Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Moskeegangers weigeren 'onreine' honden in de buurt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121163)

HOUZEE ! 1 april 2009 11:46

Moskeegangers weigeren 'onreine' honden in de buurt

Citaat:

Moskeegangers van de waterbaan moskee in Deurne ergeren zich aan honden en hun beziters rond de moskee.
De moskeegangers willen in de nabijheid met de in hun ogen ‘onreine’ honden verbieden over een afstand van 250 meter links en rechts, zodat'als hun geest is gezuiverd na het gebed ze niet oog in oog komen te staan met deze onreine dieren.
Mieke vogels wil op deze plaats een verbodsbord plaatsen en een einde verbod.
Die vreemdelingen toch ! Zeg, nu beginnen die toch werkelijk door te trappen die moslims,
elke dag wordt er meer en meer van onze vrijheid ingeperkt en de politiekers doen daar nog aan mee ook !

:evil: :evil: :evil:

Geert C 1 april 2009 11:48

:cheer: 1 april! :cheer:

duveltje382 1 april 2009 11:50

Ik herinner mij nog dat ik aan het Galgeweel op Linkeroever aan het wandelen was met mijn drie Mechelaars wat jaren terug,toen mijn honden en duikje namen in die plas waren de Marokkanen kwaad op mij omdat de plas onrein zou zijn door mijn honden :,

Mahalingam 1 april 2009 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4044203)
:cheer: 1 april! :cheer:

Dat was ook mijn eerste reactie. Maar de werkelijkheid haalt de fantasie weer in, wat meer gebeurt als het met een bepaalde godsdienst te maken heeft.
Het blijkt dat de moskee tegen alle afspraken in een branduitgang tot achterdeur heeft gemaakt die vervolgens de normale toegang is geworden voor vele bezoekers. En die eisen nu een hondenvrij gebied op.
Die eis is nog niet ingewilligd dus ze worden steeds bozer en gaan ze passerende hondenuitlaters onheus bejegenen.
http://www.ad.nl/amersfoort/3118302/...en_moskee.html
Ergernis over hond en moskee

Citaat:

De hondenbezitters op hun beurt zeggen dat El Fath geen toestemming had voor een toegang bij het wandelpad. De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen. Lokale partij BPA heeft de kwestie neergelegd bij het stadsbestuur. [...]
Bewoner Bert van der Kuil laat al 40 jaar zijn honden uit langs het kanaal. Hij is niet van plan ze aan de riem te doen ter hoogte van de moskee, ook al kreeg hij een paar keer bijna slaande ruzie met een groepje jonge moslims. ,,Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert.

duveltje382 1 april 2009 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4044234)
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar de werkelijkheid haalt de fantasie weer in, wat meer gebeurt als het met een bepaalde godsdienst te maken heeft.
Het blijkt dat de moskee tegen alle afspraken in een branduitgang tot achterdeur heeft gemaakt die vervolgens de normale toegang is geworden voor vele bezoekers. En die eisen nu een hondenvrij gebied op.
Die eis is nog niet ingewilligd dus ze worden steeds bozer en gaan ze passerende hondenuitlaters onheus bejegenen.
http://www.ad.nl/amersfoort/3118302/...en_moskee.html
Ergernis over hond en moskee

Ach dat wist ik al erg lang hoor,ik ben namelijk Marokkanendeskundige geworden ondertussen

circe 1 april 2009 12:16

Citaat:

De hondenbezitters op hun beurt zeggen dat El Fath geen toestemming had voor een toegang bij het wandelpad. De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen. Lokale partij BPA heeft de kwestie neergelegd bij het stadsbestuur. [...]
Bewoner Bert van der Kuil laat al 40 jaar zijn honden uit langs het kanaal. Hij is niet van plan ze aan de riem te doen ter hoogte van de moskee, ook al kreeg hij een paar keer bijna slaande ruzie met een groepje jonge moslims. ,,Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert.
lijkt me eenvoudig: branduitgang is branduitgang en geen moskee-ingang.
Moslims die de ezel willen blijven uithangen moeten aangelijnd worden.

Problem solved.

driewerf 2 april 2009 09:03

Citaat:

e hondenbezitters op hun beurt zeggen dat El Fath geen toestemming had voor een toegang bij het wandelpad. De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen. Lokale partij BPA heeft de kwestie neergelegd bij het stadsbestuur. [...]
Hoe het in Nederland wettig geregeld is weet ik niet, maar in Belgie geldt er sowieso een aanlijnplicht. Alleen op hondenweiden, waar het aangegeven is, mag de hond los.

Wat de moskee in Deurne betreft, openbare weg is openbare weg, en toegankelijk voor iedereen. Punt.

/Sarah/ 2 april 2009 09:55

die verbod vind ik wel ietske overdreven....

circe 2 april 2009 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ (Bericht 4045303)

welk verbod?

lantjes 2 april 2009 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ (Bericht 4045303)

Overdreven? Hier heb je anders nog een staaltje...

Aan de Binnenstraat te Aalst heb je ook een moskee, minaretten incluis, met een grote openbare parking er achter. Weet je dat bewoners uit de buurt hun auto "ergens anders" kunnen gaan zetten, of worden weggetakeld, als er "iets te doen" is in dat gedrocht? Dan moet er plaats zijn voor de islamietjes om te parkeren.......en kom niet zeggen dat het niet waar is, mijn ouders wonen daar in de buurt.....:cry: Mijn vader mocht zich van de flikken kiezen, zijn auto verzetten of laten wegtakelen.....

backfire 2 april 2009 11:11

ja ja, in de discussies over integratie, hoofddoeken e tutti quanti worden dit soort zaken netjes onvermeld gelaten door diegenen die vinden dat de Islam ons alleen maar kan verrijken.

De politieke correctheid is er bij velen zo diep ingeramd dat het binnenkort zelfs verboden zal worden om tijdens de Ramadam in het openbaar te eten.
Ik noem dat geen PC, ik noem dat bukken met de reet opengesperd en een bordje erboven met 'ram 'm er maar in'.

Erwinvds 2 april 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4045245)

maar in Belgie geldt er sowieso een aanlijnplicht. Alleen op hondenweiden, waar het aangegeven is, mag de hond los.

Punt.

Los van de rest, dit is dus absoluut niet juist. Er bestaat GEEN nationale aanlijnplicht. Dit word enkel regionaal beslist en maakt deel uit van de plaatselijke politie verordeningen. VB: het brussels gewest kent geen aanlijnplicht. Er zijn er nog meer.

beste vriend 2 april 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4045245)
Hoe het in Nederland wettig geregeld is weet ik niet, maar in Belgie geldt er sowieso een aanlijnplicht. Alleen op hondenweiden, waar het aangegeven is, mag de hond los.

Wat de moskee in Deurne betreft, openbare weg is openbare weg, en toegankelijk voor iedereen. Punt.

Nog meer dan godsdienst fanatici haat ik mensen die schaamteloos collaboreren met dit soort totalitaire ideologieën . En dat noemt zich dan links ! Of Groen, zoals die onnozele trut Mie Vogels !

beste vriend 2 april 2009 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds (Bericht 4045357)
Los van de rest, dit is dus absoluut niet juist. Er bestaat GEEN nationale aanlijnplicht. Dit word enkel regionaal beslist en maakt deel uit van de plaatselijke politie verordeningen. VB: het brussels gewest kent geen aanlijnplicht. Er zijn er nog meer.

Inderdaad. Maar wat wel een nationale wet is : branduitgang is branduitgang . En die mag men enkel gebruiken als het kot in brand staat. Om deze wet niet te overtreden zouden de gelovigen elke keer dat ze van de branduitgang wensen gebruik te maken, eerst hun moskee in brand moeten steken . Geen slecht idee in feite.8-)

Dixie 2 april 2009 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4046124)
Inderdaad. Maar wat wel een nationale wet is : branduitgang is branduitgang . En die mag men enkel gebruiken als het kot in brand staat. Om deze wet niet te overtreden zouden de gelovigen elke keer dat ze van de branduitgang wensen gebruik te maken, eerst hun moskee in brand moeten steken . Geen slecht idee in feite.8-)

je weet toch dan onze 'westerse' regels niet gelden voor hen:roll:

Kallikles 2 april 2009 23:01

In China zijn honden verboden. En terecht.

driewerf 2 april 2009 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4046121)
Nog meer dan godsdienst fanatici haat ik mensen die schaamteloos collaboreren met dit soort totalitaire ideologieën . En dat noemt zich dan links ! Of Groen, zoals die onnozele trut Mie Vogels !

Wie noemt zich links?

IronChef 3 april 2009 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4046177)
In China zijn honden verboden. En terecht.

Ze zouden Nietzsche moeten verbieden.

Kallikles 3 april 2009 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4046369)
Ze zouden Nietzsche moeten verbieden.

De hypocrisie van de liberalen blijkt weer. Maar zeuren over vrije meningsuiting, maar de eersten om allerlei muilkorfwetten te stemmen, b.v. over de Holocaust.

alice 3 april 2009 09:53

Kallikles; ken je het verschil tussen vrijheid van mening en het ontkennen van feiten die geschiedkundig juist zijn met het doel een bevolkingsgroep te stigmatiseren?
Ontelbare homo's Joden, verzetsmensen, zigeuners zijn in de gaskamers gestorven, dat dit niet ontkent mag worden lijkt me terecht; u niet dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be