Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Hoe objectief kan een mod zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120537)

Karma 18 maart 2009 23:30

Hoe objectief kan een mod zijn?

Stel ... een mod is tevens een forumlid maar dan onder een andere naam.

Laat ons even een fictief voorbeeldje nemen ... totaal uit de lucht gegrepen en helemaal niet van toepassing zover ik weet ... de supermoderator is hier tevens actief als een gewoon forumlid genaamd Kim (om maar een naam te noemen).

Iemand geraakt in hevige discussie met Kim (die dus volgens dit fictief voorbeeld de super moderator zou zijn) en Kim kan het niet vinden met diens mening. Ze vindt zelfs dat die andere een beetje te grof wordt tegen haar, echter zonder de regels te overtreden.

Hoe kan de supermoderator (fictieve Kim dus) nog objectief en onbevooroordeeld modereren nadien?

Jeronimo 19 maart 2009 19:52

Als "Kim" zichzelf wat kan beheersen, zal "Kim" niemand strafpunten geven zonder dat het forumreglement geschonden is.

Jedd 19 maart 2009 20:19

hoera, weer een zaagtopic :cheer:

Savatage 19 maart 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4029664)

En al weer over Groentje-18. Wanneer gaat dat gezaag nu eens ophouden. She got what she asked for.

Karma 19 maart 2009 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4029673)
En al weer over Groentje-18. Wanneer gaat dat gezaag nu eens ophouden. She got what she asked for.

Groentje? Bij mijn weten niet ter sprake gekomen hier.

Karma 19 maart 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4029664)

Maar ge komt er precies graag op bezoek.

Karma 19 maart 2009 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4029632)
Als "Kim" zichzelf wat kan beheersen, zal "Kim" niemand strafpunten geven zonder dat het forumreglement geschonden is.

Maar ze zal die ene wel wat meer in de gaten houden dan die andere (waar ze zelf niet mee in discussie is geraakt) hé.

Dajjal 19 maart 2009 23:27

Is Groentje dan geband ? Ze vallen hier als vliegen :(

Kritische Theorie 20 maart 2009 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4028359)

Laat ons even een fictief voorbeeldje nemen ... totaal uit de lucht gegrepen en helemaal niet van toepassing zover ik weet ... de supermoderator is hier tevens actief als een gewoon forumlid genaamd Kim (om maar een naam te noemen).

Iemand geraakt in hevige discussie met Kim (die dus volgens dit fictief voorbeeld de super moderator zou zijn) en Kim kan het niet vinden met diens mening. Ze vindt zelfs dat die andere een beetje te grof wordt tegen haar, echter zonder de regels te overtreden.

Hoe kan de supermoderator (fictieve Kim dus) nog objectief en onbevooroordeeld modereren nadien?

Een mod hoeft niet objectief over iemand te denken,
hij of zij dient enkel objectief de regels toe te passen.

Duvelke 20 maart 2009 09:41

Een mod mag ook subjectief denken en handelen.
Dat is hier een prive-forum, en die mods doen hun goesting.

Akira 20 maart 2009 10:53

Citaat:

Om objectiviteit te garanderen werken moderatoren in team. In uw fictief voorbeeldje zal de moderator in kwestie dus pas optreden na overleg met andere moderatoren of het modereren zelfs helemaal aan de anderen overlaten. Bovendien maken we gebruik van een puntensysteem met waarschuwingen. Een gebruiker moet dus al herhaaldelijk de regels overtreden om een ban op te lopen wat in praktijk betekent dat hij/zij al van meerdere moderatoren waarschuwingen/berispingen zal hebben ontvangen.

Duvelke 20 maart 2009 11:48

Ik vind dat ze hier zeer professioneel omgaan omtrent moderatie.
Hier valt niets over te klagen. Ik zit op veel fora en daar wordt er totaal naar eigen goeddunken dingen verwijderd/ mensen verbannen / ...
dus dikke pluim hier voor onze mods & admins ! :)

Dat mag ook eens gezegd worden, ipv altijd dat gezeik om deze vrijwilligers

Kritische Theorie 20 maart 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4030170)
Hier valt niets over te klagen. Ik zit op veel fora en daar wordt er totaal naar eigen goeddunken dingen verwijderd/ mensen verbannen / ...

daar heb je gelijk in.

roger verhiest 20 maart 2009 12:22

Kritik der reinen Vernuft (I.Kant)

Kritische Theorie 20 maart 2009 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4030219)
Kritik der reinen Vernuft (I.Kant)

:boo: Kant :boo:

;-)

IronChef 20 maart 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie (Bericht 4030223)
:boo: Kant :boo:

;-)

Zeg, doe da nooit meer hé! :-)

Ik kreeg bijna een hartaanval van colère.

duveltje382 20 maart 2009 18:14

Citaat:

Wel met andere namen was dit zeker geen fictie verhaal hoor(zeker KIM niet)
En nu gaat het mondje weer opslot

duveltje

Esperanza 20 maart 2009 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4030170)

Die zagers en klagers moeten voor de lol eens inloggen op het refoforum en iets posten dat niet al te gristelijk is. Hopla, voor je het goed beseft heb je al een eeuwigdurende ban aan je been. :-D

Het is hier zo slecht nog niet.

eno2 26 maart 2009 10:58

Mods moeten niet echt objectief zijn.
Trouwens, wie zou die objectiviteit meten en beoordelen?
Maar ze mogen wel forumlid zijn, waarom niet? Zolang dat maar niet als mod gebeurt.
Jij maakt veel problemen waar er geen zijn.

kiko 26 maart 2009 18:18

Altijd dat geklaag over mods en dergelijke.

Politics.be bevat een uitstekend beheerd forum, waarvoor mijn complimenten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be