![]() |
(Bati)bouw
1. Er gaat door de overheid voor nieuwbouw gesubsidieert worden. Bah. Ipv van deze gelegenheid te gebruiken om meer af te breken, te vernieuwen en te renoveren.
2. De overheid gaat (versneld) investeren in nieuwe schoolgebouwen, rusthuizen, wegen, ... . Dit komt echter de grote kapitalistische geldvretende om de haverklap failliet met het geld in de zak bedrijven met geïmporteerde slaven ten goede en niet de kleinere bedrijfjes en zelfstandigen. (en er zijn wat zelfstandigen naar amerikaans model bijgekomen vrees ik en die zullen binnenkort serieus beginnen slikken denk ik als ze geen appartementjes gezet hebben) Dit is het ogenblik voor grootse maatschappelijke veranderingen. Enkel een duidelijk streefdoel kan de crisis breken. Breek de lintbebouwing af. Meer natuur en landbouw en hogere steden. Afschaffen privaat vervoer en verbeteren van het openbaar vervoer. |
Naarmate de bouwgrond opgebruikt raakt moet men wel afbraak of renovatie aanmoedigen.
Indien de muren nog goed zijn is renovatie toch goedkoper dan afbreken en nieuwbouw. |
Als ik Antwerpen zie, zie ik oude gebouwen met 3-4 verdiepen.
Slopen en omhoog bouwen, verdorie. Maar ja, eerst moeten we de huidige regeringen eens slopen. |
Citaat:
De bouwgrond is al vijftig jaar op. Ze creëeren maar bij. |
Citaat:
|
In Rusland zie je bijna nooit huizen, ondanks het feit dat ze enorm veel grond hebben.
Huizen daar zijn een nieuw fenomeen. Verder zie je daar overal appartementsblokken staan. En hier heeft men dan villawijken. In een van de meest dichtbewoonde landen ter wereld. Right... |
Citaat:
|
Kruip gerust met enkele 100den op elkaar in zo'n grote koekendoos, ik heb graag wat plaats rondom me heen. Gisteren leuke aanbieding gezien op een domein van 1ha; toch maar eens een bod gaan doen daar denk ik :D
|
Citaat:
Wat nu? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze zitten toch zo rap hun paard eh :lol:
Citaat:
Citaat:
Enfin, verder is het heel leuk dat jullie dat niet vinden kunnen hoor; see me care :lol: |
Sfax heeft geluk dat de politie momenteel loyaal is aan het regime.
Zonder de politie zou zijn burgerkrent groot gevaar lopen :D |
Citaat:
|
Ach, Sfax heeft het voordeel dat wat onnozele dreigementjes op een internetforum van de eerste de beste baklap, weinig indruk op hem maken. Zelfs irl mogen ze altijd zo wat komen dreigen, dat gaat ook geen verschil maken. Veel poeha, maar verder te weinig guts om ook maar één iets te doen (anders zouden ze in de eerste instantie al niet in de klagersrol zitten).
Dus doe gerust voort; ik vind het wel lollig :) |
Citaat:
Gent is dan ook een voorloper wat stedenbouw en infrastructuur betreft. Ik heb weinig tot geen klachten over de stad. |
Citaat:
Dat is gesproken!! Tijdens deze crisis investeert onze regering geld en energie in nog meer wereldvreemde plannen die noch op korte -, nog lange termijn enig wenselijk doel nastreven. Behalve dan ervoor zorgen dat bepaalde sommen op bepaalde plaatsen terechtkomen. Voorbeelden zijn legio. |
Citaat:
|
Citaat:
Of je zou op zijn minst het stad moeten zeggen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be