IronChef |
7 april 2009 14:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
(Bericht 4051480)
Het begint me zo stilletjesaan de strot uit de komen dat je enkel punten kan scoren door op religie te kappen.
|
Het zou ook kunnen wijzen op het feit dat steeds meer mensen het beu zijn dat gelovigen al eeuwen lang punten liggen te scoren door op ongelovigen te kappen.
Citaat:
Who cares wat één of andere zelfverklaarde intellectueel ooit tegen religie schreef?
|
Tja, who cares wat één of andere zelfverklaarde profeet ooit eeuwen geleden ergens in een woestijn gedicteerd heeft.
Citaat:
Er waren er trouwens ook die pro religie schreven maar die krijgen om één of andere bizarre reden weinig of geen aandacht in het onderwijs.
|
Pardon?
Wij hebben hier twee school-oorlogen gehad, juist over godsdienstvrijheid en over vrijheid van godsdienst.
Meer dan de helft van het onderwijs is katholiek en in de seculiere stadsscholen hebben de leerlingen de vrije keuze tussen Niet-Confessionele Moraal, RK Godsdienst, Islam, Orthodoxe Godsdienst, Getuige van Jehova, etc.
Er bestaan Joodse scholen en niet zo lang geleden werd de eerste Islamitische school geopend.
Dus ik weet niet waar je jouw bewering haalt dat atheïstische intellectuelen opgedrongen en gelovige intellectuelen verzwegen worden op onze scholen.
Citaat:
Maar ja, religie veroorzaakt nederigheid in een mens en daar kunnen veel arrogante "intellectuelen" niet tegen.
|
Mensen die geloven dat ze de enige waarheid bezitten en dat iedereen die niet hetzelfde gelooft het verdient om voor eeuwig gemarteld te worden in het hiernamaals, hebben doorgaans niet veel nederigheid.
Citaat:
Elk mens leeft volgens een bepaald moraal (normen en waarden) en sommigen kunnen dat in een religie vinden. That's it.
|
Daar ga ik mee akkoord, ik pretendeer niet te kunnen bewijzen dat er geen god is, want dat kan ik niet. Het omgekeerde is echter ook waar.
|