Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   statiegeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121534)

largo_w 10 april 2009 08:43

statiegeld

op lege evian flessen!!
Echt waar 0,25€ als je in nederland die flessen terugbrengt staat er op die flessen. Hoe zalig is dat niet? Ik heb al fortuinen flessen in de vuilnisbak gesmeten dan!
Weet iemand hier meer over?
Bij welke flessen is dat allemaal zo? Waar kan je die inleveren? Mogen die verpletterd zijn? Wat is het nut? Hoe komt het dat dat in Belgie niet het geval is?
Kan je aardig wat geld mee verdienen hé...:
-40 flessen 10€ (voor dronkoers; bijna 7 pinten)
-400 flessen 100€ (voor dronkoers; bijna 70 pinten)
-...
8O

Dronkoers 10 april 2009 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055048)
op lege evian flessen!!
Echt waar 0,25€ als je in nederland die flessen terugbrengt staat er op die flessen. Hoe zalig is dat niet? Ik heb al fortuinen flessen in de vuilnisbak gesmeten dan!
Bij welke flessen is dat allemaal zo? Waar kan je die inleveren? Mogen die verpletterd zijn? Wat is het nut? Hoe komt het dat dat in Belgie niet het geval is?
-...
8O

Nederland heen en terug: meer dan 25 cent ;-)

en koop geen water: meer dan een euro uitgespaard ;-)

largo_w 10 april 2009 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4055146)

Ja ma welke piewie zou er nu met maar 1 fles gaan :-o.... ja nee laat maar je moet niet antwoorden.
overigens is nederland van waar ik nu ben 10 minuutjes met de fiets of zo...
Citaat:

ja ma ge kunt de lege flessen van uw buur gaan vragen hé... die smijt die toch weg garantie. Da's pure winst 8O

Dronkoers 10 april 2009 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055151)
Ja ma welke piewie zou er nu met maar 1 fles gaan :-o.... ja nee laat maar je moet niet antwoorden.
overigens is nederland van waar ik nu ben 10 minuutjes met de fiets of zo...

ja ma ge kunt de lege flessen van uw buur gaan vragen hé... die smijt die toch weg garantie. Da's pure winst 8O

Man man :-D

Gij zijt zo ene die in een café zijn 5 cent moet terughebben ook zeker? :-D

largo_w 10 april 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4055152)
Man man :-D

Gij zijt zo ene die in een café zijn 5 cent moet terughebben ook zeker? :-D

:lol: juist ja...
tga nie goed hé de laatste tijd ;-)

Pieke 10 april 2009 10:18

voor andere belgische 1.5 L flessen (cola bvb) krijg je ook 25cent in nederland. Probleem is dat die flessen hier duurder zijn dan daar, als je daar dan toch bent kan je beter volle flessen meebrengen...

largo_w 10 april 2009 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4055166)
voor andere belgische 1.5 L flessen (cola bvb) krijg je ook 25cent in nederland. Probleem is dat die flessen hier duurder zijn dan daar, als je daar dan toch bent kan je beter volle flessen meebrengen...

Da's niet logisch hé :?... de flessen daar zouden duurder moeten zijn want als je ze terugbrengt krijg je een stuk terug.
Nu het doet er niet toe mijn punt is dat iedereen die flessen hier wegsmijt. Moest nu es iemand die allemaal inzamelen hij zou nogal wat geld opstrijken :-o. Zouden de vuilophalers dat niet doen pijzde?

Ma wat zijn de regels voor het terugbrengen van die flessen? En hergebruiken ze die echt?

Pieke 10 april 2009 10:26

ze zamelen ze in, wat ze erna mee doen weet ik niet. In de albert hein staat zo'ne automaat waar je ze 1 voor 1 moet insteken. Per fles 25 cent. In principe geldt dat enkel voor nederlandse flessen, ik haal dus voor alle zekerheid de belgische etiketten eraf en het machien ziet geen verschil. Platgedrukte flessen worden niet herkend.

Wij gaan maandelijks winkelen in holland (scheelt voor sommige producten veel in prijs) en nemen altijd hele vuilniszakken lege flessen mee (Belgische en nederlandse). De flessen van de aldi herkent het machien niet, de merkflessen wel.

Dronkoers 10 april 2009 10:36

Doet me denken dat ik hier nog 4 lege bakken bier heb, en nog meer lege fleskes

largo_w 10 april 2009 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4055177)
ze zamelen ze in, wat ze erna mee doen weet ik niet. In de albert hein staat zo'ne automaat waar je ze 1 voor 1 moet insteken. Per fles 25 cent. In principe geldt dat enkel voor nederlandse flessen, ik haal dus voor alle zekerheid de belgische etiketten eraf en het machien ziet geen verschil. Platgedrukte flessen worden niet herkend.

Wij gaan maandelijks winkelen in holland (scheelt voor sommige producten veel in prijs) en nemen altijd hele vuilniszakken lege flessen mee (Belgische en nederlandse). De flessen van de aldi herkent het machien niet, de merkflessen wel.

nice!
ja kan een verschilletje maken hé.
1) je betaald minder voor je inkopen
2)je betaald minder voor je (schandalig dure overigens!) vuilniszakken bij u
3) je krijgt gewoon geld voor uw vuilnis.
In benzine zal je dat geld wel terug hebben denk ik.

Dus das gewoon echt statiegeld zoals voor ons bakken bier? Is een goed systeem...

liberalist_NL 10 april 2009 11:07

Gierige Belgen toch :twisted:

Dronkoers 10 april 2009 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4055243)

Erg eh :-D

een draad starten voor 25 cent :-D

largo_w 10 april 2009 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4055243)

zuinig ;-)

manta 10 april 2009 11:33

Ah , daarom rijden er kamionetten rond om de blauwe zakken van't straat te halen voor de vuilkar er is ... :?

Dronkoers 10 april 2009 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4055289)
Ah , daarom rijden er kamionetten rond om de blauwe zakken van't straat te halen voor de vuilkar er is ... :?

In't vervolg dus een zwaaien, misschien is het ene van't forum ;-)

largo_w 10 april 2009 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4055289)

ist waar? haha...
kgeloovet niet alhoewel daar natuurlijk wel wat geld mee te verdienen valt.

manta 10 april 2009 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055370)
ist waar? haha...
kgeloovet niet alhoewel daar natuurlijk wel wat geld mee te verdienen valt.

'k Weet ni , neem zo'n zakken mee naar daar , stop ze in dat machien en geef den uitbater van de winkel 10% ...
Voor degenen die dich bij de grens wonen is het een leuk extraatje .
Anderzijds doet het me een beetje denken aan de mensen die'k in New York zag lopen met een winkelkarretje vol blikjes , die verdienden hun schamele kost met het leeggoed er van ... :?

largo_w 10 april 2009 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4055388)
'k Weet ni , neem zo'n zakken mee naar daar , stop ze in dat machien en geef den uitbater van de winkel 10% ...
Voor degenen die dich bij de grens wonen is het een leuk extraatje .
Anderzijds doet het me een beetje denken aan de mensen die'k in New York zag lopen met een winkelkarretje vol blikjes , die verdienden hun schamele kost met het leeggoed er van ... :?

jep een beetje...
Al vind ik 10 frank per stukje afval toch niet weinig :?. Op mijn bureau ligt hier blijkbaar 1€! Hoe tof :-o
Waarom de uitbater van de winkel 10% geven? :evil: Dat zou voor mij zijn!

From_Vlaanderen 10 april 2009 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4055146)

Bwa, ik kom geregeld in die contrijen.
Waarvoor dat mag ik weer niet zeggen:evil:.

MaGNiFiCaT 10 april 2009 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 4055048)
op lege evian flessen!!
-...
8O

Ik ga me nogal belachelijk maken met lege waterflessen rond te zeulen........:?
Trouwens, ik heb geen tijd voor die onzin. Méér nog, en het belangrijkste: het brengt te weinig op.:?

Oja, nog iets: ik heb geen zin om Hollands te horen.:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be