Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   overlast van honden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121737)

J.A. 14 april 2009 21:47

overlast van honden

graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens :evil:meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) :roll:en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ?? :roll:

Bobke 14 april 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J.A. (Bericht 4060982)
graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens :evil:meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) :roll:en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ?? :roll:

Ik hoop dat ge geen probleem hebt met uw buur zijn haan, zijn vogels of spelende kinderen

Pietje 14 april 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4060995)
Ik hoop dat ge geen probleem hebt met uw buur zijn haan, zijn vogels of spelende kinderen

² 8-)

IronChef 14 april 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4060995)

De antikakelhalsband, antitsjilphalsband en antiroephalsband zullen wel soelaas brengen. 8-)

HAMC 14 april 2009 22:04

Gehaktballen met vergif.

Rhiannon 15 april 2009 06:47

Citaat:

Hopelijk is er geen enkele politicus dom genoeg om zich voor zo'n dwaas voorstel te laten vangen. Alhoewel... Hier weet je maar nooit... :?

Volgens mij zou er héél wat meer ergernis met de buren kunnen vermeden worden, als iedereen terug een beetje verdraagzaamheid zou aankweken.

Johan217 15 april 2009 11:20

Citaat:

maar welke politicus durf zo voorstel doen ?? :roll:

Heu... LDD? :-D

the_dude 15 april 2009 11:30

overlast door dieren bestaat niet; enkel overlast door mensen die niet met dieren omkunnen.

beste vriend 15 april 2009 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4061347)
overlast door dieren bestaat niet; enkel overlast door mensen die niet met dieren omkunnen.

Neem dat jij een buur hebt, die 3 of 4 grote honden in zijn tuin heeft zitten, die heel de dag blaffen als hun baasje niet thuis is, soms ook nog eens ontsnappen, mensen schrik aanjagen, katten doodbijten, en in de vuilbakken wroetten. Géén overlast ? :-)
Indien je beschouwd van wel, wat zijn jouw oplossingen ?

vlijmscherp 15 april 2009 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4061450)
Neem dat jij een buur hebt, die 3 of 4 grote honden in zijn tuin heeft zitten, die heel de dag blaffen als hun baasje niet thuis is, soms ook nog eens ontsnappen, mensen schrik aanjagen, katten doodbijten, en in de vuilbakken wroetten. Géén overlast ? :-)

dat ligt toch in de eerste plaats aan die eigenaars?

Fallen Angel 15 april 2009 13:46

Citaat:

:lol:
gefrustreerde regelneverij.

Adam Smith 15 april 2009 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4061450)

U heeft niks met honden? Katten zijn zeker zo vervelend, zij komen ongewenst in je achtertuin nota bene. Ik ben opgegroeid met honden en ik kan u vertellen dat het gedrag grotendeels aan het baasje ligt, wat niet weg neemt dat ieder dier ook zijn/haar eigen karakter heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen katten, maar ik heb meer met honden. Wat honden betreft is het al heel belangrijk hoe je zo'n dier benaderd (erop afloopt oa), toegegeven wanneer je dat van kleins af aan al meegekregen hebt is dat makkelijker. Blaffen(in een bepaalde mate) is in wezen natuurlijk gedrag en voor waakhonden zelfs nuttig, maar het gaat om de opvoeding. Dat mensen bang van die honden zijn, daar kunnen die honden ook niks aan doen. Het probleem is juist bij mensen die bang voor honden zijn, is dat ze signalen afgeven die die dieren anders interpreteren. Toch vermoed ik dat wanneer alles klopt wat u zegt, maar ik krijg wel de indruk dat u niet veel met honden heeft, dat het probleem eigenlijk al bij de opvoeding van die honden zit. Dit is ook niet gemakkelijk de kunst is consequent zijn (wat het als volwassen dier niet mag, dat mag het als pup ook al niet) en tot op zekere hoogte krijg je ook wat je erin stopt qua opvoeding, toch is een goede opvoeding zeer zeker in stedelijke omgeving broodnoodzakelijk en een cursus is een aanrader (de rest, ervaring van de hondenbezitter, komt met de jaren).
Toch moet men nooit vergeten dat het dieren blijven en men doet ze het meest recht ze ook zo (goed) te behandelen (als dier)....

beste vriend 15 april 2009 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4061516)
U heeft niks met honden? Katten zijn zeker zo vervelend, zij komen ongewenst in je achtertuin nota bene. Ik ben opgegroeid met honden en ik kan u vertellen dat het gedrag grotendeels aan het baasje ligt, wat niet weg neemt dat ieder dier ook zijn/haar eigen karakter heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen katten, maar ik heb meer met honden. Wat honden betreft is het al heel belangrijk hoe je zo'n dier benaderd (erop afloopt oa), toegegeven wanneer je dat van kleins af aan al meegekregen hebt is dat makkelijker. Blaffen(in een bepaalde mate) is in wezen natuurlijk gedrag en voor waakhonden zelfs nuttig, maar het gaat om de opvoeding. Dat mensen bang van die honden zijn, daar kunnen die honden ook niks aan doen. Het probleem is juist bij mensen die bang voor honden zijn, is dat ze signalen afgeven die die dieren anders interpreteren. Toch vermoed ik dat wanneer alles klopt wat u zegt, maar ik krijg wel de indruk dat u niet veel met honden heeft, dat het probleem eigenlijk al bij de opvoeding van die honden zit. Dit is ook niet gemakkelijk de kunst is consequent zijn (wat het als volwassen dier niet mag, dat mag het als pup ook al niet) en tot op zekere hoogte krijg je ook wat je erin stopt qua opvoeding, toch is een goede opvoeding zeer zeker in stedelijke omgeving broodnoodzakelijk en een cursus is een aanrader (de rest, ervaring van de hondenbezitter, komt met de jaren).
Toch moet men nooit vergeten dat het dieren blijven en men doet ze het meest recht ze ook zo (goed) te behandelen (als dier)....

Je vergist je wat mij betreft. Ik heb zowel kat(ten) als hond(en). Ik woon dan ook nogal afgelegen , en mijn beesten kunnen niemand lastig vallen, zelfs als zouden ze dag en nacht zitten miauwen en blaffen, en alles volscheiten.:-)
Maar ik ken wel mensen die in een bebouwde kom wonen, en die hun buren flink het leven zuur maken met hun beesten. Als je bvb een herdershond, een jachthond, of zo een Husky, dieren die veel beweging nodig hebben , heel de dag in een klein hofke, of erger, op het balcon laat zitten terwijl je naar je werk bent , dan is dat voor de buren niet prettig, die dieren worden supernerveus. Als ze uitbreken, en op straat rondzwerven kan dat zelfs gevaarlijk worden.
In de stad zouden er mischien wat minder honden aanwezig mogen zijn, in de 1ste plaats voor die dieren zelf.

Rosenzweig 15 april 2009 16:13

Last van woefkes? Ge hebt toch echt mensen die nergens tegen kunnen. Als moogt ge ne keer een week bij mij komen "proberen" slapen: vliegers, honden, johnny kartonny in de getunede lada, kutmobiletten die meer lawaai maken dan een chopper, agressieve turken, marokkanen, albanezen, roemeentjes... Kortom, bienvenu(e) in de anus van de wereld...

J.A. 15 april 2009 20:27

Ja is weer van dat . Ben blijkbaar een ongelovelijke onverdraagzame mens als ik zo de reactie's lees . Ik durf iets zeggen over de arme onschuldige dierjes . met argumenten dat er altijd ergens lawaai zal zijn weet ik ook , ik woon tussen mensen die altijd wat te doen hebben ( gras afrijden , kleine herstelingen , spelen enz..... ) das verre van een probleem of zelf een hond die aan spelen is en reageer met een blafje , maar een hond die in een kennel moet zitten en daar blaf om aandacht te krijgen is niet meer leuk en zeker als het één is van de grote type das redelijk luid , en als je tussen 6 honden leef ( en er blaf wel altijd één ) begin een mens het op zijn zenuwen krijgen zeker dat er een zijn kennel juist op een paar meter van je living staat . en zo uitleg krijgen dat je moet praten met de baasjes , ik weet ook dat je moet eerst praten maar als je daar op onbegrip stoot als is men zo beleeft en zo vriendelijk mogelijk als zij het zo niet zien staat je nergens . daarom zou het beter geregeld moeten zijn in een bebouwde zone ( stad, woonwijk,...) is een dier te luid voor de mede buur moet de eigenaar ervoor zorgen dat zijn dier goed opgevoed wordt , zo is iedereen tevreden .

Tavek 15 april 2009 21:05

Grotere honden die veel beweging nodig hebben horen niet thuis in een stadsomgeving. Dit is niet plezant voor die beesten, en ook niet plezant voor de medemens.

Er is niks heerlijkers voor zo een dier om eens goed vrij te kunnen lopen en dan eens een vijver in te duiken ;)

Katten, meh, zelfstandige beesten, die zoeken hun weg wel.

Fallen Angel 15 april 2009 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4062037)
Grotere honden die veel beweging nodig hebben horen niet thuis in een stadsomgeving. Dit is niet plezant voor die beesten, en ook niet plezant voor de medemens.

Er is niks heerlijkers voor zo een dier om eens goed vrij te kunnen lopen en dan eens een vijver in te duiken ;)

Dat is aan de baas om te beslissen niet de staat.

We hebben al genoeg wetten die onze vrijheid beroven.

Binnenkort kunnen ze ook een wet gaan invoeren die roddelen verbied omdat één of ander iemand er zich aan ergert.

Tavek 15 april 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4062077)
Dat is aan de baas om te beslissen niet de staat.

We hebben al genoeg wetten die onze vrijheid beroven.

Binnenkort kunnen ze ook een wet gaan invoeren die roddelen verbied omdat één of ander iemand er zich aan ergert.

Een grotere hond in de stad houden, in een kleine kennel of stadstuintje, is dierenmishandeling.

En nee, de vrijheid van baasjes die zo achterlijk zijn om dat te doen, interesseert me helemaal niks. Die honden hebben hun vrijheid nodig. Ik heb het nog helemaal niet over overlast en dergelijke.

420yeahbaby 15 april 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4062037)

Hoe lang is't geleden dat u nog eens een stad bezocht?
De betere grootsteden zijn immers begeven van hondenweides waarop de honden vrij los mogen lopen en spelen.

Tavek 15 april 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4062087)
Hoe lang is't geleden dat u nog eens een stad bezocht?
De betere grootsteden zijn immers begeven van hondenweides waarop de honden vrij los mogen lopen en spelen.

Ah ik ken er zo eentje in Leuven, specifiek bedoeld voor honden, met een mooi hek er rond zodat ze niet kunnen weglopen.

Het is gene vette hoor. En vaak druk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be