Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moeten we ook in Vlaanderen het vigilanten-systeem invoeren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120092)

eno2 9 maart 2009 11:30

Moeten we ook in Vlaanderen het vigilanten-systeem invoeren?

Berlusconi heeft het systeem van vigilanten ingevoerd in het stadsbeeld van Italië (waarschijnlijk geïnspireerd door het historisch voorbeel van El Duce).

Jazeker 9 maart 2009 11:39

Kan u iets meer info verstrekken?

forzaflandria 9 maart 2009 15:31

Weinig enthoesiasme.
Wie zal er de vigilanten selecteren? Wat gaan die gasten doen? Elke avond rondjes lopen in de buurt?
Het is beter de politie te versterken en te doen ingrijpen waar dat nodig is, maw 'meer blauw op straat.' Van vigilanten verwacht ik niet veel goeds, behalve misschien af en toe inbrekers afschrikken.

HAMC 9 maart 2009 15:33

Opkuisen!

HAMC 9 maart 2009 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4014861)
Weinig enthoesiasme.
Wie zal er de vigilanten selecteren? Wat gaan die gasten doen? Elke avond rondjes lopen in de buurt?
Het is beter de politie te versterken en te doen ingrijpen waar dat nodig is, maw 'meer blauw op straat.' Van vigilanten verwacht ik niet veel goeds, behalve misschien af en toe inbrekers afschrikken.

Dat is dan al heel wat meer dan we van de politie mogen verwachten.

Pietje 9 maart 2009 16:40

Politiewerk dient exclusief door politie-beambten te worden uitgevoerd.

HAMC 9 maart 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4014942)
Politiewerk dient exclusief door politie-beambten te worden uitgevoerd.

Jammer dat ze het dan niet doen in Belgie.

Pietje 9 maart 2009 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4014992)
Jammer dat ze het dan niet doen in Belgie.

Bof, ze hebben jou toch ook "binnengedraaid"; zo onbekwaam zijn ze dus blijkbaar toch ook weer niet.

HAMC 9 maart 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4015003)
Bof, ze hebben jou toch ook "binnengedraaid"; zo onbekwaam zijn ze dus blijkbaar toch ook weer niet.

Ja, ik zeg niet dat ze niets doen, ze brengen o.a. hun eigen bewijs mee. Zo zijn het ook dieven en drugdealers, maar dan zeggen dat dit politiewerk is is er een beetje over, nietwaar Piet?

Ohja, mensen ongestraft in de rug schieten doen ook.

Of door de nek zoals De Vleesschouwer.

Pietje 9 maart 2009 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015015)
Ja, ik zeg niet dat ze niets doen, ze brengen o.a. hun eigen bewijs mee. Zo zijn het ook dieven en drugdealers, maar dan zeggen dat dit politiewerk is is er een beetje over, nietwaar Piet?

Of door de nek zoals De Vleesschouwer.[/quote]

Kan je dat bewijzen ??

HAMC 9 maart 2009 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4015023)

Of door de nek zoals De Vleesschouwer

Kan je dat bewijzen ??

Niet onnozel doen he Piet.

Pietje 9 maart 2009 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015025)
Niet onnozel doen he Piet.

Wat is er onnozel aan het vragen naar bewijzen, bij een beschuldiging van moord ???

Pietje 9 maart 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015015)

Typische rancuneuze praat van (ex) bajesklanten.

HAMC 9 maart 2009 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4015029)
Wat is er onnozel aan het vragen naar bewijzen, bij een beschuldiging van moord ???

Ik kan dat niet bewijzen, net zoals De Vleesschouwer zijn broer het niet kan bewijzen, niettemin zegt die hetzelfde als ik. Volgens u is dat dan rancuneuze praat van zijn broer?

Iets niet kunnen bewijzen en iets bestaat niet is niet hetzelfde.

HAMC 9 maart 2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4015031)
Typische rancuneuze praat van (ex) bajesklanten.

Piet, als je nu zegt dat je blind geloof in de politie hebt, sorry maar dan ben je een gek.

Pietje 9 maart 2009 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015038)
Piet, als je nu zegt dat je blind geloof in de politie hebt, sorry maar dan ben je een gek.

Blind geloven doe ik in niets of niemand.

Pietje 9 maart 2009 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015036)
Ik kan dat niet bewijzen, net zoals De Vleesschouwer zijn broer het niet kan bewijzen.

Moesten indertijd bepaalde feiten tegen jou niet bewezen zijn geworden, zou je het, denk ik, ook niet geapprecieerd hebben , om toch veroordeeld te worden.

HAMC 9 maart 2009 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4015055)
Moesten indertijd bepaalde feiten tegen jou niet bewezen zijn geworden, zou je het, denk ik, ook niet geapprecieerd hebben , om toch veroordeeld te worden.

Dat is toch een beetje verschillend, bij De Vleeshouwer probeert de staat de waarheid achter te houden.

Bij mij bracht de politie hun eigen bewijs mee.

Nu, los van dat, in Belgie werkt het niet met bewijs om veroordeeld te worden, het gaat over de overtuiging van de magistraat.

Fallen Angel 9 maart 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4014549)
Berlusconi heeft het systeem van vigilanten ingevoerd in het stadsbeeld van Italië (waarschijnlijk geïnspireerd door het historisch voorbeel van El Duce).

Uitleg?

Félicien Bwanatongo 9 maart 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4015038)

Hoeft toch niet te verwonderen? Hij heeft z'n flikken nodig om zijn liberale dwangmaatschappij in stand te kunnen houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be