Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wist u dat België en belastingsparadijs was? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120461)

eno2 17 maart 2009 10:58

Wist u dat België en belastingsparadijs was?

Ik wist het niet.
Nu blijkt België op een officieuze OESO-lijst van belastingsparadijzen te staan, en beschikt het over een ondergrondse economie van 21.5%

eno2 17 maart 2009 11:05

Die gasten die niet veel of niets weten, die zijn in mijn ogen héél verdacht...

giserke 17 maart 2009 12:08

Natuurlijk wist ik dit. Ik zie elke maand op mijn loonbrief, in welk belastingsparadijs we leven. :x

FDM 17 maart 2009 17:36

voor zij die hun omzet zelf mogen invullen , al ze al een aangifte indienen ..

maddox 17 maart 2009 17:38

Voor mensen met geld teveel is het hier een belastingsparadijs. Voor werkmensen is het wat anders.

roger verhiest 17 maart 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4026165)
Natuurlijk wist ik dit. Ik zie elke maand op mijn loonbrief, in welk belastingsparadijs we leven. :x

Velen zijn geroepen, weinigen slechts uitverkoren...

roger verhiest 17 maart 2009 17:45

Een paradijs voor belastingen uit inkomens, zwaar belast voor inkomsten uit arbeid...

Bob 17 maart 2009 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4026690)
Voor mensen met geld teveel is het hier een belastingsparadijs. Voor werkmensen is het wat anders.

Werknemers worden gewoon teveel belast. Belgie is hierin zowat de wereldkampioen.
Maar ook vermogen wordt wel belast, hoor (onr.vhf, r.vhf.,taks op beursverrichtingen,successierechten...). Maar toegegeven, hierin is Belgie geen wereldkampioen, doch vertoeft ergens in de middenmoot.
De reden waarom Belgie nog ergens kandidaat is, om op de zwarte oeso lijst te komen, is wegens zijn halfslachtig bankgeheim (dat dacht ik nog wel voor buitenlanders speelt, maar voor autochtonen nog maar filterdun is, en bij successie zelf zeer gemakkelijk kan doorbroken worden). Nu kom, een lang leven is het zeker niet meer beschoren.

Bob 17 maart 2009 19:20

Maw Belgie is verre van een belastingsparadijs. Zelfs niet voor vermogenden.

Mitgard 17 maart 2009 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4026075)
Ik wist het niet.
Nu blijkt België op een officieuze OESO-lijst van belastingsparadijzen te staan, en beschikt het over een ondergrondse economie van 21.5%

en nog doen de mensen niets dan klagen.
hé eno.

:-)

Tavek 17 maart 2009 23:48

Flat Tax op alles ?

Inkomsten uit huur, kapitaal, arbeid, enz... ?

Savatage 18 maart 2009 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4026825)
Werknemers worden gewoon teveel belast. Belgie is hierin zowat de wereldkampioen.
Maar ook vermogen wordt wel belast, hoor (onr.vhf, r.vhf.,taks op beursverrichtingen,successierechten...). Maar toegegeven, hierin is Belgie geen wereldkampioen, doch vertoeft ergens in de middenmoot.

Als ik mijn beurswinst bekijk op het einde van het jaar, dan kan ik toch niet klagen van een te zware belasting hier. In de States zou ik op mijn meerwaarden tot 40% kunnen afstaan, hier in België 0%.

Als ik mijn loonbrief bekijk kom ik spijtiggenoeg tot een andere conclusie over ons Belgisch belastingsparadijs ..

eno2 18 maart 2009 09:25

In de VS krijgt de beurs-en banksector een triljoen terug op zijn minderwaarden. Hier zijn ze toch wat bescheidener.

Bob 18 maart 2009 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4027218)
Als ik mijn beurswinst bekijk op het einde van het jaar, dan kan ik toch niet klagen van een te zware belasting hier. In de States zou ik op mijn meerwaarden tot 40% kunnen afstaan, hier in België 0%.

Als ik mijn loonbrief bekijk kom ik spijtiggenoeg tot een andere conclusie over ons Belgisch belastingsparadijs ..

Leefde ik maar in de states. Moest ik minder belastingen op arbeid betalen, en kon ik mijn beursverliezen aftrekken ;-)

eno2 18 maart 2009 11:25

Belastingspesterijen voor leefloners

Belgie is een belastingsparadijs voor leefloners.

maar ze pesten die mensen wél toch nog met een raadselachtig gecodeerd en totaal overbodig belastingsformulier dat ze eigenhandig moeten invullen.

Duvelke 18 maart 2009 11:47

ik weet van niets.. het intresseert me ook niet.
Veel geld hebben is relatief

Everytime 18 maart 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4026075)
Ik wist het niet.

Nog een beetje wachten voordat 1 april komt.8-)

DSC 18 maart 2009 16:10

Dit is al lang geweten: een groot deel van de zelfstandigen en ondernemers bezondigt zich aan zwartwerk. Er is nauwelijks controle en die Reynders laat het maar aanmodderen...

Intussen mogen de eerlijke zelfstandigen, loontrekkenden en opvallende aannemers zich blauw betalen, omdat de staat nauwelijks iets doet tegen de frauderenden.

Solidariteit in België? Ik denk het niet...

DSC 18 maart 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4027804)

Jij gelooft dus niet dat wij zo'n grote ondergrondse economie hebben? Op welke planeet leef jij dan, m'n beste?

eno2 19 maart 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4027804)

Le canard c'est vous.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be