![]() |
250 euro boete voor wie zorgverzekering te laat betaalt
Citaat:
1. Is da ni een beetje overdreven? 250 euro omdat ge 25 euro te laat betaalt? Ik ken 2 mensen die dit moeten betalen (waarvan er 1 in het buitenland woonde de vorige jaren), en die kunnen zich geen brieven ivm zorgverzekering herinneren, en zeker geen rappels. 2. Is dit niet ene beetje een onozel systeem. Konden ze dat bijvoorbeeld ni gewoon inhouden op de belastingen? 3. Mag dit wel? Ik heb ooit eens gehoord dat enkel gerechterlijke instanties en politie boetes mogen innen. |
Is de zorgverzekering binnen ons sociale zekerheidssysteem, wel verantwoord....
Kan men niet beter in tijden van automatisering dit niet meteen innen via andere kanalen... .... |
Citaat:
Goe bezig, zulle! Het is weer typisch Vlaams dat de zwakkeren worden benadeeld t.o.v. die met het vulgairste bakkes. |
Citaat:
Waar malen jullie over ? |
Het staat nochtans zo in hun statuut:
"Art.21bis § 1. Onverminderd de toepassing van artikel 6, § 1, vierde lid, en artikel 10, § 1, tweede lid, wordt, rekening houdend met het openstaande saldo aan verschuldigde bijdragen vanaf 1 mei 2006, een administratieve geldboete opgelegd aan iedereen die aangesloten is bij een zorgkas en die drie, niet noodzakelijk opeenvolgende, keren de bijdrage, bedoeld in [artikel 4, §4], niet, slechts gedeeltelijk of laattijdig heeft betaald. Voor personen die op 1 januari van het jaar voorafgaand aan het jaar waarin de administratieve boete wordt opgelegd, gerechtigd zijn op de verhoogde verzekeringstegemoetkoming, bedoeld in artikel 37, § 1, tweede lid, en § 19, van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994, bedraagt de administratieve geldboete 100 euro. Voor alle andere personen bedraagt de administratieve geldboete 250 euro. Bron: http://www.zorg-en-gezondheid.be/def...g.aspx?id=1280 Het kan niet van de belastingen afgehouden worden want als je te weinig verdient (ik dacht 6990€) hoef je zelfs geen belastingen te betalen. |
Citaat:
|
Als ik ergens anders te laat betaal, moet ik hoogstens intresten extra betalen, en/of administratieve kosten.
Als ge bij de zorgverzekering te laat betaald, moet je 1000% intrest betalen. Sorry maar ik vind dat te belachelijk voor woorden. |
Als ik ergens anders te laat betaal, moet ik hoogstens intresten extra betalen, en/of administratieve kosten.
Als ge bij de zorgverzekering te laat betaald, moet je 1000% intrest betalen. Sorry maar ik vind dat te belachelijk voor woorden. |
gewoon het bezwaarschrift indienen en je zal die boete niet moeten betalen (is toch al bij vele mensen, inclusief mijzelf gelukt)
|
Citaat:
|
Ze willen hun werkpremie van 250 euroos precies terug. :)
|
Citaat:
Dus ik ben benieuwd wat jouw "bezwaar" dan was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een boete voor verkozenen die zich 3 keer na één bij verschillende verkiezingen verkiesbaar stellen zou misschien ook geen slecht idee zijn om de staatskas te spijzen.
|
Citaat:
Plus dat die boete buiten alle proportie is. Allez, komaan gast, als ge dronken achter 't stuur zit met 0.5 tot 0.8 promille kruipt betaalde 137€! Maar efkes te laat betalen? Hola, direct 250€ aan uw broek. Daar zit toch geen logica in? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik denk te herinneren dat op de aanwijzing voor bezwaarschrift stond, dat je niets moet betalen tot het bezwaar is behandeld |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be