![]() |
Duivelskinderen en slangengebroed
Citaat:
Deze uitspraak is van een zeer bekende persoon uit de christelijke geschiedenis, nl Maarten Luther. Alleen moet je moslim substitueren door jood. Het xenofobe gedrag zit heel diep verweven in de christelijke cultuur. |
De grootste vijand van de mens is de religie zelf, eender welke religie. Niemand van de personen (Jezus, Mohammed, ...) die gelovigen onder jullie aanbidden en verheerlijken is zonder zonde. Allen waren het mensen en bijgevolg zondaars, daarom zijn ze gestorven. Alle heilige boeken vertellen hetzelfde.
Tot het tegendeel bewezen is, zowaar, ik zeg jullie, er is niets. Geen paradijs, geen hemel en hel, geen 70 maagden, geen reïncarnatie, geen god, geen redding en ga zo maar door. Degene die mij een leugenaar noemt moet me hier het tegendeel bewijzen. Met nadruk op "bewijzen". |
Citaat:
|
Citaat:
Het klinkt misschien pijnlijk voor velen maar de dood is echt het einde van jou als individu. vanaf dat moment ben je enkel nog maar een herinnering (een biochemisch proces in de hersenen) van je kinderen en mensen die je hebben gekend. Maar uiteindelijk word je voorgoed vergeten tenzij je zorgt voor een onvergetelijk moment in positieve of negatieve zin. maar een hemel of hel is er niet. datgene wat wij goed of kwaad noemen zit al in ons en het is onze keuze welk pad wij willen bewandelen |
En god zag dat het goed was...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, dit topicje moet op de brandstapel. |
Citaat:
Bewijs mij en Slegie dat we liegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan niet bewijzen wat er niet is.
Ik stel vast dat er niets is. Bewijs mij het tegendeel. |
Citaat:
Citaat:
|
Inderdaad, er is niets te bewijzen, aangezien er niets is om te bewijzen.
Nu nog zien om dat al die fanatiekelingen duidelijk te maken. Stel je voor zeg, alle religieuzen worden technisch werkloos. Geen kerken, moskee's, synagogen, tempels, ... Heerlijk, een wereld zonder haat of oorlog omwille van iets wat niet bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Duivelskinderen, waar? *Stapt op vliegende bok, gaat ronselen*.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be