Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ter Zake: wat een kleuterkabinet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119701)

vercetti 27 februari 2009 20:36

Ter Zake: wat een kleuterkabinet

Ik ben geen regelmatige Ter Zake kijker. Op het tijdstip dat dit wordt uitgezonden, heb ik meestal iets beters te doen.

Het staat nu echter op in de achtergrond, interview met Filip Dewinter, maar hoe ergerlijk zijn die interviewers. Zijn zij wel bekend met het concept van de geïnterviewde laten uitspreken? Dewinter is amper begonnen aan zijn zin, of hij wordt al onderbroken.

Doen die twee dat ook bij andere politici, of is dat alleen maar bij politici van het Vlaams Belang?

DenDane 27 februari 2009 20:52

De vraag stellen is de vraag antwoorden...wat had u anders verwacht van de VRT ?

Steve_M 27 februari 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 4000360)
Ik ben geen regelmatige Ter Zake kijker. Op het tijdstip dat dit wordt uitgezonden, heb ik meestal iets beters te doen.

Het staat nu echter op in de achtergrond, interview met Filip Dewinter, maar hoe ergerlijk zijn die interviewers. Zijn zij wel bekend met het concept van de geïnterviewde laten uitspreken? Dewinter is amper begonnen aan zijn zin, of hij wordt al onderbroken.

Doen die twee dat ook bij andere politici, of is dat alleen maar bij politici van het Vlaams Belang?

Bij alle politici. Ook in alle andere zgn. duidingsprogramma's zoals de zevende dag of villa politica is dit de trend. Ze zijn blijkbaar bezorgd dat als iemand langer dan 10 seconden spreekt, dit de kijkers wegjaagt.

Pietje 27 februari 2009 20:54

Citaat:

Het probleem met Dewinter is, dat wanneer hij niet onderbroken word, hij zo'n interview beschouwt als een "vrij podium". En dat kan niet de bedoeling zijn. En ja, andere politici doen het ook, en worden dus ook onderbroken.
Ik ken trouwens geen enkel politic(a)us die zich beperkt tot het beantwoorden van de hem/haar gestelde vragen. Allemaal proberen ze zo lang mogelijk aan het woord te blijven, kwestie van de tijd te gebruiken voor hun eigen core-business. En ze weten allemaal dat die tijd beperkt is.

DSC 27 februari 2009 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4000377)
Bij alle politici. Ook in alle andere zgn. duidingsprogramma's zoals de zevende dag of villa politica is dit de trend. Ze zijn blijkbaar bezorgd dat als iemand langer dan 10 seconden spreekt, dit de kijkers wegjaagt.

In heel veel gevallen is dat juist in het voordeel van de politici! Laat iemand als Anciaux, Valkeniers, Dedecker, Somers of Dewael langer dan 10 seconden spreken en hun kiezers zijn weg!

Garry 27 februari 2009 20:58

Citaat:

Wat denkt ge?

De andere zullen ze nog helpen als ze niet goed uit de woorden komen. Het VB daar tegenover wordt behandelt als beesten die zelfs buiten het jachtseizoen mogen geschoten worden.

Tegenover de media hier in België, is Berlusconi een watje.

Den Duisteren Duikboot 27 februari 2009 21:04

Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.

ICE-MAN 27 februari 2009 21:05

het toont vooral hoe arrogant en hoogdravend de journalistjes van t'rood fabriekske wel niet zijn..........

een vraag stellen en niemand de kans laten om een deftig antwoord te formuleren, om dan daarna direkt te zeggen dat er niet op de vraag geantwoord is en dan maar een zelfverzonnen en surtout in hun eigen kraam passend antwoord in de mensen hunne mond te leggen.....

vakmensen ????????? my ass

omhooggevallen en zichzelf verheerlijkende betweters ja !:roll:

Bob 27 februari 2009 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4000386)
Wat denkt ge?

De andere zullen ze nog helpen als ze niet goed uit de woorden komen. Het VB daar tegenover wordt behandelt als beesten die zelfs buiten het jachtseizoen mogen geschoten worden.

Tegenover de media hier in België, is Berlusconi een watje.

Bij Berlusconi en zijn zenders weet ge tenminste voor wat ze staan. De vrt moet de schijn nog ophouden. Maar het is en blijft een regeringszender, bevolkt met overwegend linkse journalisten. En ook niet onbelangrijk, betaald met belastingsgeld.

Gilette 27 februari 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4000390)
Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.

"Duiding" volgens de VRT-journllisten beketent hun eigen bloedrode, politiek correcte mening opdringen.

Another Jack 27 februari 2009 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilette (Bericht 4000424)
"Duiding" volgens de VRT-journllisten beketent hun eigen bloedrode, politiek correcte mening opdringen.

Was Kruithof dan geen rode?

Garry 27 februari 2009 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4000401)
Bij Berlusconi en zijn zenders weet ge tenminste voor wat ze staan. De vrt moet de schijn nog ophouden. Maar het is en blijft een regeringszender, bevolkt met overwegend linkse journalisten. En ook niet onbelangrijk, betaald met belastingsgeld.

Natuurlijk maar het is wel links die ze uit te delen heeft en Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Geef mij maar Silvio Berlusconi;-)

solidarnosc 27 februari 2009 22:13

Citaat:

Ik erger me daar ook aan maar dit is blijkbaar een richtlijn in alle programma's en niet alleen bij de VRT. Ik heb de indruk dat ze in sommige programma zoals Phara en Volt daarvoor speciaal met twee zitten. Een om de vragen te stellen en de andere om de gast te onderbreken. Neen. Het is geen links complot. ;-)

Pietje 27 februari 2009 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4000446)
Natuurlijk maar het is wel links die ze uit te delen heeft en Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Geef mij maar Silvio Berlusconi;-)

De Cosa Nostra zal het graag horen.

Garry 27 februari 2009 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4000543)
De Cosa Nostra zal het graag horen.

LA cosa nostra.

É così buono, così gentile il signor Berlusconi. É veramente una persona per bene,... spero. E quando non é veramente cosi,...mi dispiace, peccato!

Hertog van Gelre 27 februari 2009 23:26

Ik mis Bracke.

Cyrano 27 februari 2009 23:45

Welke ondervraagde politicus geeft die journalisten eens in een coleire lik op stuk ? Zijn ze bang dat hun boodschap dan geen kans meer krijgt ? Dat zij van het scherm zullen verbannen worden ?

Kan iemand mij vertellen of die interviews in Ter Zake wel echt live uitgezonden worden ? Past de VRT de censuur- of interventietruuk toe, zoals de Chinezen, n.l. "live + 30 seconden" ? Zijn de interviews met "moeilijke" mensen vooraf opgenomen en daarna in het Ter Zake journaal geplakt ? Je weet nooit waar dit goed voor is. Als een politiek-niet-correcte zich verspreekt, kan het extra in de verf. Als Freye Vandenbossche uit haar nek klets, dan doen ze het gesprek over.

Betreft De Winter: Eerst een intro met 20-jaar oude opgewarmde kost en een tendensieus muziekje, langer dan het interview zelf. Om zeker te zijn dat de pocoboodschap overkomt en daarna een agressief interview met alleen de vraag : "Is de Islam een roofdier ?" (dat is alles wat ze gelezen hebben in een boek van 250 paginas) gevolgd door " De Decker gaat uw stemmen afpakken".

De dag dat het tij keert, weet ik nu al wie op de keien vliegt. De lijsten zijn klaar. Eigen schuld, dikke bult.

Garry 28 februari 2009 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 4000711)
Welke ondervraagde politicus geeft die journalisten eens in een coleire lik op stuk ? Zijn ze bang dat hun boodschap dan geen kans meer krijgt ? Dat zij van het scherm zullen verbannen worden ?

Kan iemand mij vertellen of die interviews in Ter Zake wel echt live uitgezonden worden ? Past de VRT de censuur- of interventietruuk toe, zoals de Chinezen, n.l. "live + 30 seconden" ? Zijn de interviews met "moeilijke" mensen vooraf opgenomen en daarna in het Ter Zake journaal geplakt ? Je weet nooit waar dit goed voor is. Als een politiek-niet-correcte zich verspreekt, kan het extra in de verf. Als Freye Vandenbossche uit haar nek klets, dan doen ze het gesprek over.

Betreft De Winter: Eerst een intro met 20-jaar oude opgewarmde kost en een tendensieus muziekje, langer dan het interview zelf. Om zeker te zijn dat de pocoboodschap overkomt en daarna een agressief interview met alleen de vraag : "Is de Islam een roofdier ?" (dat is alles wat ze gelezen hebben in een boek van 250 paginas) gevolgd door " De Decker gaat uw stemmen afpakken".

De dag dat het tij keert, weet ik nu al wie op de keien vliegt. De lijsten zijn klaar. Eigen schuld, dikke bult.

Ze zouden eigenlijk de verkiezingen eens moeten houden op een maandag. Zwarte zondagen hebben we nu al een paar keer gehad, dat wordt te eentonig op den duur. Een zwarte maandag is ter afwisseling zo is iets anders he?

Den Ardennees 28 februari 2009 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4000380)
Het probleem met Dewinter is, dat wanneer hij niet onderbroken word, hij zo'n interview beschouwt als een "vrij podium". En dat kan niet de bedoeling zijn. En ja, andere politici doen het ook, en worden dus ook onderbroken.
Ik ken trouwens geen enkel politic(a)us die zich beperkt tot het beantwoorden van de hem/haar gestelde vragen. Allemaal proberen ze zo lang mogelijk aan het woord te blijven, kwestie van de tijd te gebruiken voor hun eigen core-business. En ze weten allemaal dat die tijd beperkt is.

ik heb het betrokken interview niet gezien, maar het is iets wat men idd bij politici van alle partijen durft doen. Het is niet alleen erg onbeleefd, maar ook weinig professioneel van de journalisten dat men politici vaak niet laat uitspreken.

Stefanie 28 februari 2009 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 4000395)
het toont vooral hoe arrogant en hoogdravend de journalistjes van t'rood fabriekske wel niet zijn..........

een vraag stellen en niemand de kans laten om een deftig antwoord te formuleren, om dan daarna direkt te zeggen dat er niet op de vraag geantwoord is en dan maar een zelfverzonnen en surtout in hun eigen kraam passend antwoord in de mensen hunne mond te leggen.....

vakmensen ????????? my ass

omhooggevallen en zichzelf verheerlijkende betweters ja !:roll:

Een tijd geleden keek ik naar een interview op CNN, daar kon die persoon uitspreken. Maar ja, daar tonen ze meestal reportages en niet zoveel interviews.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be