Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis
(Bericht 4020231)
Ik ken Imazighen die ook blij zullen zijn.
|
goe gezien ;)
ik ook dhamazigh (thmazight nrif) maar ik ben eerst moslim = mo (moi) i (est) slim :-D. moslim, eerst geloof, gaat boven etnische en nationale identiteit.
ik heb broer , die is marxist maar die bidt enzo, alleen bekijkt hij dialectiek beetje anders, nie geintereesrd om te vragen hoe wat .. maar in zijn universiteir jaren kwam hij die roie groepjes tegen, dus ook beetje boekeskes van lenin en marx in zijn handen gevallen.
ik heb vrienden maar die zijn moslim
ik kan nu zeggen dat die vrienden broederder (als ik dit mag gebruiken :D) zijn dan de broer van bloed vader en mama.
als jij begrijpt wat ik bedoel.
voor de moslims is broederschap dus in het geloof, eerst geloof.
ik heb ooit een discussie gehad me een amazigh seculiere nationalist (liberaal ;) ) en ik moest voor hem bewijzen dat arabieren niet bestaan, arabieren bestaan uit 2 groepen, sommige historici zeggen 3, maar de meeste hebben het over 2 soorten
1) gearabiseerd (afstammen van semieten, hun grote vader is ismahel; de zoon van abraham)
2) een groepje die vergaan is zoals jarhami's, qotori's, tosmi's, yaqdani's ..
die groep van arabieren (gearabiseerden)
bestaan uit twee groepen
qahtani's die zijn semieten of hebben meer met semieten dan de tweede groep adnani's
adnani's zo van die gearabiseerde die vroeger huwden met stammen die nu vergaan gezien worden
hetzelfde gebeurde voor veel imazighen (berbers) en syrianen en aramiers en andere kleine etnische groepjes
maar andersom is ook gebeurd
er zijn ook arabieren die geimazigheerd (berbers geworden) zijn.