![]() |
Uw zoon is Turk en daarmee basta
Een ras-Amsterdams jongetje is door overijverige gemeenteambtenaren officieel als Turk aangemeld bij het consulaat. Tot wanhoop van zijn ouders.
Lees verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...l__.html?p=1,1 Zijn dienstplicht kan hij over 19 jaar afkopen en zijn zonen of dochters zullen ook Turks zijn. |
Voordat men in zee gaat met een draagmoeder moet men nu toch wel heel goed nagaan of de moeder van de draagmoeder soms Turks of Marokkaans is.
Anders kan men voor heel rare verrassingen komen te staan. |
Als dat jongentje nooit naar Turkije op reis gaat kan Turkije fluiten naar zijn dienstplicht of afkoopsom en eventuele toeristische inkomsten.
|
Ik denk ineens aan iets.
Niet dat het frequent gebeurt, want onze allochtone medemens is niet zo blij met multiculturele verbintenissen, maar stel nu toch maar even volgend voorbeeld: VADER = turkse nederlander (of nederlandse turk) huwt met MOEDER = marokkaanse nederlandse (of nederlandse marokkaan) hun kinderen zijn dus nu TURK (leve het turkse nationalisme), NEDERLANDER (lekker hier, goede soepsidies), en nu ineens ook weer MAROKAAN (Mustafa wordt nu ineens Mohammed)... En wat nu als mama Belgische Marokkaanse zou zijn? zouden de kindjes dan ook Turkse Nederlandse Marokkaanse Belgskes mogen worden? of telt dat "belg" zijn niet mee...? nee zeker hé! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van zodra men toelaat om nationaliteiten bijeen te sprokkelen en andere landen toelaat om hun nationaliteiten te verplichten ook al heb je nooit een voet in dat land gezet, dan krijg je deze toestanden. Is er een beperking op het aantal nationaliteit dat iemand mag hebben? Want dan wordt het nog leuker voor dat Turks, Marokkaans, Belgisch Nederlandertje! Marokkaans is niet op te zeggen, Turks dus blijkbaar ook niet. Dan maar Belg en Nederlander laten vallen zeker? |
Citaat:
Meestal vind ik je bijdragen niet veel soeps, maar dit is creatief. |
Citaat:
En als Turkije dan lid is dan is er voor die jongen geen ontkomen aan. En een afkoopsom? Ja dat kan, maar toch moet er dan een dienstplicht van een maand worden gedaan in een land waar die niks geen emotionele band mee heeft en waarvan die geen woord Turks begrijpt. En moet die eenmaal in het leger, trouw zweren aan de Turkse Grondwet en Staat. |
Krakzinnig verhaal dit. Ik las het net in de Telegraaf. De ambtenaar die dat gedaan heeft, moet linea recta ontslagen worden.
|
Citaat:
|
Atatürk zei ooit: "Gelukkig is hij die zich Turk kan noemen". ;)
|
Citaat:
Het enigste probleem dat hij kan ondervinden is dat hij nooit naar Turkije op vakantie zal kunnen gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen, dat heb je fout.
Binnen de EU bestaat een zgn. EU-arrestatiebevel. Hierdoor is de bescherming van de eigen overheid vervallen. Er is een uitleveringsplicht waarbij de rechter slechts kan beslissen om niet uit te leveren als het feit waarvoor arrestatie gevraagd wordt niet een strafbaar feit is in het land van de betreffende. Ook in Belgié was het strafbaar om de dienstplicht te ontduiken toen die nog bestond. In België zijn er wetten die het beledigen van de Koning als staatsopperhoofd strafbaar maken. In Roemenië heb je vergelljkbare wetten over belediging van hun staatshoofd. Dus als ik het staatshoofd van Roemenië beledig dan zal ik worden uitgeleverd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_aanhoudingsbevel Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be