Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de belgische kut politiek draad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120792)

Maximus Aurelius 25 maart 2009 00:16

de belgische kut politiek draad

SINT-NIKLAAS - De lokale politie van Sint-Niklaas heeft dinsdagmorgen een 35-jarige autobestuurder gevat die 120 kilometer per uur reed waar hij maar 50 mocht. De man had te veel gedronken, meldt de politie.
De overtreding gebeurde rond 8.30 uur aan de Nieuwe Baan, waar wegens wegenwerken een snelheidsbeperking van 50 kilometer per uur geldt. De politie kon de auto doen stoppen aan de Lokerse Baan. De 35-jarige man uit Waasmunster zat dronken achter het stuur. Het parket liet zijn rijbewijs voor vijftien dagen intrekken. De man zal zich ook moeten verantwoorden voor de politierechtbank

120 rijden, is dat nu zo een drama? we moeten dringend af van dat bekrompen en geniepige gedoe hier in belgie en vooral vlaanderen. wat te snel rijden is niet erg, en zeker geen reden om camera's te verstoppen.

Geert C 25 maart 2009 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4035236)
SINT-NIKLAAS - De lokale politie van Sint-Niklaas heeft dinsdagmorgen een 35-jarige autobestuurder gevat die 120 kilometer per uur reed waar hij maar 50 mocht. De man had te veel gedronken, meldt de politie.
De overtreding gebeurde rond 8.30 uur aan de Nieuwe Baan, waar wegens wegenwerken een snelheidsbeperking van 50 kilometer per uur geldt. De politie kon de auto doen stoppen aan de Lokerse Baan. De 35-jarige man uit Waasmunster zat dronken achter het stuur. Het parket liet zijn rijbewijs voor vijftien dagen intrekken. De man zal zich ook moeten verantwoorden voor de politierechtbank

120 rijden, is dat nu zo een drama? we moeten dringend af van dat bekrompen en geniepige gedoe hier in belgie en vooral vlaanderen. wat te snel rijden is niet erg, en zeker geen reden om camera's te verstoppen.

Zat aan meer dan twee keer de maximumsnelheid door de straten scheuren is inderdaad zo een drama.

Daimanta 25 maart 2009 00:21

Citaat:

Schande, die kerel had ten minste 3 jaar rijverbod moeten krijgen.

Maximus Aurelius 25 maart 2009 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4035240)
Schande, die kerel had ten minste 3 jaar rijverbod moeten krijgen.

maar allez, doe toch keer normaal. ik reed vorige zaterdag ook 140 waar ik maar 70 mocht... er was geen kat op de weg, een verlaten steenweg... who gives a fuck hoe snel ik nou reed.

idem voor die kerel in sinnekloas.

Metternich 25 maart 2009 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4035245)
maar allez, doe toch keer normaal. ik reed vorige zaterdag ook 140 waar ik maar 70 mocht... er was geen kat op de weg, een verlaten steenweg... who gives a fuck hoe snel ik nou reed.

idem voor die kerel in sinnekloas.

120 waar men 50 mag, ik neem dus aan bebouwde kom. En dan nog dronken ook. Die zatlap komt er nog goed vanaf.

Maximus Aurelius 25 maart 2009 00:40

ach, bebouwde kom is relatief. ik rijd soms ook 120 in bebouwde kom. het is allemaal nogal relatief, je rijdt snel als je kan, traag als het hoort. soms is 120 niet overdreven.

Maximus Aurelius 25 maart 2009 00:40

en "zatlap"... serieus, na 3 pintjes ben je al "zat" volgens de huidige normen... please... grow up.

Geert C 25 maart 2009 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4035254)
en "zatlap"... serieus, na 3 pintjes ben je al "zat" volgens de huidige normen... please... grow up.

Iemand die na één pintje nog achter het stuur kruipt moesten ze al zijn rijbewijs afpakken. Drinken = niet rijden. ;-)

Daimanta 25 maart 2009 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4035245)
maar allez, doe toch keer normaal.

Ik heb verscheidene verhalen gehoord waar er overstekers werden geschept door dat soort walgelijke bestuurders. Die mensen zijn een absoluut gevaar voor de weg en dienen dan ook pas toegelaten te worden als blijkt dat ze in staan zijn zich als fatsoenlijke bestuurders te gedragen die zich zo goed als het kan aan de regels houden. 60+ in een zone waar 50 de norm is, is al een staaltje van ongebreideld egocentrisme aangezien men geen rekening houdt met de mensen die in die gebieden moeten wonen en graag zonder doodsangst de weg over te steken.

Kritische Theorie 25 maart 2009 00:58

Citaat:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-Dinant.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...hauffeur.dhtml

http://www.hbvl.be/Archief/guid/dood...5-97d77ca4db14

http://www.endandit.nl/regionaal/041...ee-op-motorkap

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...lId=TE25STD4_2

http://www.flitsservice.nl/phpBB/med...ot-t44475.html

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GN2PDDD7

http://www.brabantsdagblad.nl/regios...olkel-dood.ece

etc.

liberalist_NL 25 maart 2009 01:04

Citaat:

80 gaat nog wel, maar 120? Ik vind dat disproportioneel.

longhorn 25 maart 2009 01:06

Om 8.30 's morgens zit ik nog aan de koffie. Vent verdient een propere boete en rijverbod.

captain jack 25 maart 2009 01:45

8h30, het uur waarop kinderen naar school stappen. Heel verantwoordelijk van hem

Jazeker 25 maart 2009 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4035255)
Iemand die na één pintje nog achter het stuur kruipt moesten ze al zijn rijbewijs afpakken. Drinken = niet rijden. ;-)

Niet akkoord. Na 1 pintje kan je nog goed rijden en als je het hebt over pils ben je zelfs onder de 0.5 promille-grens. Als je met een pintje een limonadeglas vodka bedoelt dan begrijk ik je stelling wel. Ikzelf drink echter nooit als ik nog moet rijden.

Maar 120 rijden in de bebouwde kom met alcohol-intoxicatie is inderdaad not done.

Jazeker 25 maart 2009 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 4035283)
8h30, het uur waarop kinderen naar school stappen. Heel verantwoordelijk van hem

Zo denk ik er ook over.

Zwartengeel 25 maart 2009 06:04

Citaat:

Gezien het tijdstip waarop je dit bericht geplaatst hebt, hoop ik nog heel even dat dit een 'drunken post' is... :?

Jazeker 25 maart 2009 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4035257)
Ik heb verscheidene verhalen gehoord waar er overstekers werden geschept door dat soort walgelijke bestuurders. Die mensen zijn een absoluut gevaar voor de weg en dienen dan ook pas toegelaten te worden als blijkt dat ze in staan zijn zich als fatsoenlijke bestuurders te gedragen die zich zo goed als het kan aan de regels houden. 60+ in een zone waar 50 de norm is, is al een staaltje van ongebreideld egocentrisme aangezien men geen rekening houdt met de mensen die in die gebieden moeten wonen en graag zonder doodsangst de weg over te steken.

Hier overdrijf je een beetje. Ik vind 50 een heel lastige snelheid. Net in het midden van het bereik van je derde versnelling. Voetje iets te diep en je wagen schiet naar 60. Ik bepleit dan ook zone 60 waar vandaag zone 50 geldt.

In derde versnelling voel je gewoon dat je 60 rijdt omdat je dan normaal gesproken naar vierde moet.

Maar dat spreekt die gek niet vrij uiteraard.

Jazeker 25 maart 2009 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4035319)
Gezien het tijdstip waarop je dit bericht geplaatst hebt, hoop ik nog heel even dat dit een 'drunken post' is... :?

^2

Maximus Aurelius 25 maart 2009 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4035255)

Dat is heel nobel van u om zo te denken, maar om nu per se uw waanideeën te willen opleggen aan de rest van de maatschappij... :?

Maximus Aurelius 25 maart 2009 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4035269)
Om 8.30 's morgens zit ik nog aan de koffie. Vent verdient een propere boete en rijverbod.

de VS regeling, daar kan ik nog wel mee leven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be