![]() |
Inge Vervotte gaat studeren: 'toekomstperspectieven in de gezondheidssector'
Citaat:
U verdiepen in het inhoudelijke. Terwijl populistische zeikers die langs de zijlijn staan te schreeuwen daar veel stemmen mee halen. Zonder naar school te gaan. Zou je jezelf niet beter wat scheldproza inlepelen? Daar valt het gepeupel voor. |
Cambridge? Beroemde universiteit, maar moet je voor voorbeelden in de gezondheidszorg naar het VK?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deelnemers:
|
Je kan je afvragen wat je in Cambridge kunt vernemen over de wijze waarop de gezondheidszorg in België is georganiseerd.
Meteen kennen we de echte reden van het ontslag van Vervotte als federaal minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven. Ze wou in Cambridge even gaan uitblazen, in afwachting van een betere carrièrekans dan te mogen vegeteren in het vleugellam federaal Van Rompuy-clubje. Maar kom, laat ons niet cynisch wezen. Als er in de Belgische politiek al eens een uitzonderlijk iemand blijkt te zijn die een beetje kennis wil opdoen, moeten we dat weten te waarderen, wellicht. Niettemin blijf ik mij afvragen wat Vervotte, die ik van enige rechtlijnigheid meen te mogen verdenken, bij de tsjeven doet. Gods wegen, en die van zijn partij, zijn ondoorgrondelijk. |
[quote=Nr.10;4006683]Seppensgesprekken
/QUOTE] Ik snap wel niet hoe je zo'n tekst kunt schrijven zonder te spreken over geneesmiddelen, kinesisten, thuisverpleging,chyropractors, en alles die gerelateerd is aan de gezondheidszorg, maar blijkbaar vierkant niet besproken wordt. Zonder te spreken over analyse van diverse systemen of mogelijkheden, in het buitenland, en extrapolatie van die voordelen naar Belgie. vb prescriptionrefills, terugbetalingen van ziektes en behandelingen in het buitenland die in belgie niet terugbetaald zijn en harmonisatie daarvan..., Zonder te spreken over limieten wat is een menselijk leven waard, en welk budget kan een arts spenseren, specifiek denken we dan aan leukemiepatienten en de kostprijs van 100.000euro per patient, waarvan dan 1:20 het haalt, of is een 60jarige nog 2M euro waard ? We kunnen ook denken aan de kosten van coma patienten, en hoe lang hou je iemand kunstmatig in leven, zonder te spreken over demografische trends, en behoeftebepaling, en de anticipering van een verhoogde thuiszorg zodat we niet oneindig aantal rusthuizen bijbouwen die feitelijk ook maar gerund worden als een commercieel bedrijf die de begrotingen op gehaaide manier melken... etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoogstens eens enkele krokodillentranen laten, als het goed uitkomt voor de carrière. |
Die universiteiten werken daar toch gans anders, ik vind wel dat het systeem een deel mag overgenomen worden aan onze universiteiten, bvb voor een jaar of voor een paar vakkenop die leest geschoeid lopen, moet het universitaire niveau minder ex cathedra en meer het 'genie' in de mens vrijzetten.
|
Citaat:
Eenvoudig : omdat het goed staat op je CV. In ken enkele mensen die bijvoorbeeld aan het zeer gedegen PENN (University of Pennsylvania) een Ph-D haalden, maar er toch nog een jaartje aan een “grote naam”- universiteit bijnamen, louter om voornoemde reden. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn persoonlijke mening, in zoverre ik dat nu nog kan volgen, is dat Gent voor bepaalde studierichtingen (Rechten, bijvoorbeeld) in niets moet onderdoen voor veel andere universiteiten. Ach, een universitair of welkdanig ander diploma is slechts de sleutel waarmee je - met een beetje meeval - een aantal deuren kunt openen. Maar eens binnen, moet je jezelf bewijzen. D�*�*r wegen je persoonlijke kwaliteiten meer door dan je diploma en/of de plaats waar je het haalde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en op kosten van wie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NHS iemand ? Gezondheidszorg is daar niet slecht hoor ! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be