overmatig veel, en vloek niet in vrouwelijk gezelschap.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be