Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalig Brussel halveert lessen Nederlands (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121448)

Descartes Jr 8 april 2009 10:33

Franstalig Brussel halveert lessen Nederlands

Daar RTBF straks niet meer dubt
vreest Brussel de overkill abrupt.
Teveel Nederlands
brengt een onbalans
in onze streng ééntalige club.

Qu'est-ce qu'il dit ??

Zwartengeel 8 april 2009 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4012824)
Binnen enkele jaren zal het wel gedaan zijn met lachen.

De eentaligen van nu zijn de analfabeten van morgen, is een quote uit een artikel in Le Vif

Wel, azert? Wat nu?

vlijmscherp 8 april 2009 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4052644)
Wel, azert? Wat nu?

jamaar, Nederlands is geen taal, het is maar een dialect!

Descartes Jr 8 april 2009 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4052656)
jamaar, Nederlands is geen taal, het is maar een dialect!

Het Frans ook. Afkooksel van het Latijn.

Sidharta 8 april 2009 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4052637)
Daar RTBF straks niet meer dubt
vreest Brussel de overkill abrupt.
Teveel Nederlands
brengt een onbalans
in onze streng ééntalige club.

Qu'est-ce qu'il dit ??

Brussel is het bolwerk van Frans Belgie en dat willen ze zo houden.
Zolang de Vlamingen het tolleren, blijft Belgie een latijnse natie ,zoals het altijd is geweest.

job 8 april 2009 19:19

Weer eens een staaltje van de eigen bekrompenheid.
In plaats van het NL te intensifiëren, kiest men voor het inkrimpen van het NL.
Het is duidelijk dat de Franco's uit BSL echt niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze kiezen er bewust voor om hun Brusselse jeugd gevangen te houden in dat kleine enge Franco-wereldje.

Rare jongens, die Franco's.

Garry 9 april 2009 23:11

Vandaag werd de Mercator terug naar zijn ligplaats te Oostende "Mercatordok" gebracht. Een niet alledaags gebeuren wat telkens een boel kijklustige op de been brengt waaronder ook zeer veel Franstalige.

En dan staan ze verwondert wanneer de politie die voor de goede orde instaat soms de kijklustige moet aansporen om hier of daar wat op te schuiven, dat er dan tussen het publiek door sommige de replik gegeven wordt," Moi je comprend rien du tous ", zoals vandaag voorviel.

Mag je niet zeggen dat het domme kloten zijn, als ze zelfs dat nog niet begrijpen.

job 10 april 2009 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4054843)
Mag je niet zeggen dat het domme kloten zijn, als ze zelfs dat nog niet begrijpen.

En toch hoor, ik zeg het je : het zijn domme kloten. :lol:

Zwartengeel 10 april 2009 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4054843)
Vandaag werd de Mercator terug naar zijn ligplaats te Oostende "Mercatordok" gebracht. Een niet alledaags gebeuren wat telkens een boel kijklustige op de been brengt waaronder ook zeer veel Franstalige.

En dan staan ze verwondert wanneer de politie die voor de goede orde instaat soms de kijklustige moet aansporen om hier of daar wat op te schuiven, dat er dan tussen het publiek door sommige de replik gegeven wordt," Moi je comprend rien du tous ", zoals vandaag voorviel.

'Mais enfin, on est quand-même en Belgique?'

largo_w 10 april 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4055044)
'Mais enfin, on est quand-même en Belgique?'

ik vraag me altijd af hoe dom jullie jullie voelen nadat jullie doorhebben dat de eerste informatie blijkt fout te zijn? Alé...

Zwartengeel 10 april 2009 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055474)
ik vraag me altijd af hoe dom jullie jullie voelen nadat jullie doorhebben dat de eerste informatie blijkt fout te zijn? Alé...

Ah, je denkt misschien dat wij zitten te juichen om zulke berichten of zo? 8O

largo_w 10 april 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4055506)
Ah, je denkt misschien dat wij zitten te juichen om zulke berichten of zo? 8O

Kweetet nie echt maar als ik de premature berichten hier steeds opnieuw lees dan moet ik toch lachen ja :-)... alé achteraf dan.

filosoof 10 april 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055474)

Idd. Ik las gisteren een rechtzetting van dat "halveer"-bericht.

filosoof 10 april 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 4055035)
En toch hoor, ik zeg het je : het zijn domme kloten. :lol:

Er zijn domme kloten van de Noordpool tot aan de Zuidpool: de dommekloterij kent geen grenzen.

Zwartengeel 10 april 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4055514)
Idd. Ik las gisteren een rechtzetting van dat "halveer"-bericht.

Ja en? Goed nieuws, toch?

largo_w 10 april 2009 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4055519)

het punt= als ik nu morgen een bericht de wereld instuur dat een groepje walen terroristische aanslagen gaan plegen op flaminganten dan staat dit hier morgen onmiddelijk op het forum. En wat meer is krijg je van die opmerkingen en bedenkingen van het strafste alooi. Nu meer dan eens blijkt die informatie niet al te correct (zoals nu)... Maar wat met die opmerkingen en "bedenkingen"? Niemand van jullie die zich daar ongemakkelijk bij voelt? Een beetje zoals die heksen en die inquisitie vroeger? "ahja oeps twas toch geen heks ma nu is ze dood" :?

Zwartengeel 10 april 2009 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055521)
het punt= als ik nu morgen een bericht de wereld instuur dat een groepje walen terroristische aanslagen gaan plegen op flaminganten dan staat dit hier morgen onmiddelijk op het forum. En wat meer is krijg je van die opmerkingen en bedenkingen van het strafste alooi. Nu meer dan eens blijkt die informatie niet al te correct (zoals nu)... Maar wat met die opmerkingen en "bedenkingen"? Niemand van jullie die zich daar ongemakkelijk bij voelt? Een beetje zoals die heksen en die inquisitie vroeger? "ahja oeps twas toch geen heks ma nu is ze dood" :?

Allemaal goed en wel, maarom vertel je dat eigenlijk allemaal tegen mij? Ik ben het ten andere niet die over die 'domme kloten' begon.

largo_w 10 april 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4055523)
Allemaal goed en wel, maarom vertel je dat eigenlijk allemaal tegen mij? Ik ben het ten andere niet die over die 'domme kloten' begon.

is niet tegen u... was een opmerking in deze draad.
ik gebruik gewoon het laatste citaat...

filosoof 10 april 2009 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4055519)

Ja ..Vlaams-nationalisten hebben zich weer eens kunnen afr.kk.n...:lol:

Zwartengeel 10 april 2009 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055529)
is niet tegen u... was een opmerking in deze draad.
ik gebruik gewoon het laatste citaat...

Reageer dan op de persoon in kwestie, wil je? Ik heb ten andere geen avatar in mijn profiel staan waarin ik de Waalse haan belachelijk maak. Meer nog, ik ben vorige maand de voorzitter van de Waalse republikeinse beweging in Brussel tegengekomen (met de Waalse vlag in de hand) en heb die man vriendelijk goeiedag gezegd. Hij was zelfs zo vriendelijk voor mij te poseren voor een foto (zie draad over Catalonië). Ik ben niet tegen mensen, maar tegen systemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be