Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Ludwig Caluwé (CD&V) (6 t.e.m. 12 april) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=196)
-   -   belastingsdruk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121377)

boerenverstand 6 april 2009 12:44

belastingsdruk

Beste Ludwig,

ik begin hier een post rond een federale materie, alhoewel het hier vlaamse verkiezingen betreft.

Hiervoor heb ik goede argumenten:

-KP trekt de federale staatshervorming naar het vlaamse niveau in de "dialoog"
-uw partij "bestuurt" reeds 1,5 federaal
-uw partij zond 3 vlaamse excellenties naar het federale niveau om daar goed te gaan besturen
-uw partij zet vele federale CDV-parl/senaat/ministers op vlaamse lijsten.

De vraag:
premier Herman VR gaat "inspanningen" vragen aan iedereen, dat belooft.
2 cijfertjes:
-prof Maus komt doodleuk vertellen dat er jaarlijks 30 miljard aan fiscale fraude is. Uw staatssecretaris, De Vlies nog altijd aan het studeren, mikt op de ongeloofelijke som van 1 miljard
-ECB (europ centrale bank) berekende dat 1/3 van de geïnde belastingsgelden ondoelmatig (= weggegooid) aangewend worden.

Vindt u dat ik als eerlijk belastingbetalende alleenstaande inspanningen moet leveren ?

Van mijn brutoloon wordt onmiddellijk meer dan 50% ingehouden aan directe belastingen / RSZ. De heer Nimmegeers (ACTUA TV) berekende dat aan indirecte lasten (BTW, lasten op benzine, enrgietaksen,....) er nog een pak bijkomt en dat een alleenstaande tot in november werkt voor de staat.

Op zich kan ik daar vrede mee nemen, maar als ik financiën, justitie, budget, soc.Zekerheid,NMBS, uitkeringsleger, miezerige wet. pensioenen......voor ogen heb, kunt u mij motiveren om een "inspanning" te leveren en liefst langer te gaan werken ?

Dajjal 6 april 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 4050053)
Beste Ludwig,

ik begin hier een post rond een federale materie, alhoewel het hier vlaamse verkiezingen betreft.

Hiervoor heb ik goede argumenten:

-KP trekt de federale staatshervorming naar het vlaamse niveau in de "dialoog"
-uw partij "bestuurt" reeds 1,5 federaal
-uw partij zond 3 vlaamse excellenties naar het federale niveau om daar goed te gaan besturen
-uw partij zet vele federale CDV-parl/senaat/ministers op vlaamse lijsten.

De vraag:
premier Herman VR gaat "inspanningen" vragen aan iedereen, dat belooft.
2 cijfertjes:
-prof Maus komt doodleuk vertellen dat er jaarlijks 30 miljard aan fiscale fraude is. Uw staatssecretaris, De Vlies nog altijd aan het studeren, mikt op de ongeloofelijke som van 1 miljard
-ECB (europ centrale bank) berekende dat 1/3 van de geïnde belastingsgelden ondoelmatig (= weggegooid) aangewend worden.

Vindt u dat ik als eerlijk belastingbetalende alleenstaande inspanningen moet leveren ?

Van mijn brutoloon wordt onmiddellijk meer dan 50% ingehouden aan directe belastingen / RSZ. De heer Nimmegeers (ACTUA TV) berekende dat aan indirecte lasten (BTW, lasten op benzine, enrgietaksen,....) er nog een pak bijkomt en dat een alleenstaande tot in november werkt voor de staat.

Op zich kan ik daar vrede mee nemen, maar als ik financiën, justitie, budget, soc.Zekerheid,NMBS, uitkeringsleger, miezerige wet. pensioenen......voor ogen heb, kunt u mij motiveren om een "inspanning" te leveren en liefst langer te gaan werken ?

Zwijgen en betalen. Welkom in onze "welvaartsstaat".

:(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be