![]() |
Vraagje aan onze (Noord-)Nederlanders.
Wat valt te verkiezen:
1. De Republiek der Verenigde Nederlanden (uit volle overtuiging) 2. De Republiek der Verenigde Nederlanden (mijn eerste keuze staat nu eenmaal niet in het lijstje) 3. Het behoud van het huidige (Klein-)Nederlandse koninkrijk. 4. Een republiek Nederland binnen de huidige staatsgrenzen. |
Dit lijstje is niet volledig.
Ik zal dan ook géén van de opties kiezen. |
Citaat:
|
Geen van deze
|
Na Beatrix mag van mij de poppenkast ophouden. Zeker, als we daar Vlaanderen voor in ruil krijgen.
|
Geen van deze opties. Bovendien moet Vlaanderen eerst maar onafhankelijk worden, voordat we over een definitieve staatsvorm kunnen praten. Een referendum in beide gebiedsdelen over wie het staatshoofd wordt lijkt me de beste optie.
|
Citaat:
|
voor mij hoeft het geen monarchie te zijn als Vlaanderen en Nederland maar een confederatie of een unitaire staat vormen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verenigde Nederlanden. Details mogen andere mensen over beslissen. Ik moet zeggen dat ik Beatrix stiekem een leuker staatshoofd vindt dan bijvoorbeeld Jan-Peter Balkenende, maar de specifieke poppetjes vergetend is een republiek best een goed idee.
|
Een Verenigde Nederlanden hoeft voor mij niet perse.
Als Vlaanderen onafhankelijk is ,kunnen we de samenwerking intensiveren en kijken of dit tot een vereniging kan leiden en onder welke condities. |
Citaat:
|
De Republiek der Verenigde Nederlanden, roept bij mij associaties op met de periode dat (Noord) Brabant een generaliteitsland was (niet positief dus), hoewel men in Holland begrijpelijk aan de Gouden Eeuw denkt... Dus ik zou voor een ander 'label' kiezen. Of men al gaat her-of verenigen en of dat als republiek of monarchie moet, dat zal dan een keer aan de kiezers moeten worden voorgelegd...
|
Citaat:
|
Citaat:
Is het een koehandel ? U krijgt helemaal niets ! |
Citaat:
|
Citaat:
Integendeel, ze hebben zich altijd anti Hollands opgesteld. Waarom zullen ze dan nu met Nederland samen gaan?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom is Nederland al 400 jaar onafhankelijk en de Vlamingen misschien over 100 jaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be