Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Toename van oppressiviteit op de werkvloer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121181)

eno2 2 april 2009 09:05

Toename van oppressiviteit op de werkvloer

Werknemers mogen vanaf nu personeel controneren op alcohol en drugs.

Waar gaan we naartoe met deze soort arbeidsverhoudingen?

Toename van oppressiviteit alom.

En wat mogen de werknemers bij de werkgevers controleren?

Of ze wel condomen dragen bij het neuken van ondergeschikten?

beste vriend 2 april 2009 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4045249)

Niet te veel vragen, hé !! Als er al geen vertrouwen meer is, dan is het helemaal naar de vaantjes !

Citaat:

Niet te veel vragen, hé !! Als er al geen vertrouwen meer is, dan is het helemaal naar de vaantjes !

Citaat:

kiko 2 april 2009 17:49

Citaat:

Mja, dus ?

Scherven A. Mok 2 april 2009 18:12

Citaat:

Enkel en alleen nadat ze allerlei geniepige testjes laten doen en een hersenscan afnemen en uw geschrift laten analiseren en ....

Als ik nog eens van werk verander ga ik dat ook allemaal aan mijn werkgever voorstellen om dat te doen zodat ik nooit nog voor een eikel hoef te werken.

HOUZEE ! 2 april 2009 18:57

En ne kameraad van mij hebben ze onlangs nog van facebook afgesloten.

eno2 3 april 2009 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4045793)
Mja, dus ?

Dus hebben we nu de totalitaire dictatuur van de kleine baasjes.

Metal Tom 3 april 2009 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4045869)
En ne kameraad van mij hebben ze onlangs nog van facebook afgesloten.

En was hij zat of stoned?

eno2 3 april 2009 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 4046339)
En was hij zat of stoned?

Hij zat teveel stoned op facebook.

maddox 3 april 2009 15:56

Voorbeeldje. Nachtwerk. 1 vorklift bestuurder + avondje op een terrasje + pintjes + werken. Niet echt slim he?
Toch hebben we dit al een paar keer gezien.

Ikzelf heb geen probleem met de alcohol controle.
En als ze bloedproeven zouden uitvoeren, ook niet, aangezien de dingen waarop getest worden toch of verboden zijn, of van zodanige aard dat er anderen in gevaar komen.
Dat moet niet op de werkvloer.

MAAR

Eenmaal deze testen toegelaten zullen er "mensen" misbruik van maken. Bloedtestje:
-oh, den deze heeft een verhoogde cholestorol, die zal wel ziek worden binnen een paar jaar- duur ziek-, die gaat bij de eerstvolgende ontslagronde mogen beschikken.
- Jawadde, den deze heeft hepatitisch gehad, die lever zal het wel niet goed meer doen, en de kans op cirrose of kanker is groter, la maar, ontslaan die handel.

En dan de overtreffende trap. DNA test- nu nog duur, maar de verzekering wil toch wel weten dat personen A tem Z² geen aanleg hebben tot problemen die metbaar zijn met deze test.

Nog beter, deze situaties + pintjes.

IronChef 3 april 2009 16:02

Het probleem is wel dat bepaalde drugs nogal lang in je bloed of vet worden opgeslagen.

Als je twee maanden geleden op je verjaardag een joint hebt gerookt test je nog altijd positief en ben je je werk misschien kwijt.
En dit terwijl je een goede werknemer bent die altijd broodnuchter op zijn job verschijnt.

kiko 3 april 2009 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4046330)
Dus hebben we nu de totalitaire dictatuur van de kleine baasjes.

Ochgottekes.

maddox 3 april 2009 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4046829)
Het probleem is wel dat bepaalde drugs nogal lang in je bloed of vet worden opgeslagen.

Als je twee maanden geleden op je verjaardag een joint hebt gerookt test je nog altijd positief en ben je je werk misschien kwijt.
En dit terwijl je een goede werknemer bent die altijd broodnuchter op zijn job verschijnt.

Of voorhebben wat ik voor heb gehad. Mijn eerste aanvaring met wiet.

In een melkweg heel heel kort dichtbij, in een grijs verleden.
Op een verjaardagsfeestje van een schoolkameraad stond er een schaal met marsepeinen varkentjes op 't tafel. Ik was dol op marsepein.

Vraagt er iemand waarom ik zoveel van die varkentjes aan eten was, 2 was toch genoeg om lekker stoned te worden....

Onvrijwillig, maar wel leuk op het moment.
Daar sta je dan 2 dagen later met je C4 in handen.

IronChef 3 april 2009 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4046847)
Of voorhebben wat ik voor heb gehad. Mijn eerste aanvaring met wiet.

In een melkweg heel heel kort dichtbij, in een grijs verleden.
Op een verjaardagsfeestje van een schoolkameraad stond er een schaal met marsepeinen varkentjes op 't tafel. Ik was dol op marsepein.

Vraagt er iemand waarom ik zoveel van die varkentjes aan eten was, 2 was toch genoeg om lekker stoned te worden....

Onvrijwillig, maar wel leuk op het moment.
Daar sta je dan 2 dagen later met je C4 in handen.

:lol:

Ja, en voor zoiets gaan ze u dan ontslaan.
Maar als ge alcohol had gedronken tot ge niet meer kon rechtstaan is er geen vuiltje aan de lucht. :roll:

Fozzie 3 april 2009 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4046829)

Ik vind dat een werkgever enkel zaken heeft met hoe je op het werk verschijnt. Als je onder "kennelijke staat van invloed" van drugs of alcohol bent (zodat je niet goed kan functioneren) dan heeft hij een reden om maatregels te treffen.
Maar hij heeft er geen zaken mee als ik een week daarvoor eens zat ben geweest of een jointje heb gerookt. Dat zou hij niet mogen laten testen.

Testen zouden ook door een onafhankelijke arts moeten gebeuren (die niet door de werkgever kan onder druk gezet worden om het medisch geheim te schenden). Als uit een bloedanalyse blijkt dat je eventueel een verhoogde kans op kanker hebt, dan ben jij de enige die daarvan op de hoogte mag gesteld worden.

IronChef 3 april 2009 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 4046866)
Ik vind dat een werkgever enkel zaken heeft met hoe je op het werk verschijnt. Als je onder "kennelijke staat van invloed" van drugs of alcohol bent (zodat je niet goed kan functioneren) dan heeft hij een reden om maatregels te treffen.

Volledig akkoord.

Citaat:

Maar hij heeft er geen zaken mee als ik een week daarvoor eens zat ben geweest of een jointje heb gerookt. Dat zou hij niet mogen laten testen.
Dat is nu net het probleem, ik haal nu het voorbeeld aan van cannabis: THC kan tot 3 maanden worden opgeslagen in je vet.

Dan mag je nog elke dag nuchter naar je werk gaan, als er een drugscontrole komt ben je gezien.

Fozzie 3 april 2009 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4046889)
Dat is nu net het probleem, ik haal nu het voorbeeld aan van cannabis: THC kan tot 3 maanden worden opgeslagen in je vet.

Dan mag je nog elke dag nuchter naar je werk gaan, als er een drugscontrole komt ben je gezien.

Die test is dus onnauwkeurig omdat het niet kan meten of je op het moment van de test nog onder invloed bent. Enkel een test die met zekerheid kan zeggen of iemand de afgelopen 24 uur een joint heeft gerookt zou mogen gebruikt worden. Zo niet - vb als een test een foutenmarge van 3 maanden heeft - is zo'n test niet bruikbaar om te testen als je op dat moment onder invloed bent, en zou dus niet mogen gebruikt worden wegens compleet onbetrouwbaar.

Vergelijk het met een koortstermometer: ik wil weten of ik nu koorts heb, niet als ik de afgelopen 3 maand ooit eens koorts zou kunnen hebben gehad.

Rhiannon 3 april 2009 17:11

Citaat:

Was jij niet "vrijwillig werkloos"? Dan heb jij toch geen last van dit soort zaken?

HOUZEE ! 3 april 2009 17:57

Weer een reden erbij om niet te moeten gaan werken :-P ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be