Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Brandend Actueel: aardbeving in centraal Italie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121383)

PollyCorrect 6 april 2009 16:46

Brandend Actueel: aardbeving in centraal Italie

6.3 op de schaal van Richter

Tientallen doden - 50.000 daklozen.

10 tot 15.000 woningen ingestort...

Berlusconi heeft noodtoestand afgekondigd.

:(

AdrianHealey 6 april 2009 17:01

Ik vind het een beetje raar dat jou dat iets kan schelen, gegeven jouw mening over andere mensen in vergelijkbare toestanden. Ik vind het, daaruit volgend, ook wat raar dat je nu probeert over te komen als iemand die iets geeft om andere mensen, terwijl je doorgaans hard de indruk geeft dat je helemaal niet geeft om anderen. Eigenaardig.

Voor de rest; tientallen doden voor 15 000 ingestorte woningen is enorm weinig.

Johan Bollen 6 april 2009 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4050429)
Ik vind het een beetje raar dat jou dat iets kan schelen, gegeven jouw mening over andere mensen in vergelijkbare toestanden. Ik vind het, daaruit volgend, ook wat raar dat je nu probeert over te komen als iemand die iets geeft om andere mensen, terwijl je doorgaans hard de indruk geeft dat je helemaal niet geeft om anderen. Eigenaardig.

Het internet is een propaganda battle ground. Voor sommigen is dit forum een uiting van onze individualiteit, anderen zijn gerecruteerde en geïnstrueerde 'vrijwilligers' ten dienste van groepen.

Een regel om de harten te winnen van de goedgelovigen: gebruik een vredeslogo of symbool, dan valt je racisme of steun voor geweld niet zo op. Aan dit soort van manipulatie heb ik een hekel. Eerlijk is anders.

Bericht is niet persoonlijk bedoeld. Daarvoor ken ik de schrijver niet goed genoeg. Ik merk wel tendenzen, en er is informatie over hoe er gerecruteerd wordt zelfs door regeringen, om op forums (en met een naam als 'politics' moet je daar wel ondervallen) bepaalde standpunten te verkondigen.

Bertie 6 april 2009 17:54

Bovendien mag niemand "Italie" onderwerpen plaatsen in dit subforum.

Maar ja, Polly is nu eenmaal Polly hé

roskam 6 april 2009 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4050489)
Het internet is een propaganda battle ground. Voor sommigen is dit forum een uiting van onze individualiteit, anderen zijn gerecruteerde en geïnstrueerde 'vrijwilligers' ten dienste van groepen.

Een regel om de harten te winnen van de goedgelovigen: gebruik een vredeslogo of symbool, dan valt je racisme of steun voor geweld niet zo op. Aan dit soort van manipulatie heb ik een hekel. Eerlijk is anders.

Bericht is niet persoonlijk bedoeld. Daarvoor ken ik de schrijver niet goed genoeg. Ik merk wel tendenzen, en er is informatie over hoe er gerecruteerd wordt zelfs door regeringen, om op forums (en met een naam als 'politics' moet je daar wel ondervallen) bepaalde standpunten te verkondigen.

Maak je niet druk. Inhoudelijke discussies zijn hier een rariteit. :|

PollyCorrect 6 april 2009 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4050429)

Voor de rest; tientallen doden voor 15 000 ingestorte woningen is enorm weinig.

Waar houd jij je mee bezig, Hielie?
Inhoudelijk?

Hier in elk geval met bitter weinig.
Blah. Blah. En blah.

Savatage 6 april 2009 23:52

Serieuze aarbeving precies, gezien het grote aantal doden en gewonden. Toch al lang geleden dat er een aardbeving met zulke gevolgen plaatsvond hier in westelijk Europa.

liberalist_NL 7 april 2009 00:24

Wat een boze reacties op een uiting van sympathie. Los van het feit dat je denkt dat Polly ulteriore motieven heeft, moet je je wel schamen.

Verder verwacht ik van Berlusconi dat hij het aan gaat pakken zoals Bush Katrina aanpakte. Onvoldoende.

AdrianHealey 7 april 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4051094)
Wat een boze reacties op een uiting van sympathie.

De vraag is natuurlijk of dit wel een uiting van sympathie is, he.

Derk de Tweede 7 april 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4051094)
Wat een boze reacties op een uiting van sympathie. Los van het feit dat je denkt dat Polly ulteriore motieven heeft, moet je je wel schamen.

Verder verwacht ik van Berlusconi dat hij het aan gaat pakken zoals Bush Katrina aanpakte. Onvoldoende.

Ik vind de hulpverlening traag en onvoldoende op gang komen. Zag gisteren op jet NOS-journaal hoe ze met hele kleine grijpertjes (voor kabelaanleg) ongecoördineerd puin aan het ruimen waren.
Tenten zouden er ook al niet zijn.
En Berlesconi maar bellen ondertussen.

Johan Bollen 7 april 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4051502)
En Berlesconi maar bellen ondertussen.

Hij had beter naar de fysicus Giampaolo Giuliani geluisterd die de aardbeving in Abruzos exact voorspeld heeft, niet in een mogelijke toekomst, maar hier en nu. Als dank daarvoor werd de man beschuldigd van alarmisme en verstoring van de orde vorige week.

D'ARTOIS 7 april 2009 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4052002)
Hij had beter naar de fysicus Giampaolo Giuliani geluisterd die de aardbeving in Abruzos exact voorspeld heeft, niet in een mogelijke toekomst, maar hier en nu. Als dank daarvoor werd de man beschuldigd van alarmisme en verstoring van de orde vorige week.

Volstrekt juist. De man werd gedwongen zijn waarschuwingen te staken nadat hij had vastgesteld aan de afgiftehoeveelheid Radon gas dat er vermoedelijk een aardbeving in de maak was.

Tja, Berlusconi, maffia maatje en ????politicus. Moet wellicht politicus blijven om niet aan de paal genageld te worden.
Enfin, de mafia zal wel een constructie bedenken hoe er een slaatje uit te slaan.
Per hoofd van de bevolking gebruikt Italië de meeste cement in Europa.

Maar de inwoners zijn de klos en die zullen wellicht weinig tot niets krijgen.

Welkom in Mafia Italia .....

Garry 7 april 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4050502)
Bovendien mag niemand "Italie" onderwerpen plaatsen in dit subforum.

Maar ja, Polly is nu eenmaal Polly hé

De meeste dieren proberen van op hun achterpoten te lopen.

liberalist_NL 7 april 2009 22:48

Waarom is onze Polly nu alweer geband?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be