Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   "Vlaams Belang zal 30% van haar kiezers verliezen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119859)

nickb 4 maart 2009 05:30

"Vlaams Belang zal 30% van haar kiezers verliezen"

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...et-belang.aspx

Citaat:

Filip Dewinter denkt dat zijn partij Vlaams Belang dertig procent van de stemmen zal verliezen aan Lijst Dedecker (LDD)...
Iedereen had wel zo'n vermoeden, maar nu zegt een kopstuk het zelf.

Waarom zou men nog voor deze partij stemmen, vraag ik mij dan af.

- Ze proberen al 30 jaar en hebben nog nooit mogen regeren

- Ze hebben 0,0% kans om ooit een premier te mogen leveren

- 'Oppositie' is een synoniem geworden voor het Vlaams Belang. Een Greenpeace medewerker die plots een zeehond gaat doodkloppen, is voor veel mensen net als een Vlaams Belanger die plots premier wordt. 8O

- Er is, naar mijn mening, niet veel kwaliteit bij het VB. Dat komt ook doordat niemand zich ooit heeft mogen bewijzen. En in tijden van crisis kan een land dat risico niet nemen. Denk maar aan het LPF in Nederland met allemaal mensen die voor de eerste keer mochten regeren. Toen kreeg deze tekening ook een prijs: http://www.persmuseum.nl/imgdb/inksp...actie72dpi.jpg

- Het kost de staat 1,5 miljoen Euro per jaar, hoewel ze geen gewicht hebben in de politiek. Dus gewoon verspilling van geld.

- Zelfs met een meerderheid kunnen ze heel weinig, omdat ze niet erkend zullen worden door de overige bevolking. Ik voorspel anarchie op grote schaal.

- Zelfs met een meerderheid kunnen ze heel weinig, omdat ze niet gemakkelijk medewerking krijgen van andere mensen, en dit vanwege hun extreme standpunten.

- Ze huisvesten criminelen die zich bezig houden of hebben beziggehouden met de laagste criminele activiteiten. Met witteboordencriminaliteit kan de gewone mens nog leven omdat ze het waarschijnlijk ook zelf gedaan zouden hebben. Maar met het volgende helemaal niet, en vooral omdat ze daar ook rechtstreeks slachtoffer van kunnen worden: moord, drugshandel, pedofilie,
schriftvervalsing als politieagent, diefstal van dure spul (laptop) als politieagent,...

- ...

-=EXCALIBUR=- 4 maart 2009 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 4007179)

Omdat er geen alternatief is?

Shadowke 4 maart 2009 09:45

en dat ze 30 % stemmen gaan verliezen? bijlange ni!

peace.police 4 maart 2009 10:36

hmmm monddood hmmm...
get over it
it will be a black day....

Everytime 4 maart 2009 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4007231)
Omdat er geen alternatief is?

Er is een alternatief : blanco stemmen.

Shadowke 4 maart 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4007358)

blanco stemmen gaan altijd naar de grootste partij :)

Hoomer 4 maart 2009 11:09

Citaat:

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...et-belang.aspx

Iedereen had wel zo'n vermoeden, maar nu zegt een kopstuk het zelf.

- Ze hebben 0,0% kans om ooit een premier te mogen leveren

- 'Oppositie' is een synoniem geworden voor het Vlaams Belang. Een Greenpeace medewerker die plots een zeehond gaat doodkloppen, is voor veel mensen net als een Vlaams Belanger die plots premier wordt. 8O

- Er is, naar mijn mening, niet veel kwaliteit bij het VB. Dat komt ook doordat niemand zich ooit heeft mogen bewijzen. En in tijden van crisis kan een land dat risico niet nemen. Denk maar aan het LPF in Nederland met allemaal mensen die voor de eerste keer mochten regeren. Toen kreeg deze tekening ook een prijs: http://www.persmuseum.nl/imgdb/inksp...actie72dpi.jpg

- Het kost de staat 1,5 miljoen Euro per jaar, hoewel ze geen gewicht hebben in de politiek. Dus gewoon verspilling van geld.

- Zelfs met een meerderheid kunnen ze heel weinig, omdat ze niet erkend zullen worden door de overige bevolking. Ik voorspel anarchie op grote schaal.

- Zelfs met een meerderheid kunnen ze heel weinig, omdat ze niet gemakkelijk medewerking krijgen van andere mensen, en dit vanwege hun extreme standpunten.

- Ze huisvesten criminelen die zich bezig houden of hebben beziggehouden met de laagste criminele activiteiten. Met witteboordencriminaliteit kan de gewone mens nog leven omdat ze het waarschijnlijk ook zelf gedaan zouden hebben. Maar met het volgende helemaal niet, en vooral omdat ze daar ook rechtstreeks slachtoffer van kunnen worden: moord, drugshandel, pedofilie,
schriftvervalsing als politieagent, diefstal van dure spul (laptop) als politieagent,...

- ...

Leren lezen wat er staat, en niet lezen wat je wenst dat er staat zou een vooruitgang zijn.

-=EXCALIBUR=- 4 maart 2009 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4007358)

En m'n stem geven aan diegenen waar ik juist zo'n hekel aan heb??? :lol:

Everytime 4 maart 2009 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4007390)
En m'n stem geven aan diegenen waar ik juist zo'n hekel aan heb??? :lol:

Andere alternatief : een stem geven naar een piepkleine partij waarvan men al weet dat ze bijna niets zullen behalen, stijl BUB bijvoorbeeld.

Shadowke 4 maart 2009 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4007452)
Andere alternatief : een stem geven naar een piepkleine partij waarvan men al weet dat ze bijna niets zullen behalen, stijl BUB bijvoorbeeld.

das iets voor jou hé Everytime ;)
het herinvoeren van de wafelijzerpolitiek en het verder uitmelken van Vlaanderen ;)

-=EXCALIBUR=- 4 maart 2009 12:06

Citaat:

Dan blijf ik liever in m'n bed liggen. :lol:

Savatage 4 maart 2009 12:34

Citaat:

En hoeveel kost de CD&V of de VLD jaarlijks? En dat voor zo'n prutsbeleid dat we krijgen.

Fabke 4 maart 2009 12:55

Citaat:

bron: [url]

dat is niet de fout van het VB maar van het cordon sanitair (wat trouwens ondemocratisch is, moest je het nog niet weten)

-=EXCALIBUR=- 4 maart 2009 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4007498)
En hoeveel kost de CD&V of de VLD jaarlijks? En dat voor zo'n prutsbeleid dat we krijgen.

Tel de sossen ook maar mee.

Fiere Jood 4 maart 2009 13:07

Citaat:

Deed ik jaren toen ik niks van politiek wist en niet op de verkeerde partij wou stemmen.

daiwa 4 maart 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4007498)

Om nog maar te zwijgen over het koningshuis waar niemand voor gekozen heeft.

Savatage 4 maart 2009 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4007537)
Om nog maar te zwijgen over het koningshuis waar niemand voor gekozen heeft.

Of de miljardentransfers richting Wallonië. Maar nee, meneer komt hier klagen over ocharme anderhalf miljoen euro per jaar.

Flanelcondoom 4 maart 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4007549)
Of de miljardentransfers richting Wallonië. Maar nee, meneer komt hier klagen over ocharme anderhalf miljoen euro per jaar.

Het koningshuis is volstrekt nutteloos. Die transfers kan men nog uitleggen.

Savatage 4 maart 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4007575)
Het koningshuis is volstrekt nutteloos. Die transfers kan men nog uitleggen.

Die transfers zijn even nutteloos als de donaties aan het koningshuis. Ze ondersteunen de Waalse economie op geen enkele wijze en wiegen de economie daar zelfs in staat. In die zin zijn de miljardentransfers naar Wallonië erger dan de donaties aan het koningshuis, want ze hebben een negatieve impact op de Waalse economie terwijl de donaties aan het koningshuis min of meer een 'neutrale' impact hebben.

Flanelcondoom 4 maart 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4007586)
Die transfers zijn even nutteloos als de donaties aan het koningshuis. Ze ondersteunen de Waalse economie op geen enkele wijze en wiegen de economie daar zelfs in staat. In die zin zijn de miljardentransfers naar Wallonië erger dan de donaties aan het koningshuis, want ze hebben een negatieve impact op de Waalse economie terwijl de donaties aan het koningshuis min of meer een 'neutrale' impact hebben.

Over die transfers heb ik verschillende meningen gehoord.

Maar het koningshuis valt niet goed te praten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be