Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   G20: een dode door de politie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121325)

An Arkos 5 april 2009 19:36

G20: een dode door de politie

Tijdens de betogingen tegen de G20 in Londen is Ian Tomlinson omgekomen. Volgens de eerste politieberichten zou hij 'zomaar' ineengezakt zijn en gestorven. Nu melden verschillende getuigen dat de omstandigheden toch wat anders waren, kort voor hij 'zomaar' stierf werd hij aangevallen door relpolitie.
Betogers die de man probeerden te reanimeren werden weggejaagd door de politie.

http://www.guardian.co.uk/world/2009...-ian-tomlinson
http://london.indymedia.org.uk/articles/1019

Geert C 5 april 2009 20:22

*kuch*
Citaat:

Police have claimed that when paramedics tried to move Mr Tomlinson away for urgent treatment, bottles were thrown at them by protesters. He was later pronounced dead at hospital.
Bron: uw bericht, eerste link. De tweede link is het bekijken niet eens waard.

Enfin, de feiten zullen tijdens het onderzoek wel naar boven komen.

IronChef 5 april 2009 20:23

De politie, uw vriend. :roll:

An Arkos 5 april 2009 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4049258)
*kuch*

Citaat:

According to Peter Apps, "one bottle was thrown, but it didn't come close to the police. Nothing was thrown afterwards as other demonstrators told the person to stop. The person who threw the bottle probably didn't realize that someone was behind the ring of police." All the witnesses said that the demonstrators were concerned for the well-being of the collapsed man once they realized that there was an injured person.
Misschien was die tweede link toch het bekijken waard?

IronChef 5 april 2009 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4049258)
*kuch*

*Kuch*

Citaat:

Photographer Anna Branthwaite said: "I can remember seeing Ian Tomlinson. He was rushed from behind by a riot officer with a helmet and shield two or three minutes before he collapsed
Citaat:

Another independent statement supports allegations of police violence. Amiri Howe, 24, recalled seeing Mr Tomlinson being hit "near the head" with a police baton. Howe took one of a sequence of photographs that show a clearly dazed Mr Tomlinson being helped by a bystander.
Citaat:

Liberal Democrat MP David Howarth said: "Eventually there will have to be a full inquest with a jury. It is a possibility this death was at police hands."
Maar het zal wel de schuld van de protesters zijn zeker.

Geert C 5 april 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4049276)
Misschien was die tweede link toch het bekijken waard?

Indymedia is als bron compleet ongeloofwaardig. :|

En ik heb ondertussen al voldoende ervaring om te weten dat de verklaringen van relschoppers zelden met de waarheid stroken. :-)

longhorn 5 april 2009 20:54

Relschoppen heeft zijn risico's. Oops, misschien moet ik dat herzien in dit geval. De man bleek een omstaander te zijn...

Geert C 5 april 2009 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4049280)
Maar het zal wel de schuld van de protesters zijn zeker.

Neen, maar ik ga ook niet zonder enig bewijs aannemen dat het de schuld van de politie was.

Zoals ik al zei, het onderzoek zal de feiten aan het licht brengen.

IronChef 5 april 2009 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4049316)
Relschoppen heeft zijn risico's.

De man nam helemaal niet deel aan de rellen.

Hij was gewoon na zijn werk naar huis aan het wandelen.

Dixie 5 april 2009 21:12

indien de relschoppers er niet waren leefde die mens nog!

IronChef 5 april 2009 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4049343)
indien de relschoppers er niet waren leefde die mens nog!

indien de flikken er niet waren leefde die mens nog!

Of waren het soms de betogers die de man met een stok hebben geslagen tot hij dood was?

An Arkos 5 april 2009 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4049315)

En ik heb ondertussen al voldoende ervaring om te weten dat de verklaringen van relschoppers zelden met de waarheid stroken. :-)

De politie is als bron compleet ongeloofwaardig, en ik heb ondertussen al voldoende ervaring om te weten dat hun verklaringen zelden met de waarheid stroken.

Dixie 5 april 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4049360)
indien de flikken er niet waren leefde die mens nog!

Of waren het soms de betogers die de man met een stok hebben geslagen tot hij dood was?

neen maar hem waarschijnlijk zo bang gemaakt dat zijn hart het begaf ... trouwens geen relschoppers = geen politie

Geert C 5 april 2009 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4049363)
De politie is als bron compleet ongeloofwaardig, en ik heb ondertussen al voldoende ervaring om te weten dat hun verklaringen zelden met de waarheid stroken.

Doe dan zoals ik en wacht het onderzoek af hé. :roll:

AdrianHealey 5 april 2009 22:43

Spijtig.

driewerf 5 april 2009 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4049500)
Doe dan zoals ik en wacht het onderzoek af hé. :roll:

Een onafhankelijk onderzoek van de politie op een politie-optreden? :lol::lol::lol:

forzaflandria 6 april 2009 02:41

't Is weer een geval van iedereen gelooft wat hij wil volgens zijn eigen vooroordelen.

IronChef 6 april 2009 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4049379)
neen maar hem waarschijnlijk zo bang gemaakt dat zijn hart het begaf ...

Tuurlijk.:roll:

Citaat:

trouwens geen relschoppers = geen politie
Geen onbekwame en corrupte politici = geen relschoppers.

bloedverwant 7 april 2009 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4049379)
neen maar hem waarschijnlijk zo bang gemaakt dat zijn hart het begaf ... trouwens geen relschoppers = geen politie

Relschoppers? Ik dacht dat die G20 behoorlijk rustig was verlopen? Zo rustig zelfs dat kranten als The Guardian eerder de politieprovocatie in vraag stellen dan het geweld van de relschoppers. Ofwel probeert u deze discussie te verdraaien, ofwel gelooft u echt dat het de schuld is van die 20 man bij de Bank of Scotland dat die man nu dood is?
ALs we er nu vanuit gaan dat het merendeel van dat volk geen relschoppers waren, maar demonstranten, durft u dan nog te beweren dat het allemaal hun schuld is? En impliceert u dan dat we beter zouden stoppen met protesteren, terwijl overheden zonder het ons te vragen geld weg smijten?

beste vriend 7 april 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4049315)

En waar haal jij die ervaring vandaan ? Persoonlijke belevenissen, of ergens gehoord of gelezen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be