Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Koning en zijn voorechten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120753)

Fair 24 maart 2009 07:29

De Koning en zijn voorechten.

- Wie is tegen dat de Koning voorechten heeft?
- Wie is er voor dat de Koning voorechten heeft?
- En waarom?

FDM 24 maart 2009 09:16

betaalt geen belastingen ( leeft er wel van ))

Metternich 24 maart 2009 09:17

Op een troon dien je verheven te worden, een troon hoor je niet te erven.

Vorenus 24 maart 2009 09:18

Ik ben voorstander dat de koning één voorrecht heeft, het gebruik van de guillotine.

FDM 24 maart 2009 09:27

hij heeft 2 tronen miljaar , op mijn troon steek ik mijn broek af

backfire 24 maart 2009 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fair (Bericht 4034096)
- En waarom?

Filip? Ben jij dat?

FDM 24 maart 2009 12:20

nee

omaplop 24 maart 2009 13:58

Hij heeft vooral voor-echten !!

Eschaton ß 24 maart 2009 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4034419)
Hij heeft vooral voor-echten !!

Ja, 't is weer proper VL. :-P

De koning en z'n voorrechtjes dus... Ik ben alleen tegen regelrecht misbruik (inschrijven van jachten via de marine om btw te ontduiken, vluchtjes met vliegtuigjes van de staat voor bedragen waar ons koppeke gaat van duizelen, 4 A4'tjes VOL eigendommen en vastgoed scattered around the globe, ondernemingen zonder jaarrekeningen, auto's met buitenlandse plakken etc..etc..) Nuff said..

guido 007 24 maart 2009 17:33

Voor mij mag hij onmiddellijk ontploffen.
Iemand die door een vaginaal toeval koning laten worden is niet democratisch.
Daarbij kost hij veel geld en is nooit in het land, want telkens er iet gebeurt in het land moet de koning terugkeren uit zijn vakantie.

Vorig jaar is ie 40 keren voor 14 dagen op vakantie geweest.

Fair 24 maart 2009 17:41

Mijn Mening

Mijn mening is de koning is toch ook maar een mens lijk iedereen waarom zou hij dan voorechten moeten hebben,
Volgens mij staat Vlaanderen liever apart en word de koning afgeschaft een rebubliek zou veel beter staan!!!

guido 007 24 maart 2009 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fair (Bericht 4034096)
- En waarom?

Van mij mag de koning gerust voorechten hebben. Voorrechten is alleen voor de mensen die..........:lol:

Scherven A. Mok 24 maart 2009 17:47

Ik ben voorstander van een carnaval dat terug meer is dan folklore of traditie. Elk jaar doden we de koning.

Eschaton ß 24 maart 2009 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fair (Bericht 4034769)
Mijn mening is de koning is toch ook maar een mens lijk iedereen waarom zou hij dan voorechten moeten hebben,
Volgens mij staat Vlaanderen liever apart en word de koning afgeschaft een rebubliek zou veel beter staan!!!

*VoorRechten
*lijk = gelijk = zuid-nederlands
*wordT
*republiek

...

Typmaschien kaput?

Txiki 24 maart 2009 21:13

Aanschouw hier het nieuwe verkeersbord dat na 7 juni overal in Vlaanderen geplaatst zullen worden. 8-)

guido 007 25 juli 2009 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4035053)
Aanschouw hier het nieuwe verkeersbord dat na 7 juni overal in Vlaanderen geplaatst zullen worden. 8-)

Tis iets minder geworden

Omar Torrijos 25 juli 2009 20:31

Ik zou zijn persoonlijk imobiliënportefeuilleke wel eens ECHT willen laten doorlichten.. Wat is van die zeveraars nu écht en wat niet? Zijn die boten nu echt via de marine ingeschreven om BTW te ontduiken? Wanneer gaan we een kat een kat noemen en Delphine Boele geven dan waar ze recht op heeft? Hoeveel kosten zijn vliegreisjes echt? Hoeveel hofleveranciers zijn er en hoe gaat dat in zijn werk? ...

Een grote oplichterij...

Garry 25 juli 2009 23:43

Voor mij heeft, de tittel Koning, niet de persoon in kwestie, recht op een enkele reisticket naar de maan. Voor het overige mag hij al zijn Koninklijke brol terug hebben na aftrek van alle daaraan in het verleden gemaakte kosten + alle in wezen verschuldigde successierechten vermeerdert met de intresten en een boete voor belastingsfraude.

guido 007 26 juli 2009 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4247190)
Voor mij heeft, de tittel Koning, niet de persoon in kwestie, recht op een enkele reisticket naar de maan. Voor het overige mag hij al zijn Koninklijke brol terug hebben na aftrek van alle daaraan in het verleden gemaakte kosten + alle in wezen verschuldigde successierechten vermeerdert met de intresten en een boete voor belastingsfraude.

Ja als wij een constructie opzetten om erfenisrechten te ontwijken, betalen we ze toch, kijk maar naar de VZW wetgeving, een vereniging betaald jaar in jaar uit successierechten. Deze paljas betaald niets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be