Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=197)
-   -   LDD standpunt: werkloosheidsval (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121428)

cdekeule 7 april 2009 19:46

LDD standpunt: werkloosheidsval

De werkloosheidsval wordt niet alleen door en verschil in inkomen tussen werken en niet-werken veroorzaakt. Ook door een verbod op gratis werken (v.b. om ervaring op te doen) of gebrek aan overgangsperiode met een zelfstandige activiteit (v.b. uitkering behouden tijdens eerste jaar van opstart).

Zou de LDD voorstander zijn om het verbod op arbeid tijdens de werkloosheid af te zwakken zoals hierboven aangegeven?

Peter Reekmans 7 april 2009 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4052047)
De werkloosheidsval wordt niet alleen door en verschil in inkomen tussen werken en niet-werken veroorzaakt. Ook door een verbod op gratis werken (v.b. om ervaring op te doen) of gebrek aan overgangsperiode met een zelfstandige activiteit (v.b. uitkering behouden tijdens eerste jaar van opstart).

Zou de LDD voorstander zijn om het verbod op arbeid tijdens de werkloosheid af te zwakken zoals hierboven aangegeven?

ofwel kan je werken ofwel niet, wij zijn van mening werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd en mensen die echt een werkloosheiduitkering nodig hebben deze ook geven
ik zie niet in waarom je maar een beetje werkloos kan zijn ofwel ben je het ofwel ben je het niet
we moeten af van het principe i am unemployed en moeten terug gaan naar het principe i am between two jobs

cdekeule 7 april 2009 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Reekmans (Bericht 4052051)
ofwel kan je werken ofwel niet, wij zijn van mening werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd en mensen die echt een werkloosheiduitkering nodig hebben deze ook geven
ik zie niet in waarom je maar een beetje werkloos kan zijn ofwel ben je het ofwel ben je het niet
we moeten af van het principe i am unemployed en moeten terug gaan naar het principe i am between two jobs

Stel je bent werkloos, hebt een pak diploma's en geen ervaring, hoe raak je daaruit? Door te werken? Oeps, gaat niet, je hebt geen ervaring!

Peter Reekmans 7 april 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4052065)
Stel je bent werkloos, hebt een pak diploma's en geen ervaring, hoe raak je daaruit? Door te werken? Oeps, gaat niet, je hebt geen ervaring!

klopt niet he tegenwoordig nemen veel bedrijven zelfs liever iemand aan zonder ervaring zodat ze hem intern kunnen opleiden en hij zelfs goedkoper is dan een ervaren kandidaat

cdekeule 7 april 2009 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Reekmans (Bericht 4052067)
klopt niet he tegenwoordig nemen veel bedrijven zelfs liever iemand aan zonder ervaring zodat ze hem intern kunnen opleiden en hij zelfs goedkoper is dan een ervaren kandidaat

Jonge handelsingenieurs en TEW'ers. Daar houdt het zowat op.

Peter Reekmans 7 april 2009 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4052078)
Jonge handelsingenieurs en TEW'ers. Daar houdt het zowat op.

absoluut niet meer akkoord, gaat over veel meer beroepen, ik neem mijn eigen bedrijf als voorbeeld

cdekeule 7 april 2009 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Reekmans (Bericht 4052083)
absoluut niet meer akkoord, gaat over veel meer beroepen, ik neem mijn eigen bedrijf als voorbeeld

neemt u dan werklozen aan die geen ervaring hebben?

Peter Reekmans 7 april 2009 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4052112)
neemt u dan werklozen aan die geen ervaring hebben?

ja absoluut

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be