Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bart De Wever daagt uit… Karim Van Overmeire (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119897)

flamingant 5 maart 2009 00:18

Bart De Wever daagt uit… Karim Van Overmeire

http://student.ugent.be/jongnva/?q=node/129

Citaat:

Datum:
Woensdag, 11 Maart, 2009 - 20:00
Plaats:

Auditorium D, Blandijn, Blandijnberg 1, Gent

Op 11 maart komt Bart De Wever naar Gent in het kader van de jaarlijkse Ronde Van Vlaanderen, en dit jaar debatteert hij met niemand minder dan Karim Van Overmeire, Oost-Vlaams lijsttrekker voor het Vlaams Belang.

Het wordt een discussie, een debat, een intellectueel duel op het scherpst van de snee. En een ideale kans om de twee heren eens aan de tand te voelen, want ook het publiek krijgt ruimschoots de kans om vragen te stellen.

Uiteraard babbelen we achteraf gezellig na in café De Kroon.

Gaan er mensen van forum.politics naar dat debat?
Lijkt me wel leuk. Zal zeker vonken geven:
Dat auditoarium zal vol zitten met N-VA'ers, KVHV'ers en NSV'ers ;)

ik (als buitenstaander) ga er zijn. Heb het wel vor de wever (ik maak geen geheim van mijn voorkeur tot fusie van LDD en N-VA).

ben vooral benieuwd naar wie in de discussie het over(ge)wicht zal hebben :lol:

Kallikles 5 maart 2009 00:29

Ik begrijp nog steeds niet waar de man zijn voornaam vandaan haalt.

Enerzijds zegt hij:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karim van Overmeire
Het is natuurlijk niet gebruikelijk, “een Vlaams Blokker met een islamitische voornaam”. Nochtans heb ik - bij mijn weten - geen islamieten in mijn stamboom.

Anderzijds zegt hij:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karim van Overmeire
Maar uiteindelijk werd het ‘Karim’ naar Karim Aga Khan, de leider van de islamitische Ismaili-secte. De Ismaili’s vormen een meer verlichte stroming binnen de sjiitische islam. Deze Karim werd geboren in 1936 en volgde op 11 juli (jawel) 1957 zijn grootvader op als Aga Khan. Hij zou een rechtstreekse afstammeling van de profeet Mohammed zijn. Ik heb me ooit laten vertellen dat de Aga Khan van zijn volgelingen elk jaar zijn gewicht in goud krijgt. Dat is natuurlijk geen stimulans om een streng dieet te volgen…

‘Karim’ betekent zoveel als ‘de vrijgevige, de genereuze’. Een andere vrij bekende naamgenoot is Abd al-Karim, de Marokkaanse rebellenleider die het in de jaren 1920 opnam tegen de koloniale legers van Frankrijk en Spanje.

Wat er ook van zij: met Karim Aga Khan en Abd al-Karim noemt hij inspirerende voorbeelden. Dus dat debat zal wel interessant zijn... Het is ook altijd een genot om een Dewever bezig te zien. De man heeft bagage, wat niet van alle hedendaagse politici kan gezegd worden.

daiwa 5 maart 2009 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 4008579)
[
ik (als buitenstaander) ga er zijn. Heb het wel vor de wever (ik maak geen geheim van mijn voorkeur tot fusie van LDD en N-VA).

Een samenwerking met N-VA brengt voor De Decker geen ministerpostje op dus heeft hij al laten weten dat hij liever met CD&V en VLD in zee gaat.

Jaani_Dushman 5 maart 2009 00:45

Ik kan er niet zijn die avond, maar het lijkt anders wel interessant.
Karim Van Overmeire is (ondanks dat ik niets moet weten van zijn ideologie) iemand die op niveau kan debateren. Net zoals De Wever.

longhorn 5 maart 2009 02:02

Hopelijk zullen linkse bendes deze VB-er niet proberen te muilkorven in Gent zoals onlangs met Dewinter is gebeurd.

Zwartengeel 5 maart 2009 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4008604)
Ik kan er niet zijn die avond, maar het lijkt anders wel interessant.
Karim Van Overmeire is (ondanks dat ik niets moet weten van zijn ideologie) iemand die op niveau kan debateren. Net zoals De Wever.

Van Overmeire is daar bovendien een paar jaar terug al eens geweest voor een debat, toen met Ludo Dierickx van B-Plus.

driewerf 5 maart 2009 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4008659)
Hopelijk zullen linkse bendes deze VB-er niet proberen te muilkorven in Gent zoals onlangs met Dewinter is gebeurd.

Fascisten horen niet thuis op een universiteit.

van Maerlant 5 maart 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4008740)

Gelukkig hebben we nog mensen zoals jij om ons te zeggen voor wie democratische rechten gelden en voor wie niet.

robert t 5 maart 2009 12:06

Citaat:

Dat klopt. De linkse fascisten hebben daar niks te zoeken.

peace.police 5 maart 2009 13:02

bart de wever;

peacepolice will be your bodyguard in gent
11 maart 2009
om 20:00 uur

dat is dan genoteerd als the clash of "titans" de titanen strijd
i hope bart de wever wins
and vb loose

Jaani_Dushman 7 maart 2009 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4008696)
Van Overmeire is daar bovendien een paar jaar terug al eens geweest voor een debat, toen met Ludo Dierickx van B-Plus.

Toen ben ik 's avonds nog op café verzeild geraakt aan tafel met Ludo Dierickx en een groep B-plussers. :-P

Kallikles 7 maart 2009 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4008970)
Gelukkig hebben we nog mensen zoals jij om ons te zeggen voor wie democratische rechten gelden en voor wie niet.

Voor alle duidelijkheid: ik vind dat een schande. Het grootste bewijs dat LSP slechts de "idiots utiles" zijn van het heersende conformisme.

Den Ardennees 7 maart 2009 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4008659)

Tja, risico lijkt me idd redelijk dat er weer wat motten zullen vallen

Jazeker 8 maart 2009 07:38

Citaat:

Commies ook niet.

toccata 8 maart 2009 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4013099)
Commies ook niet.

Beide horen er net wél thuis
Anders zou het saai zijn

Jantje 8 maart 2009 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4013109)
Beide horen er net wél thuis
Anders zou het saai zijn

Iedereen heeft recht op toegang tot het onderwijs en tot politieke debatten, maar iedereen moet dan ook de andere de vrijheid geven om zijn mening en overtuig op een eerlijke manier te kunnen uitleggen.
Wie andere bepaalde rechten ontzegt, verlies zelf alle rechten die hij andere niet geeft. Of dit nu gebeurd met geweld of op andere manieren maakt niet uit.

Vindt het spijting dat dit debat op een woensdag plaats heeft, zou het anders met plezier volgen. Het zijn immers twee van de weinige politici met inhoud en verstand die in debat gaan.

Kritische Theorie 8 maart 2009 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 4008579)
Dat auditoarium zal vol zitten met N-VA'ers, KVHV'ers en NSV'ers ;)

En dat is een argument om te gaan? Dat is zoals zeggen: Ga naar Afghanistan als vakantieland want daar zit de taliban.

van Maerlant 8 maart 2009 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4012821)
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat een schande. Het grootste bewijs dat LSP slechts de "idiots utiles" zijn van het heersende conformisme.

Ik weet intussen wel dat jij de misselijke hypocrisie van dat clubje ook kunt missen als kiespijn :).

De Garde 8 maart 2009 21:18

Ik denk niet dat er veel problemen zullen zijn. Het NSV-debat begin oktober was vooral een weinig subtiele poging van links om de erkenning van de NSV in het gedrang te brengen. Dit is een debat van de N-VA-studenten, die zijn erkend.

Ik ga alvast luisteren want Van Overmeire was één van het trio (Annemans en Van Nieuwenhuysen waren de anderen) die met 'Project Vlaamse Staat' een eerste popularisering hebben gedaan van het separatisme. Dus: dat zou wel eens de moeite moeten worden: 2 personen met een gedegen historische achtergrond.

En na 't debat er zeker één drinken ja.

Jazeker 9 maart 2009 06:45

Ik vind die debatten een mooi ding, maar wel jammer dat nooit een mp3'tje of video op het net wordt gegooid voor mensen die er niet konden wezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be