Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Terrorisme ook in Belgie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12087)

Griffin 16 april 2004 15:28

Citaat:

Wagen met granaten weggehaald in omgeving Brussels Zuidstation (15:55)

(Belga) De ontmijningsdienst van het leger heeft vrijdagmiddag in de Merodestraat in Sint-Gillis een geparkeerde wagen met daarin twee granaten weggehaald. De granaten waren verbonden met de brandstoftank, zo is van de lokale politie van Brussel-Zuid vernomen.

De politie kreeg rond 12 uur de melding dat er een verdachte auto in de Merodestraat stond en bakende rond het voertuig een veiligheidszone af in afwachting van de komst van DOVO, de Dienst voor de Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen. Kort voor 14 uur werd het voertuig weggehaald en werd de veiligheidszone opgeheven. (LAN)
(Belga)
Moeten we nu onze troepen terugtrekken uit Kaboel? 8O

Gentenaar 16 april 2004 15:44

de granaten waren verbonden met de brandstoftank...

Ik probeer me voor te stellen hoe dit in zijn werk gaat.

Is het een vorm van lont?

Ik denk dat een granaatexplosie op zich genoeg is om de brandstoftank de lucht in te doen vliegen.

Jozef Ostyn 16 april 2004 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
de granaten waren verbonden met de brandstoftank...

Ik probeer me voor te stellen hoe dit in zijn werk gaat.

Is het een vorm van lont?

Ik denk dat een granaatexplosie op zich genoeg is om de brandstoftank de lucht in te doen vliegen.

Krijgen jullie daar cursus over bij de PVDA?

Erw 16 april 2004 22:22

Een paar granaten met ijzerdraad vastgedraaid aan een brandstoftank lijkt me klein bier tegenover het gewicht aan explosieven die terroristen doorgaans gebruiken. Enkel nuttig om bestuurder en eventuele inzittenden een rood gat te bezorgen.
Aangezien de wagen verdacht bevonden werd (door te lang stil staan en van niemand eigendom?) dan is het de tipgever zelf die ambiance zocht.
Nog een andere reden zou afleiding kunnen zijn.
In dat geval staat er in de buurt een kamion met explosieven.
Moest ik flik zijn zou ik dus die tipgever eens aan de tanden rammelen en/of de buurt eens aflopen om te zien voor wat de afleiding gediend zou kunnen hebben.

PollyCorrect 16 april 2004 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

(Belga) De ontmijningsdienst van het leger heeft vrijdagmiddag in de Merodestraat in Sint-Gillis een geparkeerde wagen met daarin twee granaten weggehaald. De granaten waren verbonden met de brandstoftank, zo is van de lokale politie van Brussel-Zuid vernomen.

De politie kreeg rond 12 uur de melding dat er een verdachte auto in de Merodestraat stond en bakende rond het voertuig een veiligheidszone af in afwachting van de komst van DOVO, de Dienst voor de Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen. Kort voor 14 uur werd het voertuig weggehaald en werd de veiligheidszone opgeheven. (LAN)
(Belga)

LOL Griffin :D :(

solidarnosc 17 april 2004 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

(Belga)

Zo'n probleem kan dat niet zijn. Ze bevinden zich allemaal in een straal van 500 m rond de startbaan van de luchthaven van Kaboel. Wellciht lopen ze meer risico in België in het dagelijks woon - werkverkeer. :wink:

Hexa 17 april 2004 23:16

Ik heb vandaag ergens gelezen- ik weet niet meer in welke krant- dat het om een criminele afrekening zou gaan en er dus geen enkel verband met terrorisme moet gezocht worden.

Erw 18 april 2004 20:33

't zouden anders nogal fameuze terroristen geweest zijn, met hun 2 handgranaatjes.

maddox 18 april 2004 20:41

Als er nu een Palestijn aan die 2 granaten zou hangen zou ik het terrorisme durven noemen.Maar nu er een auto rond zat, tja, of wel een slechte waarschuwing, of een idioot aan het werk.

Herman Desmedt ©HD 20 april 2004 02:20

Ik heb al elders de stelling naar voor gebracht dat wij hier ook een doelwit zijn van terroristen.
Juist het feit dat wij ons inschikkelijk opstellen maakt ons een makkelijker doelwit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be