![]() |
G20: een dode door de politie
Tijdens de betogingen tegen de G20 in Londen is Ian Tomlinson omgekomen. Volgens de eerste politieberichten zou hij 'zomaar' ineengezakt zijn en gestorven. Nu melden verschillende getuigen dat de omstandigheden toch wat anders waren, kort voor hij 'zomaar' stierf werd hij aangevallen door relpolitie.
Betogers die de man probeerden te reanimeren werden weggejaagd door de politie. http://www.guardian.co.uk/world/2009...-ian-tomlinson http://london.indymedia.org.uk/articles/1019 |
*kuch*
Citaat:
Enfin, de feiten zullen tijdens het onderzoek wel naar boven komen. |
De politie, uw vriend. :roll:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb ondertussen al voldoende ervaring om te weten dat de verklaringen van relschoppers zelden met de waarheid stroken. :-) |
Relschoppen heeft zijn risico's. Oops, misschien moet ik dat herzien in dit geval. De man bleek een omstaander te zijn...
|
Citaat:
Zoals ik al zei, het onderzoek zal de feiten aan het licht brengen. |
Citaat:
Hij was gewoon na zijn werk naar huis aan het wandelen. |
indien de relschoppers er niet waren leefde die mens nog!
|
Citaat:
Of waren het soms de betogers die de man met een stok hebben geslagen tot hij dood was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Spijtig.
|
Citaat:
|
't Is weer een geval van iedereen gelooft wat hij wil volgens zijn eigen vooroordelen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Relschoppers? Ik dacht dat die G20 behoorlijk rustig was verlopen? Zo rustig zelfs dat kranten als The Guardian eerder de politieprovocatie in vraag stellen dan het geweld van de relschoppers. Ofwel probeert u deze discussie te verdraaien, ofwel gelooft u echt dat het de schuld is van die 20 man bij de Bank of Scotland dat die man nu dood is? ALs we er nu vanuit gaan dat het merendeel van dat volk geen relschoppers waren, maar demonstranten, durft u dan nog te beweren dat het allemaal hun schuld is? En impliceert u dan dat we beter zouden stoppen met protesteren, terwijl overheden zonder het ons te vragen geld weg smijten? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be