Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Duivelskinderen en slangengebroed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121274)

Sjaax 4 april 2009 15:40

Duivelskinderen en slangengebroed

Citaat:

‘Een christen heeft naast de duivel geen giftiger, bitterder vijand dan een moslim, terwijl wij toch niemand zo goed bejegenen en tegelijk van niemand zoveel te lijden hebben als juist van die slechte duivelskinderen en dat slangengebroed.’
Bron: http://www.liberales.be/boeken/suss

Deze uitspraak is van een zeer bekende persoon uit de christelijke geschiedenis, nl Maarten Luther. Alleen moet je moslim substitueren door jood.

Het xenofobe gedrag zit heel diep verweven in de christelijke cultuur.

kaptenkirk 4 april 2009 16:36

De grootste vijand van de mens is de religie zelf, eender welke religie. Niemand van de personen (Jezus, Mohammed, ...) die gelovigen onder jullie aanbidden en verheerlijken is zonder zonde. Allen waren het mensen en bijgevolg zondaars, daarom zijn ze gestorven. Alle heilige boeken vertellen hetzelfde.

Tot het tegendeel bewezen is, zowaar, ik zeg jullie, er is niets. Geen paradijs, geen hemel en hel, geen 70 maagden, geen reïncarnatie, geen god, geen redding en ga zo maar door.

Degene die mij een leugenaar noemt moet me hier het tegendeel bewijzen. Met nadruk op "bewijzen".

filosoof 4 april 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4047862)

Deze uitspraak is van een zeer bekende persoon uit de christelijke geschiedenis, nl Maarten Luther. Alleen moet je moslim substitueren door jood.

http://www.theologe.de/luther_juden.htm

slegie 4 april 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 4047900)
De grootste vijand van de mens is de religie zelf, eender welke religie. Niemand van de personen (Jezus, Mohammed, ...) die gelovigen onder jullie aanbidden en verheerlijken is zonder zonde. Allen waren het mensen en bijgevolg zondaars, daarom zijn ze gestorven. Alle heilige boeken vertellen hetzelfde.

Tot het tegendeel bewezen is, zowaar, ik zeg jullie, er is niets. Geen paradijs, geen hemel en hel, geen 70 maagden, geen reïncarnatie, geen god, geen redding en ga zo maar door.

Degene die mij een leugenaar noemt moet me hier het tegendeel bewijzen. Met nadruk op "bewijzen".

inderdaad, religies zijn enkel een uitvinding van de mens om zijn of haar angsten, onwetendheid en brutaliteiten te verklaren of goed te praten.

Het klinkt misschien pijnlijk voor velen maar de dood is echt het einde van jou als individu. vanaf dat moment ben je enkel nog maar een herinnering (een biochemisch proces in de hersenen) van je kinderen en mensen die je hebben gekend.
Maar uiteindelijk word je voorgoed vergeten tenzij je zorgt voor een onvergetelijk moment in positieve of negatieve zin.

maar een hemel of hel is er niet. datgene wat wij goed of kwaad noemen zit al in ons en het is onze keuze welk pad wij willen bewandelen

Andro 4 april 2009 21:07

En god zag dat het goed was...

longhorn 4 april 2009 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slegie (Bericht 4048174)
inderdaad, religies zijn enkel een uitvinding van de mens om zijn of haar angsten, onwetendheid en brutaliteiten te verklaren of goed te praten.

Het klinkt misschien pijnlijk voor velen maar de dood is echt het einde van jou als individu. vanaf dat moment ben je enkel nog maar een herinnering (een biochemisch proces in de hersenen) van je kinderen en mensen die je hebben gekend.
Maar uiteindelijk word je voorgoed vergeten tenzij je zorgt voor een onvergetelijk moment in positieve of negatieve zin.

maar een hemel of hel is er niet. datgene wat wij goed of kwaad noemen zit al in ons en het is onze keuze welk pad wij willen bewandelen

En hoe weet gij dat allemaal met zo'n zekerheid? Gereincarneerd?

Geert C 4 april 2009 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4048175)
En god zag dat het goed was...

Of volgens de christelijke leer: en God werd Mens, omdat Hij het beu was dat anderen Hem steeds dezelfde onzin in de mond legden. ;-)

Fozzie 4 april 2009 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4048306)
Of volgens de christelijke leer: en God werd Mens, omdat Hij het beu was dat anderen Hem steeds dezelfde onzin in de mond legden. ;-)

Oei, hij/zij/het zou dan beter nog eens terug komen, want die mislukte dragqueens in het vaticaan leggen hem/haar/het terug heel wat idiote dingen in de mond (als hij/zij/het al een mond heeft)...

liberalist_NL 4 april 2009 23:41

Citaat:

Ik ken geen mensen (ook niet op dit forum) die moslims giftige mensen of slangengebroed heeft genoemd. Het zijn altijd hun daden of ideeën die worden afgekeurd.

Sorry, dit topicje moet op de brandstapel.

kaptenkirk 5 april 2009 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4048208)
En hoe weet gij dat allemaal met zo'n zekerheid? Gereincarneerd?

Met evenveel zekerheid als jij beweerd dat Slegie gereïncarneerd is.

Bewijs mij en Slegie dat we liegen.

Sjaax 5 april 2009 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4048343)
Ik ken geen mensen (ook niet op dit forum) die moslims giftige mensen of slangengebroed heeft genoemd. Het zijn altijd hun daden of ideeën die worden afgekeurd.

Je hebt waarschijnlijk gelijk als je naar de exacte verwoording vraagt. Maar er zijn zat quotes te vinden die de moslims in soortgelijke bewoordingen typeren. 'Geitenneukers' van Theo van Gogh is in deze context nog een gematigde omschrijving.

liberalist_NL 5 april 2009 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4048691)
Je hebt waarschijnlijk gelijk als je naar de exacte verwoording vraagt. Maar er zijn zat quotes te vinden die de moslims in soortgelijke bewoordingen typeren. 'Geitenneukers' van Theo van Gogh is in deze context nog een gematigde omschrijving.

Dat soort mensen zullen altijd blijven bestaan. Daartegen kun je niet vechten.

longhorn 5 april 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 4048532)
Met evenveel zekerheid als jij beweerd dat Slegie gereïncarneerd is.

Bewijs mij en Slegie dat we liegen.

Ik stelde de vraag. Hoe weet ge dat met 100% zekerheid?

kaptenkirk 5 april 2009 16:15

Ik kan niet bewijzen wat er niet is.
Ik stel vast dat er niets is.
Bewijs mij het tegendeel.

Sjaax 5 april 2009 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 4048983)
Ik kan niet bewijzen wat er niet is.
Ik stel vast dat er niets is.
Bewijs mij het tegendeel.

wikipedia:
Citaat:

In de geschiedenis van de westerse filosofie zijn er verschillende godsbewijzen geformuleerd. Het karakter van de bewijzen verschilt en kan herleid worden tot empirische, op ervaring gebaseerde argumentaties (zoals bij Thomas van Aquino) en tot filosofisch-logische argumentaties (zoals bij Anselmus van Canterbury). Sinds de opkomst van de moderne wetenschap en de kentheoretische bijdragen van de filosofie van Immanuel Kant wordt de these van het bestaan van God als een onbewijsbaar moreel postulaat beschouwd.

Thomas van Aquino heeft vijf verschillende godsbewijzen ("Quinque viae") geopperd, die alle problematisch zijn. René Descartes heeft twee verschillende godsbewijzen beschreven in zijn Meditaties (1641). Een van de meer recente godsbewijzen is gepubliceerd door Robert Spaemann. Ook deze godsbewijzen zijn problematisch.

kaptenkirk 5 april 2009 21:01

Inderdaad, er is niets te bewijzen, aangezien er niets is om te bewijzen.
Nu nog zien om dat al die fanatiekelingen duidelijk te maken. Stel je voor zeg, alle religieuzen worden technisch werkloos. Geen kerken, moskee's, synagogen, tempels, ...

Heerlijk, een wereld zonder haat of oorlog omwille van iets wat niet bestaat.

beste vriend 6 april 2009 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 4047900)

Aah, want gij zult het beter weten als de Paus zeker ? :evil:

beste vriend 6 april 2009 07:50

Citaat:

Nee, je moet niets vervangen . Mischien is die uitspraak geldig voor zowel joden als moslims ? Moest Luther vandaag leven, zou dat wellicht zijn mening zijn.

Bovenbuur 6 april 2009 12:45

Duivelskinderen, waar? *Stapt op vliegende bok, gaat ronselen*.

kaptenkirk 6 april 2009 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4049732)
Aah, want gij zult het beter weten als de Paus zeker ? :evil:

Wat is dit voor gezeik? Er is niets, wie is die f*cking paus? Ik weet niks, daarom kan ik ook niks bewijzen. En jij blijkbaar ook niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be