Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nog wat Belgicistische propaganda vlak voor de verkiezingen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121506)

Mr. Orange 9 april 2009 16:54

Nog wat Belgicistische propaganda vlak voor de verkiezingen...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Belgavox.dhtml

Leuke line-up, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er meer zit achter deze opzet. Alles in naam van de solidariteit zeker?

Shadowke 9 april 2009 19:14

echt ni te doen hoeveel moeite de Belgiscistische politieke elite doet om toch maar het meest kunstmatige land ter wereld bijeen te houden uit naam van 'solidariteit' die er nooit is geweest tussen beide landsdelen.

Zwartengeel 9 april 2009 19:40

Hmm, op dezelfde dag van de slotconventie van de VVB-campagne 'Ik Kies Voor Vlaanderen'. Toeval?

Den Duisteren Duikboot 9 april 2009 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4054352)
Leuke line-up, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er meer zit achter deze opzet. Alles in naam van de solidariteit zeker?

Wat 'n gezeur. Als het u niet aanstaat, blijf er dan weg. Als u jaloers bent, organiseer dan zelf iets.

Get a life.

globalmedia 9 april 2009 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4054492)
echt ni te doen hoeveel moeite de Belgiscistische politieke elite doet om toch maar het meest kunstmatige land ter wereld bijeen te houden uit naam van 'solidariteit' die er nooit is geweest tussen beide landsdelen.

liever een "ikke,wij en de rest kan stikken" concert?

Patriot! 9 april 2009 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4054515)
Hmm, op dezelfde dag van de slotconventie van de VVB-campagne 'Ik Kies Voor Vlaanderen'. Toeval?

Ja. Ik denk niet dat de zgn. 'belgicistische elite' wakkerligt van een folklore-meeting van een oubollige vereniging die zelfs binnen de eigen Beweging geen enkel krediet meer krijgt.

ICE-MAN 9 april 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4054352)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Belgavox.dhtml

ge moet er niets achter zoeken, t'is gewoon tweede keus, ze konden niet anders want de échte vedetten zijn niet beschikbaar, Happart en Van Cau zitten in amerika op studiereis, les gaan volgen in democratie en nederigheid en zo..... denk ik.....;-)

Garry 9 april 2009 22:38

Citaat:

Enkel en alleen pour la liebre Belziek et Sa Majesté.

MaGNiFiCaT 9 april 2009 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4054533)
Wat 'n gezeur. Als het u niet aanstaat, blijf er dan weg. Als u jaloers bent, organiseer dan zelf iets.

Get a life.

Inderdaad, hier wordt toch over alles gezeurd. Die extreem-Vlaamsgezinden beginnen toch wel erg argwanend te worden. Het meest onnozele actie'tje wordt als een krampachtige poging vd Belgicistische 'politieke elite' voor het behoud of versterken zo je wilt, vd Vaderlandsliefde beschouwd. :|

Garry 9 april 2009 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4054811)
Inderdaad, hier wordt toch over alles gezeurd. Die extreem-Vlaamsgezinden beginnen toch wel erg argwanend te worden. Het meest onnozele actie'tje wordt als een krampachtige poging vd Belgicistische 'politieke elite' voor het behoud of versterken zo je wilt, vd Vaderlandsliefde beschouwd. :|

Gij hebt ook veel geluk dat het geen zeer doet he.

Hallebarde 9 april 2009 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4054811)

Magnificat, een deel van uw zogenaamde handtekening intrigeert mij een beetje, met name “Ik ben lid van de Hare Majesteit Koningin Fabiola-fanclub” en vooral de erop volgende uiterst enthousiaste vraag “Jij ook?”, alsof die fanclub – als hij bestaat – benevens uzelf zelfs nog andere leden zou tellen.

Kunt u ons eens een link geven naar die bewuste “fanclub” aub, zodat we één en ander zelf kunnen checken ? Dank bij voorbaat.

Henri1 9 april 2009 23:42

Citaat:

Mijn grootvaders hebben nochtans goed hun brood verdiend in Liège toen er hier geen werk was.

Henri1 9 april 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4054608)

Eigen-volk-eerst-concert ;-)

Speciale gast wordt dan Frans Bauer........ 8O

Henri1 9 april 2009 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4054869)
Gij hebt ook veel geluk dat het geen zeer doet he.

Niet alleen hij.

Hallebarde 9 april 2009 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4054891)
Mijn grootvaders hebben nochtans goed hun brood verdiend in Liège toen er hier geen werk was.

Wat bedoelt u met "hier" als uw locatie Groot Luik (Liège) is, Henri1 ?

Garry 10 april 2009 00:02

Citaat:

. Dat is nu juist het verschil he. Uw grootvader ging naar daar om zijn brood te verdienen en hij zal daar meer dan waarschijnlijk ook zich in het Frans hebben moeten verstaanbaar maken.

Zie jij de walen hier komen om de vakante betrekkingen in te vullen en zich de moeite getroosten om zich daarvoor het nodige Nederlands eigen te maken?

Uit West Vlaanderen gingen der heel wat mensen vroeger naar Frankrijk werken. Moeten we Frankrijk dan nu ook in leven houden door ze massaal veel geld te bezorgen zodat ze ginder kunnen in een hangmat liggen?

Garry 10 april 2009 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4054894)
Niet alleen hij.

Nee, dat heb ik ook al dikwijls gedacht.

xrc 10 april 2009 02:15

Citaat:

Wat een miezerige visie op nationalisme anno 2009, écht...

Zwartengeel 10 april 2009 05:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4054646)
Ja. Ik denk niet dat de zgn. 'belgicistische elite' wakkerligt van een folklore-meeting van een oubollige vereniging die zelfs binnen de eigen Beweging geen enkel krediet meer krijgt.

Ik denk eerder dat de belgicistische elite momenteel de stront in de broek spuit. Kun jij me nog een paar landen opsommen waar vlak voor de verkiezingen concertjes voor de eenheid van het land gegeven moeten worden?

Zwartengeel 10 april 2009 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4054608)

Jij hebt liever een concertje ter bevestiging van de Vlaamse slavenmentaliteit, nietwaar?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be