![]() |
De seksewaanzin van de EU
Het woord brandweerman mag niet meer in EU-documenten voorkomen, net als verpleegster. Weervrouw Helga van Leur is voortaan weermens :-P Helga van Leur.
Het zou discriminerend zijn tov de andere sekse. Het zal niemand verbazen dat dit geintje ons weer bakken met geld kost, geld dat beter had kunnen worden besteed. Lees: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...arlement.dhtml Weermens Helga van Leur ![]() |
Waar staat er iets van dat geld kosten?
Er staat gwn dat er in de toekomst sekseneutrale taal zal worden gebruikt. Daar is toch niet echt iets mis mee? |
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is een brandweerman een brandweerman en geen brandweermens. Over de vrouwvijandige hoofddoek zwijgt de EU, maar over een simpel woordje bakken ze ze wer bruin. |
ik gebruik al jaren mens als aanspreekvorm; kun je geloven dat de meesten dat onbeleefd vinden. Nu wordt ik door Europa gebacked :)
kwestie van geldverspilling...wie verwacht nog iets anders van politiekers? |
Het zijn wel zulke taalzwakken die het Groene Boekje bepalen.
Er was altijd al duidelijk een weermannetje en een weervrouwtje. Maarja, ook de Mensheid hebben ze al officiëel afgeschaft. ![]() ![]() |
Citaat:
Tkost niets en tis de moeite niet waard om u daarin op te jagen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dubbel
|
Dubbel
|
En wat met Koning of konigin? Of zijne majesteit en hare majesteit? Of met prins en prinses?
|
Citaat:
|
Man, man, wat een wijvenpraat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed bezig dat Europa. Zoals ik al minstens duizend keer heb gezegd he. Politiekers met hoogheidwaanzin. Mensen die zich kost wat kost willen profileren en als dat niet kan door dat te doen waarvoor ze een mandaat hebben doen ze het door dit soort ridicule zaken. Te gek voor woorden en daar betalen wij die mensen voor.
Erg,… heeeeeeeeeeel erg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be