Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Elektronisch huisarrest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121738)

fabianen 14 april 2009 21:51

Elektronisch huisarrest

Allee,nu al gaat het tot drie jaar dat je niet meer moet zitten,dacht zes maanden,maar niet dus.
Je moet eigenlijk bijna gaan smeken om naar de gevangenis te mogen gaan hier in belgie.Laten we wel echt spreken hier in BELGIE,mensen,een landje waar dat alles mag blijkbaar.
En als je als dader thuiszit,mag je niet weg dus eten wordt dan ook eens voor je neus gezet,en waarschijnlijk met een menukaart van de dag.
En pas op als het niet smaakt,want dan mag je klagen volgens onze wetten.
Ok t'is overdreven,....toch?Of niet wat ik hier zit te vertellen.

HAMC 14 april 2009 22:07

Het is beter dan in de gevangenis zitten, thuis wordt je tenminste niet mensonwaardig behandeld zoals in de gevangenis.

De kans op het krijgen van aids en hepatitis is kleiner.

Jaja, dat maakt verschil.

fabianen 14 april 2009 22:14

Zit liever niet met een buurman die een elekband heeft die dan alles komt vragen om het uur,iemand die ik ken via,via met zo iemand.
Die kerels zijn voor niets verlegen!

HAMC 14 april 2009 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 4061023)
Zit liever niet met een buurman die een elekband heeft die dan alles komt vragen om het uur,iemand die ik ken via,via met zo iemand.
Die kerels zijn voor niets verlegen!

Ja man, ik heb ook van die zakens die ik liever niet heb.

Rosenzweig 15 april 2009 16:22

En kunnen ze bv. die mannen met enkelbandjes niet laten controleren door Group4 of Securitas? Elke dag op afwisselende tijdstippen uw "barcodeke" laten scannen lijkt mij prima..

HAMC 15 april 2009 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rosenzweig (Bericht 4061659)
En kunnen ze bv. die mannen met enkelbandjes niet laten controleren door Group4 of Securitas? Elke dag op afwisselende tijdstippen uw "barcodeke" laten scannen lijkt mij prima..

Waarom? Die mensen worden de hele dag en nacht door gecontroleerd, van het moment dat die de woning verlaten gaat er een alarm of in de gevangenis.

En dan hebben we het nog niet over de sociale assistenten die niets anders te doen hebben dan hun het leven zuur te maken.

Rosenzweig 15 april 2009 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4061673)
Waarom? Die mensen worden de hele dag en nacht door gecontroleerd, van het moment dat die de woning verlaten gaat er een alarm of in de gevangenis.

En dan hebben we het nog niet over de sociale assistenten die niets anders te doen hebben dan hun het leven zuur te maken.

Wat noemt gij zuur maken? Reïntegreren in de maatschappij? Zorgen voor een job in functie van de geletterheid van onze brave crimineel? Zorgen dat de omgeving niet voor recidieven kan zorgen, etc?

Och, ma nu valt m'n frankske.. Gij zijt zo nen toffe jongen met ne moto zo...

HAMC 15 april 2009 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rosenzweig (Bericht 4061806)
Wat noemt gij zuur maken? Reïntegreren in de maatschappij? Zorgen voor een job in functie van de geletterheid van onze brave crimineel? Zorgen dat de omgeving niet voor recidieven kan zorgen, etc?

Och, ma nu valt m'n frankske.. Gij zijt zo nen toffe jongen met ne moto zo...

Rot eens op vriend.

Rudy 25 april 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 4060990)
Allee,nu al gaat het tot drie jaar dat je niet meer moet zitten,dacht zes maanden,maar niet dus.
Je moet eigenlijk bijna gaan smeken om naar de gevangenis te mogen gaan hier in belgie.Laten we wel echt spreken hier in BELGIE,mensen,een landje waar dat alles mag blijkbaar.

Er is nog hoop. Sebiet mag je in Nederland zitten. Plaats genoeg.

Is het niet zo dat de gevangenisdirecteur mag oordelen of je naar huis mag indien er geen plaats is en de straf niet hoger dan drie jaar ?

420yeahbaby 25 april 2009 16:47

Goed gezegd HAMC
Het is inderdaad beter thuis te zitten dan in hotel den houten lepel of elders in den bak.

Kijk, ne zware gangster, gooit die tussen zware gangster. Maar voor lichte feiten vind ik dat je er met huisarrest moet vanaf komen (eerste keer).
Misschien nen tweede keer ook :lol:

Het gebeurt ook veel dat mensen erger uit de gevangenis komen dan ze al waren.
Ik vind huisarrest echt geen slecht idee, hoe meer hoe beter. Want zo kunnen ze toch bestraft worden.
Da gasje dat daar die politieagenten bijeen sloeg en vrij mocht beschikken omdat hem minderjarig was, die had zo'n enkelbandje wel verdient als tijdelijke oplossing. Maar nog liever tussen het ander krapuul gooien.

Ook ben ik van mening dat wie slaagt op een agent, dik wa mot terug verdient. Met 20 politiemannen op ene minderjarige als het moet.
Wie een vuist geeft, moet maar tegen de matrak(ken) kunnen.
Op dat vlak vind ik dat de politie wel wat meer rechten verdient.

De politie is echt niet zo slecht (in mijn ervaring). Ik heb ondervonden dat als je gewoon braafkes meewerkt 99% van de tijd normaal behandelt worden.
Tuurlijk laten ze eerst zien wie baas is, maar als ze zien da ge maar simpel burgerke zijt dat iets "misdaan" heeft, draaien ze snel bij (in mijn ervaring)

forzaflandria 26 april 2009 05:03

De vraag is of er wel iemand die electronische toestellen aan het controleren is. Of liever naar het voetbal zit te kijken.

De schoofzak 26 april 2009 08:10

Is er een oplossing voor de diskriminasie bij die enkelband:

een sukkelaar die op een klein appartementje woont zonder tuintje, samen met zijn wijf en drie kleine bleiters ... die zit daar met zijn enkelband in een apekooi;

maar de rijkaard die gefrodeerd heeft, in zijn dikke villa met zwembad, zijn dame kan zich verplaatsen met hare kabrio, zijn nakomelingen hebben genoeg mogelijkheden om niet teveel in papa zijne weg te lopen .... (kan zo'n enkelband tegen water: water van de doesje, en water van het zwembad ..?).

Dat een enkelband gegeven wordt om de laatste 10 prosent van je straf thuis uit te zitten, okee, maar "alles ineens" onder drie jaar, dat is toch dik overdreven.

beste vriend 26 april 2009 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4061673)

Het ideaal is dat je net boven een café woont !:-) Dan kun je daar de hele dag zitten , en zelfs ongestoord al dan niet oneerlijke zaken doen. (op het controlecentrum ) : " Nummer xz007 nog altijd rustig thuis, Jef ? " - " jaja , die bougeert nooit van huis. Nen brave, hij heeft het begrepen "8-)

beste vriend 26 april 2009 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4074473)
Goed gezegd HAMC
Het is inderdaad beter thuis te zitten dan in hotel den houten lepel of elders in den bak.

Kijk, ne zware gangster, gooit die tussen zware gangster. Maar voor lichte feiten vind ik dat je er met huisarrest moet vanaf komen (eerste keer).
Misschien nen tweede keer ook :lol:

Het gebeurt ook veel dat mensen erger uit de gevangenis komen dan ze al waren.
Ik vind huisarrest echt geen slecht idee, hoe meer hoe beter. Want zo kunnen ze toch bestraft worden.
Da gasje dat daar die politieagenten bijeen sloeg en vrij mocht beschikken omdat hem minderjarig was, die had zo'n enkelbandje wel verdient als tijdelijke oplossing. Maar nog liever tussen het ander krapuul gooien.

Ook ben ik van mening dat wie slaagt op een agent, dik wa mot terug verdient. Met 20 politiemannen op ene minderjarige als het moet.
Wie een vuist geeft, moet maar tegen de matrak(ken) kunnen.
Op dat vlak vind ik dat de politie wel wat meer rechten verdient.

De politie is echt niet zo slecht (in mijn ervaring). Ik heb ondervonden dat als je gewoon braafkes meewerkt 99% van de tijd normaal behandelt worden.
Tuurlijk laten ze eerst zien wie baas is, maar als ze zien da ge maar simpel burgerke zijt dat iets "misdaan" heeft, draaien ze snel bij (in mijn ervaring)

In het gevang leer je de stiel . Een jeugdvriend van mij had toen hij een jaar of 18-19 was, beginnen brommers stelen ( RD Yamaha's, 50 cc ), eerst voor de zijne op te knappen, daarna voor onderdelen te verkopen aan de hele buurt. Hij had er zo een stuk of 20 gepikt in heel Brussel toen ze hem te stekken kregen. Het was de eerste keer dat hij met de polies te maken had voor diefstal, daarom kreeg hij een redelijk lichte straf : 3 maand effectief, en 6 maand voorwaardelijk . Na 3 maand in Vorst, en dagelijks contact met allerhande krapuul , kwam hij zo fier als een gieter uit den bak , met hier en daar wat gevangenis -tatouages en flink wat ambities voor verder schurkenwerk. Aan de toog vertelde hij lang en breed over de vechtpartijen waar hij aan deelgenomen had, zijn periodes in de " mitard ", en allerlei truukken die zijn nieuwe vrienden hem geleerd hadden om snel geld te verdienen...School der misdaad.

Goldband 26 april 2009 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rosenzweig (Bericht 4061659)

Is iemand bang dat ze onze criminelen gaan stelen ofzo? :-D

Die mannen zijn daar geenszins voor geschikt.

beste vriend 26 april 2009 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4075148)
Is iemand bang dat ze onze criminelen gaan stelen ofzo? :-D
Die mannen zijn daar geenszins voor geschikt.

Mij kunnen onze criminelen best gestolen worden . De buitenlanders onder hen zou ik trouwens graag zelf weggeven .

beste vriend 26 april 2009 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 4060990)
En als je als dader thuiszit,mag je niet weg dus eten wordt dan ook eens voor je neus gezet,en waarschijnlijk met een menukaart van de dag.
En pas op als het niet smaakt,want dan mag je klagen volgens onze wetten.
Ok t'is overdreven,....toch?Of niet wat ik hier zit te vertellen.

Alles hangt er vanaf wat de veroordeelde gedaan heeft. Mijn schoonbroer is iemand die heel zijn leven gewerkt heeft ( nu nog ) , laat die nu voor een tijd bij een zware vechtpartij betrokken geweest zijn, één van zijn vrienden heeft de stommiteit gedaan om een vuurwapen boven te halen, en door het plafond te schieten. De rechter kon daar niet mee lachen, en eist zware straffen , ondanks dat dus niemand omvergeschoten is. Wel, als mijn schoonbroer twee jaar in het gevang moet gaan zitten, zoals gevraagd werd door het openbaar ministerie, dan is dat dikke pech voor zijn vrouw en kinderen . Gepastere straf zou een enkelband zijn, waarmee hij naar zijn werk mag, en s'avonds verplicht thuisblijven, caféverbod enz. Gaat iemand er beter van worden als hij 2 jaar tussen criminelen moet gaan zitten in een kruipkot, en dat zijn familie in de miserie geraakt ?

Mambo 26 april 2009 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4075164)
Alles hangt er vanaf wat de veroordeelde gedaan heeft. Mijn schoonbroer is iemand die heel zijn leven gewerkt heeft ( nu nog ) , laat die nu voor een tijd bij een zware vechtpartij betrokken geweest zijn, één van zijn vrienden heeft de stommiteit gedaan om een vuurwapen boven te halen, en door het plafond te schieten. De rechter kon daar niet mee lachen, en eist zware straffen , ondanks dat dus niemand omvergeschoten is. Wel, als mijn schoonbroer twee jaar in het gevang moet gaan zitten, zoals gevraagd werd door het openbaar ministerie, dan is dat dikke pech voor zijn vrouw en kinderen . Gepastere straf zou een enkelband zijn, waarmee hij naar zijn werk mag, en s'avonds verplicht thuisblijven, caféverbod enz. Gaat iemand er beter van worden als hij 2 jaar tussen criminelen moet gaan zitten in een kruipkot, en dat zijn familie in de miserie geraakt ?

Typisch; wat men voor de andere zo vanzelfsprekend vind (naar het gevang er mee), vind men voor zichzelf veel te overdreven.

Kijk, het gevang zit vol met zulke gevallen.
Uw schoonbroer die verder een brave man is misschien zal voortaan als ex crimineel verder moeten doen dus.

HAMC 26 april 2009 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4075164)

Uw schoonbroer zal anders denken over werken als hij vrijkomt. Hij zal trouwens geen werk vinden buiten het allerzwaarste werk dat zeer slecht betaald wordt, mensen worden dat rap moe zeker als ze in de gevangenis geleerd hebben dat er gemakkelijker geld te verdienen is.

beste vriend 26 april 2009 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4075234)
Uw schoonbroer zal anders denken over werken als hij vrijkomt. Hij zal trouwens geen werk vinden buiten het allerzwaarste werk dat zeer slecht betaald wordt, mensen worden dat rap moe zeker als ze in de gevangenis geleerd hebben dat er gemakkelijker geld te verdienen is.

Hij is in beroep gegaan, en volgens zijn advokaat zit er toch een goede kans in dat hij een enkelband krijgt. Met zijn baas heeft hij al een uitleg gehad over hoe , wat en waarom en die ziet er geen graten in om hem verder te laten werken met of zonder enkelband. Hetgeen een gunstig effect kan hebben op de eindbeslissing ( nog altijd volgens de advokaat ). Vermits er twee jaar gevorderd was in eerste instantie, en je onder drie jaar in theorie thuis kan blijven, met de fameuze enkelband, zit er een goede kans in dat het zo afloopt = naar zijn werk met de enkelband en s'avonds en in het week-end thuis, of mischien met een werkstraf er bovenop . Sociaal gezien toch beter als gewoon gaan zitten levend rotten in een cel .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be