Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Wie stemt er voor den Abou? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120559)

SirGalahad_ 19 maart 2009 12:27

Wie stemt er voor den Abou?

Ikke alleszins nie!

abou Anis 19 maart 2009 12:33

Zijn 't verkiezingen in Libanon?

roger verhiest 19 maart 2009 12:50

AJ wa&s ongelukkig in Libanon, een multiculturele maatschappij, waar men de diverse culturen oa. in Beirut netjes achter een "groene lijn" van elkaar scheidde & in het geval die scheiding niet voldoende functioneerde maar wat naar elkaar begon te schieten en bommen te werpen. "Nee, dan liever België" zal hij gedacht hebben daar wonen de diverse
mensen met verschillende godsdiensten en van verschillende afkomst door elkaar en hebben we minder last van aanslagen.

Maar kijk : er was (volgens hem) hier wel wat geld te verdienen met het oprichten van
"apartheidsbewegingen" - er was het voorbeeld van de "autochtonen" - dus waarom niet fluks een "arabierenpartij" in elkaar' geflanst - een parlementaire zit met de bijbehorende
vergoedingen en partijfinancieringen lokte... Alleen "den haring braaide niet" ik geloof zelfs dat er meer arabieren voor het VB stemmen en er lid van zijn dan dat er ooit arabieren zich tot het AEL bekeerden...

Anderzijds moet de man wanhopig zijn : waar hij zich ook henenspoedt, overal stuit hij op mensen met diverse overtuigingen, godsdiensten en culturen.. misschien moet hij zich wel tot het Amishgeloof bekeren en ergens in dergelijke gemeenschap integreren.

alice 19 maart 2009 14:21

Abou Jah Jah wil niet zozeer islam maar eerder een soort van Arabische liga in Europa groot maken, en dat lukt niet omdat hij geen rekening hield met het spanningsveld tussen de vele verschillende Berbers die mekaar vaak amper het licht in de ogen gunnen en de Marokkanen van Arabische afkomst; al evenmin dikke broeders met Berbers.
Die eenheid die hij zo graag wil valt in Vlaanderen onder moslims niet te bereiken, ze leven als subgroepen ook naast mekaar dus ja; daar had Abou even geen rekening mee gehouden...

Pericles 19 maart 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4029082)
Abou Jah Jah wil niet zozeer islam maar eerder een soort van Arabische liga in Europa groot maken, en dat lukt niet omdat hij geen rekening hield met het spanningsveld tussen de vele verschillende Berbers die mekaar vaak amper het licht in de ogen gunnen en de Marokkanen van Arabische afkomst; al evenmin dikke broeders met Berbers.
Die eenheid die hij zo graag wil valt in Vlaanderen onder moslims niet te bereiken, ze leven als subgroepen ook naast mekaar dus ja; daar had Abou even geen rekening mee gehouden...

Abou is dan ook een dommerik die denkt dat hem slim is . ;-)

fb718882 19 maart 2009 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4029082)

Dat klopt , Alice . Berbers en Arabieren , da's "kat-en-hond" . Er leven hier ook veel meer Berbers van Marokkaanse afkomst , dan Arabieren . Is het zelfs niet zo dat in Marokko de Berber-taal verboden is ?

Ik moet wel zeggen : ik heb ooit één keer met Diyab Abou Jah Jah gebabbeld , en dat is gene uil hoor ! Dat is een zeer intelligente , hoog opgeleide man .

Pericles 19 maart 2009 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4029109)
Dat klopt , Alice . Berbers en Arabieren , da's "kat-en-hond" . Er leven hier ook veel meer Berbers van Marokkaanse afkomst , dan Arabieren . Is het zelfs niet zo dat in Marokko de Berber-taal verboden is ?

Ik moet wel zeggen : ik heb ooit één keer met Diyab Abou Jah Jah gebabbeld , en dat is gene uil hoor ! Dat is een zeer intelligente , hoog opgeleide man .

Ik wil nu niet provoceren maar voor Pol. & soc. , dat samen met communicatiewetenschappen de afvalbak van de universiteit vormt, te studeren, moet ge niet echt verstandig zijn . Wat doen mensen trouwens met dergelijke diploma's ?

fb718882 19 maart 2009 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4029144)
Ik wil nu niet provoceren maar voor Pol. & soc. , dat samen met communicatiewetenschappen de afvalbak van de universiteit vormt, te studeren, moet ge niet echt verstandig zijn . Wat doen mensen trouwens met dergelijke diploma's ?

Weet ik niet , weet ik niet , weet ik niet . Ik zeg alleen dat Abou Jah Jah genen uil is . De jongen spreekt vlotjes 4 of 5 talen , en dat is niet iedereen gegeven !

Pericles 19 maart 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4029182)
Weet ik niet , weet ik niet , weet ik niet . Ik zeg alleen dat Abou Jah Jah genen uil is . De jongen spreekt vlotjes 4 of 5 talen , en dat is niet iedereen gegeven !

Ik vind zijn nederlands bij momenten redelijk onverstaanbaar; vooral als hij zich begint op te jagen ; wat hij regelmatig doet.

Scarabaeida 19 maart 2009 15:11

Berbers zouden moeten beseffen dat de islam ook van de Arabieren kwam en hen bracht in hun huidige miserie.

fb718882 19 maart 2009 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4029190)
Ik vind zijn nederlands bij momenten redelijk onverstaanbaar; vooral als hij zich begint op te jagen ; wat hij regelmatig doet.

Voor een stuk zul je wel gelijk hebben , maar iedereen die zich laat opjagen
spreekt automatisch rapper en dus onduidelijker . Maar daarvan wordt zijn intelligentie niet minder . Er zijn franstalige Belgen van wie het Nederlands veel slechter is .

vlijmscherp 19 maart 2009 15:26

conclussie: niemand stemt op Abou want Abou komt niet op bij de verkiezingen.

abou Anis 19 maart 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4029230)
conclussie: niemand stemt op Abou want Abou komt niet op bij de verkiezingen.

Maar moest abou opkomen zou ik wel voor mezelf stemmen. Is er trouwens een abou op Antarctica?

Pericles 19 maart 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4029217)
Voor een stuk zul je wel gelijk hebben , maar iedereen die zich laat opjagen
spreekt automatisch rapper en dus onduidelijker . Maar daarvan wordt zijn intelligentie niet minder . Er zijn franstalige Belgen van wie het Nederlands veel slechter is .

Dat is juist.

vlijmscherp 19 maart 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4029235)
Maar moest abou opkomen zou ik wel voor mezelf stemmen. Is er trouwens een abou op Antarctica?

:lol:

Pericles 19 maart 2009 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4029235)

Nee, tijdens de laatste Ramadam zijn ze er allemaal de hongerdood gestorven. Het werd er namelijk gedurende een ganse maand nooit dag.;-)

abou Anis 19 maart 2009 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4029244)
Nee, tijdens de laatste Ramadam zijn ze er allemaal de hongerdood gestorven. Het werd er namelijk gedurende een ganse maand nooit dag.;-)

Dus het gerucht dat religieuze regels op Antarctica omgekeerd werken klopt.

Pericles 19 maart 2009 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4029246)
Dus het gerucht dat religieuze regels op Antarctica omgekeerd werken klopt.

Ik begrijp u niet .

420yeahbaby 19 maart 2009 15:35

Er is toch al islam in Europa? In BE subsideren we zelfs moskees, in Antwerpen zelfs moskees dat al eerder zijn aangeklaagd voor jihad praktijken. Toch blijft da gedoe subisides ontvangen.
Ja wat meer willen ze nog? Dit gaat er wel over vind ik . En ik hoop dat vele moslims zich niet kunnen voegen in den Abou zijn mening.

Pericles 19 maart 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4029255)
Er is toch al islam in Europa? In BE subsideren we zelfs moskees, in Antwerpen zelfs moskees dat al eerder zijn aangeklaagd voor jihad praktijken. Toch blijft da gedoe subisides ontvangen.
Ja wat meer willen ze nog? Dit gaat er wel over vind ik . En ik hoop dat vele moslims zich niet kunnen voegen in den Abou zijn mening.

Voor mij mogen ze hem allemaal volgen . Naar Libanon :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be