Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat gaat Van Thillo doen met de Nederlandse kwaliteitskranten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119912)

Spinoza 5 maart 2009 11:39

Wat gaat Van Thillo doen met de Nederlandse kwaliteitskranten?

Na het lezen van dit artikel, ben ik nog ongeruster geworden dan ik al was. In principe ben ik niet tegen buitenlandse overnames. Maar het gaat hier niet om zomaar een overname. PCM is het huis van alle Nederlandse kwaliteitskranten. Als Van Thillo hetzelfde gaat doen als met de Vlaamse kranten, dan vrees ik het ergste. Voor de Volkskrant en NRC Handelsblad is het wel wrang. Die kranten zijn altijd winstgevend geweest, en hebben geen schuld aan de rampzalige situatie bij PCM. Maar ze moeten zich nu wel de bemoeienissen van Van Thillo laten welgevallen.

vlijmscherp 5 maart 2009 11:40

gaat NRC zich niet afsplitsen?

Spinoza 5 maart 2009 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4008946)
gaat NRC zich niet afsplitsen?

Of de Volkskrant. Maar dat moet allemaal nog onderzocht worden. En men spreekt van "op termijn". Tien jaar geleden vond men ook al dat de Volkskrant en NRC Handelsblad samen in hetzelfde bedrijf geen goed idee was. Hopelijk wordt NRC Handelsblad nu wel snel verkocht. Dat is toch de beste krant in de Benelux, vind ik. Met smaak heeft dat niets te maken. Ze hebben bijvoorbeeld de meeste buitenlandse correspondenten van alle kranten. Dat kost veel geld, maar je merkt het aan de kwaliteit van hun buitenland-pagina's. Hopelijk gaat Van Thillo niet daarin snijden zoals hij bij De Morgen gedaan heeft. Er staat echt heel wat op het spel.

Derk de Tweede 5 maart 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4008945)
Na het lezen van dit artikel, ben ik nog ongeruster geworden dan ik al was. In principe ben ik niet tegen buitenlandse overnames. Maar het gaat hier niet om zomaar een overname. PCM is het huis van alle Nederlandse kwaliteitskranten. Als Van Thillo hetzelfde gaat doen als met de Vlaamse kranten, dan vrees ik het ergste. Voor de Volkskrant en NRC Handelsblad is het wel wrang. Die kranten zijn altijd winstgevend geweest, en hebben geen schuld aan de rampzalige situatie bij PCM. Maar ze moeten zich nu wel de bemoeienissen van Van Thillo laten welgevallen.

Ik vind het een prima plan: een nieuwe krant voor het gehele Nederlandstalige gebied!
Laat die verzuurde Volkskrant maar opgaan in de De Morgen.

Spinoza 5 maart 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4009008)
Ik vind het een prima plan: een nieuwe krant voor het gehele Nederlandstalige gebied!
Laat die verzuurde Volkskrant maar opgaan in de De Morgen.

Van een vlamingenknuffelaar als jij kan je dit verwachten...

willem1940NLD 5 maart 2009 20:39

Ik ben al veel jaren op geen krant meer geabonneerd, vind dat ik genoeg heb aan Internet.

job 5 maart 2009 20:51

Ik reken erop dat er eindelijk één krant voor het Nederlandstalige gebied uitgegeven wordt.
Mij als lezer heeft die dan toch al.

willem1940NLD 5 maart 2009 20:53

dubbel

kelt 5 maart 2009 21:16

waarvoor dient dat nog? een "krant"? :?

Derk de Tweede 5 maart 2009 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4009035)
Van een vlamingenknuffelaar als jij kan je dit verwachten...

Dat heeft er niets mee te maken is ook niet eens waar. Ik knuffel alle Nederlanders, zowel in het noorden als in het zuiden.
Het krantenaanbod hier is gewoon waardeloos.
De meeste Volkskrantlezers zijn verzuurde azijnpissers en het AD is voor het gepeupel. Over de Telegraaf heb ik niet eens.
NRC is mij te hooghartig en arrogant.
Tijd voor een frisse Vlaamse wind door Nederland krantenland.

Spinoza 5 maart 2009 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4009792)
Tijd voor een frisse Vlaamse wind door Nederland krantenland.

Ja, De Morgen en De Standaard zijn echt twee iconen van de kwaliteitsjournalistiek.

willem1940NLD 6 maart 2009 10:37

Kranten zijn slecht voor het milieu en branden in kachel of haard slechter dan bomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be