![]() |
twee maten en twee gewichten
Citaat:
tegenover bijvoorbeeld: Citaat:
Citaat:
|
1) misschien is het relevante onderscheid niet autochtoon-allochtoon, maar meerderjarig-minderjarig. in het eerste voorbeeld is Edward N 24, en dus meerderjarig. In de twee andere voorbeelden is er telkens sprake van minderjarigen.
2) er is een verschil tussen de voorhechtenis en de veroordeling. Edward N (geval 1) is effectief veroordeeld, met een gevangenisstraf. |
Misschien heeft zijn verleden er ook mee te maken.
"Edward N. was met de feiten immers niet aan zijn proefstuk toe: in 2002 kreeg hij een jaar cel met uitstel voor afpersing, in 2003 werd hij al eens betrapt op zwartrijden en in 2008 kreeg hij achttien maanden effectief voor bendevorming en het toebrengen van slagen en verwondingen. De beklaagde had daar zes maanden van uitgezeten en was sinds 9 januari terug op vrije voeten." bron : zie bron bericht #1 |
Het Belgische gerechtshof is in feite een loterij waarbij er meer winnaars zijn. Een laag nummer trekken en je bent vrij.
|
Citaat:
Citaat:
Ik hoop het toch. |
Citaat:
|
Ja inderdaad, je moet rekening houden met meerdere aspecten dan alleen dat. Zoals leeftijd, strafblad of niet?, .... en ja strenge rechter of niet
(bijkomstige vraag: wat is de bedoeling van deze topic : om te laten zien dat allochtonen harder worden gestraft of minder hard als autochtonen?) |
Citaat:
|
Citaat:
Ja idd, dat klein feitje negeren ze toch :roll: Terwijl dat toch een belangrijk punt is om te zeggen of allochtonen harder worden behandeld of niet. Een Marokkaan mag alles 8O euhmmmm daar heb ik NIKS van gemerkt. Het is eerder dat zinneke - als er een diefstal, overval, gevecht,enz gebeurd - " Het zal weeral ne Marokkaan zijn zeker... en ja de eerste marokkaan die de politie ziet op straat met bv een adiddas training aan.... jaaaaa word opgepakt :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
(ps. amaai kheb veel icoontjes gebruikt, en zo toevallig allemaal op een schuine lijn hehe :-P) |
Citaat:
En het rare is dat het meestal klopt ook.:-) Maar daar stel jij je geen vragen bij natuurlijk. |
Citaat:
Vraag eens aan ne agent hoe dat komt ! |
Citaat:
Diegene die iets hebben gedaan, ja die moeten opgepakt worden, dat ga ik niet tegenspreken. Maar door hen denken 'jullie' dat alle allochtonen zo zijn.... en dat vind ik niet juist!! Jullie zien alleen maar de slechte kant en de goede negeren jullie ook weer. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be