Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kennen die koninklijke drollen dan nooit schaamte? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121294)

Garry 5 april 2009 00:20

Kennen die koninklijke drollen dan nooit schaamte?

QUEEN MET GELDGEBREK

De Britse koningin kampt naar eigen zeggen met financiële problemen volgens Explorer febr 2009.
Zij heeft de regering laten weten dat ze jaarlijks 8 miljoen van haar persoonlijk fortuin moet aanspreken om de eindjes aan elkaar te knopen. Volgens haar wordt het tijd dat de regering en het parlement haar dotatie optrekken.

Zij krijgt ‘slechts’ 19 miljoen euro per jaar bovenop de 10 miljoen euro die het parlement stort voor het uitoefenen van haar officiële taken. Het parlement heeft echter laten weten dat zij de tering naar de nering moet zetten en dat zij voorlopig geen cent meer krijgt. (ik veronderstel dat daarmee bedoelt wordt’ geen cent extra krijgt, geen cent meer krijgt zou ook kunnen betekenen dat ze niets meer krijgt alhoewel dat veel beter zou zijn).

De koningin liet op haar beurt weten dat zij diep ontgoocheld was.

beste vriend 5 april 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4048362)
QUEEN MET GELDGEBREK

De Britse koningin kampt naar eigen zeggen met financiële problemen volgens Explorer febr 2009.
Zij heeft de regering laten weten dat ze jaarlijks 8 miljoen van haar persoonlijk fortuin moet aanspreken om de eindjes aan elkaar te knopen. Volgens haar wordt het tijd dat de regering en het parlement haar dotatie optrekken.

Zij krijgt ‘slechts’ 19 miljoen euro per jaar bovenop de 10 miljoen euro die het parlement stort voor het uitoefenen van haar officiële taken. Het parlement heeft echter laten weten dat zij de tering naar de nering moet zetten en dat zij voorlopig geen cent meer krijgt. (ik veronderstel dat daarmee bedoelt wordt’ geen cent extra krijgt, geen cent meer krijgt zou ook kunnen betekenen dat ze niets meer krijgt alhoewel dat veel beter zou zijn).

Ja, hoe zou je zelf zijn ? Gebroodrooft worden door onedele knechten ?

beste vriend 5 april 2009 15:27

Citaat:

QUEEN MET GELDGEBREK

Ja, hoe zou je zelf zijn ? Gebroodrooft worden door onedele knechten ?

Dajjal 5 april 2009 15:33

Ik ben ook ontgoocheld. Een echte schande is het. 8O

Vette Pois(s)on 5 april 2009 15:41

Anno 2009 nog opgescheept zitten met zo een peperdure middeleeuse poppenkast is onvoorstelbaar.

Opdoeken en snel.

Dajjal 5 april 2009 15:56

Lintjes knippen is een dure bezigheid.

liberalist_NL 5 april 2009 16:45

Citaat:

QUEEN MET GELDGEBREK

Zou ze niet eens een paleisje of twee verkopen?

Aleandor 5 april 2009 19:00

Dotatie gelijkstellen aan het minimumloon in het VK!

circe 5 april 2009 19:03

dat haar zoon eens gaat werken en zijn moeder wat bijstaat in haar armoede! hoe zit dat nu met haar andere zoon trouwens? en met haar dochter? is die nog altijd paardengebitten aan het namaken?

Garry 5 april 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4048966)
Lintjes knippen is een dure bezigheid.

Als jij zou op de troon zitten en je zou daadwerkelijk ieder jaar 8 miljoen van je eigen vermogen moeten bij leggen, wat zou jij dan doen? Ik zou nogal eens rap de pijp aan Martin geven en zeggen, lost het zelf maar op. Dus ofwel liegt dat mens dat ze zwart ziet ofwel is ze stapel zot.

Daimanta 5 april 2009 22:31

Mensen kunnen niet verklaren waarom ze een lancune van 8 miljoen in het jaar heeft. In Engeland is het koningshuis in vergelijking met de andere koningshuizen erg goedkoop omdat ze haar geld weet te halen van haar eigen landerijen(ze heeft er veel) en ze verdient geld met de verkoop van producten van die landerijen.

Nu in het economische zware weer gaan de verkopen naar beneden en zijn de winsten niet hoog genoeg om de kosten te dekken. Dus ze vraagt om het gat te dichten. Lijkt me redelijk als ze zelf ook geld bijlegt om alles te laten functioneren.

circe 5 april 2009 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4049387)
Als jij zou op de troon zitten en je zou daadwerkelijk ieder jaar 8 miljoen van je eigen vermogen moeten bij leggen, wat zou jij dan doen? Ik zou nogal eens rap de pijp aan Martin geven en zeggen, lost het zelf maar op. Dus ofwel liegt dat mens dat ze zwart ziet ofwel is ze stapel zot.

ze moet zij geen 8 miljoen bijleggen om op die troon te zitten! ze moet 8 miljoen bijleggen omdat haar boerderijen verlies lijden tiens.

Dat de flup gaat ploegen hé.

Garry 5 april 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4049463)
Mensen kunnen niet verklaren waarom ze een lancune van 8 miljoen in het jaar heeft. In Engeland is het koningshuis in vergelijking met de andere koningshuizen erg goedkoop omdat ze haar geld weet te halen van haar eigen landerijen(ze heeft er veel) en ze verdient geld met de verkoop van producten van die landerijen.

Nu in het economische zware weer gaan de verkopen naar beneden en zijn de winsten niet hoog genoeg om de kosten te dekken. Dus ze vraagt om het gat te dichten. Lijkt me redelijk als ze zelf ook geld bijlegt om alles te laten functioneren.

Ze kan onder die omstandigheden ook doen wat ieder ander zelfstandige zou doen he, bvb. de boeken neer leggen. Als haar zaakjes verlieslatent zijn moet je ingrijpen door bvb te reorganiseren, door te investeren of er mee te kappen. Niet door te gaan bedelen.

Dus daar is helemaal niets redelijk aan.

Alvas 11 april 2009 22:46

Het is geen Crisis in het VK zeker?:)

Heftruck 11 april 2009 23:02

Citaat:

Kennen die koninklijke drollen dan nooit schaamte?
Als ze dat kenden, was er geen koningshuis.

toccata 11 april 2009 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4057342)
Als ze dat kenden, was er geen koningshuis.

²

Txiki 12 april 2009 06:49

Schaamte? Waarom zouden ze, het klootjesvolk is er gek van

Garry 13 april 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4057440)
Schaamte? Waarom zouden ze, het klootjesvolk is er gek van

Ja, het gekke klootjesvolk dan toch.

the_dude 15 april 2009 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4059858)
Ja, het gekke klootjesvolk dan toch.

zijn dat die gasten die overal te pas en te onpas met vlaggen zwaaien?

Garry 15 april 2009 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4061355)
zijn dat die gasten die overal te pas en te onpas met vlaggen zwaaien?

Nee, gij zie liever zo een hele boel klein jong met vlaggetjes staan te zwaaien zeker, wanneer een of ander opgedirkt koninklijk kieke aangekondigd werd daar te passeren.

Dat hebben ze indertijd met mijn kinderen ook eens geflikt van die mee te troggelen van aan st Onderwijsinstituut tot aan de het museum van schone kunsten om naar ons Boudwijneke gaan te staan zwaaien. T’ Heeft er gezwaaid toen dat het aan mijn oren kwam. Mijn gasten waren ineens niet graag meer gezien daar in dat scholeke.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be