![]() |
Verschil BUB-BAB-B-plus en reden van splitsing BUB.
Beste Ruben,
Is het mogelijk om kort eens samen te vatten wat het verschil is tussen de Belgische Alliantie, de Belgische Unie van Hans Van de Cauter en B-plus ? Het lijkt mij ook vreemd dat gezien het feit BUB zo klein was, om deze partij nog eens splitsen. Er is veel zever rond geweest, maar wat is er nu feitelijk gebeurd ? Met solidaristische groet Max |
Ik roep alle betrokkenen op om de kalmte te bewaren en de waarheid geen geweld aan te doen. Ik ben in deze neutraal, maar hoop dat beide Belgischgezinde facties verstandig genoeg zijn om de Vlaamsgezinden geen gelegenheid te geven om nog eens met hun verdeeldheid te lachen.
|
het gaat niet om lachen maar om duidelijkheid. Het zou de B.A. misschien zelfs kunnen versterken als ze eindelijk eens uitlegt wat er precies gebeurd is. BUB heeft immers vooral de reputatie een clubje van amateuristische clowns te zijn, en dat niet alleen bij flaminganten. Het zou B.A. professioneler en geloofwaardiger maken als ze durven erkennen wat de fouten waren en daaruit leren.
|
Citaat:
De Belgische Alliantie is de politieke partij binnen de Belgische beweging. De Belgische Alliantie wordt ondersteund door een vzw waarvan de statuten in het Belgisch Staatsblad zijn verschenen. Onze werking is dan ook democratisch. Vele van onze leden zijn ook lid van B-Plus en/of pro-Belgica. Onze leden zijn dus in princiepe géén lid van een andere politieke partij, dan wel van de Belgische Alliantie. De BUB is de partij van het duo Hans Van De Cauter en Bruno Yammine, deze partij wordt in tegenstelling tot de Belgische Alliantie niet door een vzw en democratische statuten ondersteunt maar is een feitelijke vereniging waarvan de rechten bij één persoon berusten. Dat was ook de aanleiding tot de "splitsing" van vorig jaar. Ondertussen is de Belgische Alliantie, en dat bewijst ook onze deelname aan de verkiezingen op minder dan één werkingsjaar tijd wel 100 keer groter geworden dan wat de BUB vroeger is geweest. |
Citaat:
Na een tijd kan je al die BUB,BAB dingen niet meer uit elkaar houden, maar nu kan ik terug volgen :) |
Inderdaad een kort, klaar en duidelijk antwoord. Niet rond de pot gedraaid. Mooi !
|
Citaat:
Alleen jammer van de dt-fout. ;-) Nee, ik vind het wel grappig dat onze Bruno en Hans nu ook door de belgicisten als een stel paljassen beschouwd worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be