Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Belastingen of diefstal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121543)

Sion 10 april 2009 11:39

Belastingen of diefstal

Ik ben alleenstaande, zonder kinderen en heb gans het jaar 2007 deeltijds gewerkt zonder bijpassing van de werkloosheidsuitkering.
Op de detailberekening is uitgerekend dat op een gezamenlijk belastbaar inkomen van een luttele €6.959 na aftrek van de belastingvrije sommen een belasting aan de staat betaald dient te worden van €229 en €18 aan de gemeente. Totaal dus €247.
Sinds februari 2008 ben ik werkloos en geniet ik van een werkloosheidsuitkering.Nu ontvang ik €11.400 per jaar.
Het is niet vanwege het feit dat ik nu een werkloosheidsuitkering ontvang, en-of die nu onbeperkt in de tijd is of niet dat ik geen zin meer heb om nog te werken. Neen, het is vanwege het feit dat er op een bedrag van €7.000 aan inkomsten, €250 belastingen geëist worden en dat arbeid bestraft wordt.

Yves38 10 april 2009 21:28

En het wordt nog erger...ze hebben vele kapitalen uitgegeven en een nog zwaardere hypotheek op de toekomst genomen. Volgens mij hebben ze meer uitgegeven dan hun 'body can cash'.

Op een bepaald ogenblik kan je jezelf inderdaad de vraag stellen of het nog zin heeft te werken.

DannyS 12 april 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sion (Bericht 4055295)
Ik ben alleenstaande, zonder kinderen en heb gans het jaar 2007 deeltijds gewerkt zonder bijpassing van de werkloosheidsuitkering.
Op de detailberekening is uitgerekend dat op een gezamenlijk belastbaar inkomen van een luttele €6.959 na aftrek van de belastingvrije sommen een belasting aan de staat betaald dient te worden van €229 en €18 aan de gemeente. Totaal dus €247.
Sinds februari 2008 ben ik werkloos en geniet ik van een werkloosheidsuitkering.Nu ontvang ik €11.400 per jaar.
Het is niet vanwege het feit dat ik nu een werkloosheidsuitkering ontvang, en-of die nu onbeperkt in de tijd is of niet dat ik geen zin meer heb om nog te werken. Neen, het is vanwege het feit dat er op een bedrag van €7.000 aan inkomsten, €250 belastingen geëist worden en dat arbeid bestraft wordt.

Ik kan daar enkel uit afleiden dat je ofwel nauwelijks gewerkt hebt, ofwel je bijna halftijds hebt laten uitbuiten tegen een minimumloon. Met dat laatste heb je je werkgever rijk gemaakt, niet de staat.
Hoe jij, ja jij, dan ook nog recht kunt hebben op bijna de maximumuitkering is mij een compleet raadsel. Ik heb zelf een volledig jaar voltijds gewerkt onder een contract om van te snoepen, eigenhandig door twee ministers ondertekent, en trek nu, na een reeks gewonnen rechtszaken, toch nog slechts 27,37 x 312 = 8539,44 EUR bruto per jaar.
De belastingvrije sommen zijn vanaf aanslagjaar 2009 trouwens opgetrokken van € 6.150 naar € 6.400.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be