Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moeten onze ministers met een wagen rijden die hier geproduceerd is ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120583)

ICE-MAN 19 maart 2009 16:02

Moeten onze ministers met een wagen rijden die hier geproduceerd is ?
 
Zou het wenselijk zijn dat onze politieke leiders met een wagen rondsjeezen die hier geproduceerd is, of vinden jullie het normaal dat ze met een dure buitenlandse slee rondcrossen op onze kosten..... wolle bolle Gijs van kortrijk heeft alvast de Ford van zijn voorganger laten vervangen door "den diksten BMW" die er te vinden valt..... een hier gemaakt fordje was ietske te min....;-)

Jozef Ostyn 19 maart 2009 16:04

Wat een belachelijke discussie.

Ta'azir 19 maart 2009 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4029312)
Wat een belachelijke discussie.

belachelijke discussie op of neer, vandaag in de krant HLN gelezen dat de minister in kwestie met een "leasingske" van méér dan 2000 eurookes in de maand rondrijd, k'weet nu niet hoevéél ne Ford kost in leasing, maar k'zou mijn belastingsgeld toch ook liever anders besteed zien ! veel mensen in ons land verdienen niet eens zoveel in een maand en k'weet ni of die dat belachelijk zullen vinden !

brother paul 19 maart 2009 17:02

Europees gezien kun je die criteria niet definieren, dat komt hen natuurlijk goed uit.

1° ze moeten met een 3 liter wagen rijden, en gans de administratie moet volgen...

2° ze moeten met een pendelsysteem werken of gewoon met een duozitter rijden, dus samen naar het werk in een auto van 4, ofwel gewoon met een type smart.

3° ze moeten met biobrandstof rijden...

4° in Brussel moeten ze electric mode rijden

alpina 19 maart 2009 17:20

Natuurlijk mogen ze rijden met wat ze willen. Gaan we ze ook verplichten om kleding te kopen die hier gemaakt wordt, voeding, meubilair, tuingerief, grondstoffen,...

We leven hier toch niet in een communistisch land, wel laten we dan ook die toer niet opgaan door mensen te verplichten een bepaald product te kopen. Uiteindelijk brengt het kopen van blijkbaar inferieure producten (waarom kopen ze het anders in de erste plaats al niet?) onze economie op termijn niets bij.

Dajjal 19 maart 2009 17:23

Laat die mannen toch rondrijdenmet wat ze willen....

Als iemand JOU een dikke BMW onder je gat steekt, zeg je toch ook niet nee ?

solidarnosc 19 maart 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4029312)
Wat een belachelijke discussie.

Misschien wel maar in landen als Duisland en Frankrijk zou men het niet moeten proberen.

Geert C 19 maart 2009 18:16

Ik vind dat ze zouden moeten doen zoals David Cameron in het VK, zelf met de fiets naar het werk rijden en de chauffeur met de Rolls Royce met hun dossiers achter hun gat laten rijden. :-)

kelt 19 maart 2009 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4029464)
Misschien wel maar in landen als Duisland en Frankrijk zou men het niet moeten proberen.

Inderdaad.....Ik zie "sarko" niet zo snel ergens in een "Merc" verschijnen,of "Angela" in een C7 of zoiets... :?

duveltje382 19 maart 2009 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 4029427)
Natuurlijk mogen ze rijden met wat ze willen. Gaan we ze ook verplichten om kleding te kopen die hier gemaakt wordt, voeding, meubilair, tuingerief, grondstoffen,...

We leven hier toch niet in een communistisch land, wel laten we dan ook die toer niet opgaan door mensen te verplichten een bepaald product te kopen. Uiteindelijk brengt het kopen van blijkbaar inferieure producten (waarom kopen ze het anders in de erste plaats al niet?) onze economie op termijn niets bij.

Vergeet niet dat wij ook vrij zijn om te kiezen waarop we willen ;-)

kelt 19 maart 2009 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4029434)
Laat die mannen toch rondrijdenmet wat ze willen....

Als iemand JOU een dikke BMW onder je gat steekt, zeg je toch ook niet nee ?

wel.....ja dus ;-)

De moraal van het verhaal is dat onze dierbare Minister Declerck last heeft van kapsones.Hij is bevoegd Minister over een departement in crisis,hij is lid van een regering in crisis-omstandigheden ,en in dergelijke dure leasings kan best bespaard worden...iedere 1000 Euro helpt.....

Vooral de doelgerichte keuze voor dergelijke ultra-plus-superversie van een superkar komt kompleet verkeerd over!

RASPOUTINE 19 maart 2009 18:42

Als men zodanig bezorgd is met de autoindustrie in ons land en de tewerkstelling dan moeten wij normaliter ook deze merken ondersteunen.
Waarom sommigen in mercedes rondrijden is dus niet te begrijpen.
Audi - opel - Ford - Volvo en deze die ik hier vergeet vanzelfsprekend wel.
Dat is toch een teken van gezond verstand of niet?

alpina 19 maart 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4029514)
wel.....ja dus ;-)

De moraal van het verhaal is dat onze dierbare Minister Declerck last heeft van kapsones.Hij is bevoegd Minister over een departement in crisis,hij is lid van een regering in crisis-omstandigheden ,en in dergelijke dure leasings kan best bespaard worden...iedere 1000 Euro helpt.....

Vooral de doelgerichte keuze voor dergelijke ultra-plus-superversie van een superkar komt kompleet verkeerd over!

Als ik het wat gevolgd heb gaat het over een 730d, dat is de minste versie van de 7 reeks. Tot zover die ultra-plus-superversie.

Henri1 19 maart 2009 18:43

Onze Ministers en alles wat errond zit moet met een kleine energiezuinige wagen rijden en hun wegenbelasting zelf betalen.

Zo zou het althans moeten zijn.

alpina 19 maart 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4029537)
Als men zodanig bezorgd is met de autoindustrie in ons land en de tewerkstelling dan moeten wij normaliter ook deze merken ondersteunen.
Waarom sommigen in mercedes rondrijden is dus niet te begrijpen.
Audi - opel - Ford - Volvo en deze die ik hier vergeet vanzelfsprekend wel.
Dat is toch een teken van gezond verstand of niet?

Dat heeft helemaal niets met gezond verstand te maken maar met principes. Als jij met 1 van die merken wilt rondrijden, heel goed, maar je kan toch niet gaan verwachten dat iedereen dat gaat doen. Het kan mij echt waar niets schelen waar een auto wordt gemaakt, laat staan dat ik er mijn keuze zou door laten beinvloeden.

Bovendien waar leg je de grens? Mag je enkel auto's die in Belgie gemaakt worden kopen, of die van Vlaanderen. En wat met iemand die vlak naast de grens met Duitsland woont, daar mag een Mercedes wel? Enfin, ik vind het gewoon een ridicuul standpunt, je gaat toch ook geen groenten kopen die enkel uit uw gemeente komen? De wereld is 1 groot dorp geworden en daar ga ik de vruchten van plukken door allerlei producten te kopen die hier vroeger niet beschikbaar waren, als iemand anders daar vies van is is dat voor mij geen probleem maar leg die principes niet op aan anderen die wel doorhebben wat zo leuk is aan onze wereldeconomie.

kelt 19 maart 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 4029538)
Als ik het wat gevolgd heb gaat het over een 730d, dat is de minste versie van de 7 reeks. Tot zover die ultra-plus-superversie.

de minste...bon....... :oops:

roger verhiest 19 maart 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 4029306)
Zou het wenselijk zijn dat onze politieke leiders met een wagen rondsjeezen die hier geproduceerd is, of vinden jullie het normaal dat ze met een dure buitenlandse slee rondcrossen op onze kosten..... wolle bolle Gijs van kortrijk heeft alvast de Ford van zijn voorganger laten vervangen door "den diksten BMW" die er te vinden valt..... een hier gemaakt fordje was ietske te min....;-)

De navolging van dit onzalige idee zou katastrofaal zijn. Het merendeel van de alhier geproduceerde auto's, zijn alles behalve "hier geproduceerde auto's" maar een montage van diverse onderdelen, waarvan een groot gedeelte niet inheems is... Ergo van de "buitenlandse" auto's is een gedeelte van de onderdelen die erin verwerkt zijn ook "Made in Belgium"...

Maar dat is nog niks : het overgrote deel van "onze" auto-industrie werkt voor de export naar landen die op hun beurt een "eigen" auto-industrie hebben.. stel dat een boycot van de auto's die in deze landen gemaakt worden doioir onze consumenten succesvol is en die andere autoproducerende landen de auto's geassembleerd in België voortaan op hun beurt "links" laten liggen : onze auto-industrie zou onmiddelijk de deuren kunnen sluiten.

Deze redenering gaat overigens ook voor andere produkten op: voor sommige zou zelfs een "gewaarborgde binnenlandse markt" kwaliteitsverlies betekenen
en een verslapping van de export....

In een op export aangewezen economie is "protectionisme en mercantillisme"
niet de aangewezen manier om een economiqsche crisis te bestrijden !

roger verhiest 19 maart 2009 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4029539)
Onze Ministers en alles wat errond zit moet met een kleine energiezuinige wagen rijden en hun wegenbelasting zelf betalen.

Zo zou het althans moeten zijn.

De trein - het mag gerust 1ste klas zijn.

Bob 19 maart 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4029434)
Laat die mannen toch rondrijdenmet wat ze willen....

Als iemand JOU een dikke BMW onder je gat steekt, zeg je toch ook niet nee ?

Maar inplaats van hem onder zijn gat geschoven te krijgen, zal den brave man wel eerst over lijken gegaan zijn.
Of wil zijne chauffeur(s) niet met een onnozel fordje rondrijden ?

Bob 19 maart 2009 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4029547)
In een op export aangewezen economie is "protectionisme en mercantillisme"
niet de aangewezen manier om een economiqsche crisis te bestrijden !

Helaas zijn we voor onze sociale zekerheid wel aangewezen op de "voorkeur" leverancier. En dan zwijgen we nog over de openbare diensten...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be