Deepeco |
24 maart 2009 01:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
(Bericht 4033567)
M.a.w.: jij bent jaloers. Ikke niks, dus zij ook niks.
|
Waarom denk jij dat ik jaloers ben? Volgens mij kun jij dat echt niet weten. En als je dat niet kon weten, dan is het immoreel om mij daarvan te beschuldigen, want het is namelijk niet waar, dus het is een onterechte beschuldiging.
Citaat:
Heel wat besparende en groenere ontwikkelingen op vlak van aerodynamica, motoren, banden en brandstof komen uit de F1. De sport brengt daarin veel meer op dan ze kost.
|
Die ontdekkingen konden ook wel gebeuren zonder al die sport, zonder dat zoveel geld zou gaan naar verloningen van topsporters en 2 miljard voor Ecclestone.
En ik heb nog tegenwerpingen: ja, onze motoren zijn efficienter geworden, maar toch stijgt de CO2 uitstoot van het wegverkeer en toch kunnen we dat gemakkelijk reduceren. Namelijk door lichtere wagens met lager vermogen. Meeste auto's hebben onnodig hoog vermogen om bv. 180 km/u te rijden en snel op te trekken. Dat is voor niets nodig, maarrr... zorgt wel voor extra verbruik.
Ik denk dat dit voldoende aantoont dat we formule 1 niet nodig hebben om zuiniger te rijden.
Citaat:
De ingenomen ruimte van een F1-circuit (dat in enkele gevallen bovendien uit gewone straten bestaat) is verwaarloosbaar.
|
Het is immoreel om dat zo te stellen, want het is een grote piste die gebruikt wordt voor luxedoeleinden, en daar zou eigenlijk natuur moeten groeien. U onderschat dus de waarde van de natuur en overschat het belang van formule 1.
Citaat:
In de meeste landen (Europa) die de F1 aandoet is dat al lang niet meer het geval. Het gevolg is dan ook dat de meeste teams al lang niet meer door tabaksproducenten gesponsord worden.
|
Dat is al een mooie evolute.
Citaat:
F1 brengt meer op dan het kost. En er is niets mis met luxe.
|
Dat laatste is ook een immorele stelling.
Citaat:
Jij weet niet eens in welke mate die mensen aan liefdadigheid doen. Er vloeien uit de F1 jaarlijks tientallen miljoenen naar goede doelen.
|
Ze zouden meer moeten doen. Ecclestone heeft geen yacht en privejet nodig. En de mensen van waar het geld komt zouden ook meer voor het goede doel moeten doen.
|