Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aktion T4 anno 2009: Geef de onproductieve kindjes methylphenidaat! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119620)

Experiment 25 februari 2009 08:32

Aktion T4 anno 2009: Geef de onproductieve kindjes methylphenidaat!

Citaat:

Tussen 2004 en 2007 is het aantal kinderen en jongeren dat ADHD-geneesmiddelen slikt, gestegen met 74 procent. Ook het aantal kinderen dat medicijnen tegen psychoses neemt, stijgt.

http://hln.be/hln/nl/38/Je-Kinderen/...middelen.dhtml

Experiment 25 februari 2009 08:40

Eentje uit de oude doos voor de mensen die hiervan minder op de hoogte zijn...

Flanelcondoom 25 februari 2009 13:24

Den docteur zegt het dus het zal wel goed zijn, zeker?

Ik weet hoe retesimpel het is om rilatine te verkrijgen. Men moet gewoon wat liegen tegen de dokter.

dejohan 25 februari 2009 13:28

Beetje overdreven titel niet?

Flanelcondoom 25 februari 2009 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 3996166)

Zeker niet.

Als een kind rilatine moet nemen, zal het nooit op eigen kracht kunnen concentreren, omdat het afhankelijk is van de drug.

globalmedia 25 februari 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 3996166)

hln is nu eenmaal platte commerciele sensatiepers:-)
hun layout schreeuwt ook om aandacht met grote vetgedrukte sensatiekoppen en fotos :-)
zoals "the sun krant" in engeland

dejohan 25 februari 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996169)
Zeker niet.

Als een kind rilatine moet nemen, zal het nooit op eigen kracht kunnen concentreren, omdat het afhankelijk is van de drug.

Ah, en dat staat gelijk aan het vermoorden van honderduizenden kinderen?

Flanelcondoom 25 februari 2009 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan (Bericht 3996176)
Ah, en dat staat gelijk aan het vermoorden van honderduizenden kinderen?

Vermoorden?

Hoomer 25 februari 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996161)
Den docteur zegt het dus het zal wel goed zijn, zeker?

Ik weet hoe retesimpel het is om rilatine te verkrijgen. Men moet gewoon wat liegen tegen de dokter.

Dat zegt dan meer over die dokter dan over Rilatine.
Ik weet in ieder geval wat onderzoeken er aan de diagnose ADHD zijn vooraf gegaan. Tenminste aan de echte ADHDers.
En het is niet aan een huisdokter om vast te stellen dat iemand ADHD heeft of gewoon zeer actief is.

Flanelcondoom 25 februari 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3996204)
Dat zegt dan meer over die dokter dan over Rilatine.
Ik weet in ieder geval wat onderzoeken er aan de diagnose ADHD zijn vooraf gegaan. Tenminste aan de echte ADHDers.
En het is niet aan een huisdokter om vast te stellen dat iemand ADHD heeft of gewoon zeer actief is.

Ik heb een voorschriftje kunnen loskrijgen. Het was een experiment van mijnentwege.

netslet 25 februari 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996169)
Zeker niet.

Is dat zo erg?

Ik ben bvb ook erg afhankelijk van voedsel zodat ik energie heb om te kunnen bewegen. Waarom is de ene afhankelijkheid zorgwekkender dan de andere?

Er zijn natuurlijk mensen die een zo groot mogelijke onafhankelijkheid als hoogste doel stellen, maar er is volgens mij geen reden om dat ook van andere mensen te eisen.

Flanelcondoom 25 februari 2009 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3996226)
Is dat zo erg?

Ik ben bvb ook erg afhankelijk van voedsel zodat ik energie heb om te kunnen bewegen. Waarom is de ene afhankelijkheid zorgwekkender dan de andere?

Er zijn natuurlijk mensen die een zo groot mogelijke onafhankelijkheid als hoogste doel stellen, maar er is volgens mij geen reden om dat ook van andere mensen te eisen.

Zo lang de toevoer er is, is er (los van de bekende en onbekende gevolgen voor je lichaam) geen probleem.

Het is hoe je het beziet, uiteraard. Ik zou het niet aankunnen om afhankelijk te zijn van de pharmacie om mijn dagelijkse taken normaal te kunnen uitvoeren.

netslet 25 februari 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996231)
Zo lang de toevoer er is, is er (los van de bekende en onbekende gevolgen voor je lichaam) geen probleem.

Het is hoe je het beziet, uiteraard. Ik zou het niet aankunnen om afhankelijk te zijn van de pharmacie om mijn dagelijkse taken normaal te kunnen uitvoeren.

Wat is dat nu voor een attitude? Start je eigen druglab dan op, he ;)

Ik denk ook dat je de afhankelijkheid van rilatine nogal overschat. Ik heb zelf een half jaar rilatine geslikt en het was nu echt niet zo dat ik mij niet meer kon concentreren toen ik geen rilatine nam.

Flanelcondoom 25 februari 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3996238)
Wat is dat nu voor een attitude? Start je eigen druglab dan op, he ;)

Ik denk ook dat je de afhankelijkheid van rilatine nogal overschat. Ik heb zelf een half jaar rilatine geslikt en het was nu echt niet zo dat ik mij niet meer kon concentreren toen ik geen rilatine nam.

Op welke leeftijd was dat?

Ik denk dat het geheel anders is voor kinderen van 7 die rilatine toegediend krijgen en dan een drietal jaar later ermee stoppen.

En mijn drugslabo heb ik nodig voor andere dingen. De paddo is net illegaal in NL ;-)

dejohan 25 februari 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996180)
Vermoorden?

http://en.wikipedia.org/wiki/Action_T4

Kijk onder "Killing of children".

netslet 25 februari 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996240)
Op welke leeftijd was dat?

Ik denk dat het geheel anders is voor kinderen van 7 die rilatine toegediend krijgen en dan een drietal jaar later ermee stoppen.

En mijn drugslabo heb ik nodig voor andere dingen. De paddo is net illegaal in NL ;-)

Zestien was ik toen. En totaal onhandelbaar :-D

Ik heb geen ervaring of kennis met rilatinegebruik op zo'n jonge leeftijd. Toch denk ik dat bepaalde rituelen die bij het focussen horen overgeheveld kunnen worden tussen de periode van rilatine-focus en niet-rilatine-focus. En dat het kind dus niet per se in een situatie van focus-hulpeloosheid wordt geplaatst.

Flanelcondoom 25 februari 2009 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3996250)
Zestien was ik toen. En totaal onhandelbaar :-D

Ik heb geen ervaring of kennis met rilatinegebruik op zo'n jonge leeftijd. Toch denk ik dat bepaalde rituelen die bij het focussen horen overgeheveld kunnen worden tussen de periode van rilatine-focus en niet-rilatine-focus. En dat het kind dus niet per se in een situatie van focus-hulpeloosheid wordt geplaatst.

Hmm. Mij lijkt het eerder dat de focusrituelen verzwakt worden door de rilatine. Het is een beetje zoals tot je 12de moeten fietsen op een driewieler en dan wordt er verwacht dat je een mountainbikeparcours mag afleggen.

barfo 25 februari 2009 14:39

dokters krijgen geld, snoepreisjes en andere kado's toegestopt als ze bepaalde medicijnen voorschrijven. de industrie geeft natuurlijk mooiere incentives op medicijnen die langdurig genomen moeten worden, zoals relatine, prozac and andere "schijn-geneesmiddelen" (genezen doen ze niet enkel symptonen onderdrukken met alle gevolgen vandien)

de farma industrie kan toch niet blijven neusdruppels en keelpastilles voor de 30ste keer her-uitvinden en moet nieuwe afzet markten scheppen en vullen

netslet 25 februari 2009 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3996258)
Hmm. Mij lijkt het eerder dat de focusrituelen verzwakt worden door de rilatine. Het is een beetje zoals tot je 12de moeten fietsen op een driewieler en dan wordt er verwacht dat je een mountainbikeparcours mag afleggen.

De vraag is eigenlijk dan: kan het kind het mountainbikeparcours beter afleggen dan wanneer het nooit steunwieltjes op z'n fietsje heeft gekregen?

Opnieuw: ik weet het niet. Daarom acht ik het ook niet onmogelijk. Ik acht het ook mogelijk dat jij gelijk hebt of dat in bepaalde gevallen ik gelijk heb en in bepaalde gevallen jij gelijk hebt.

Flanelcondoom 25 februari 2009 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3996270)
De vraag is eigenlijk dan: kan het kind het mountainbikeparcours beter afleggen dan wanneer het nooit steunwieltjes op z'n fietsje heeft gekregen?

Opnieuw: ik weet het niet. Daarom acht ik het ook niet onmogelijk. Ik acht het ook mogelijk dat jij gelijk hebt of dat in bepaalde gevallen ik gelijk heb en in bepaalde gevallen jij gelijk hebt.

Misschien ligt het aan mijn vooroordelen. Ik heb een vreselijk wantrouwen tegen de pharma en de psychiatrie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be