![]() |
Elektronisch huisarrest
Allee,nu al gaat het tot drie jaar dat je niet meer moet zitten,dacht zes maanden,maar niet dus.
Je moet eigenlijk bijna gaan smeken om naar de gevangenis te mogen gaan hier in belgie.Laten we wel echt spreken hier in BELGIE,mensen,een landje waar dat alles mag blijkbaar. En als je als dader thuiszit,mag je niet weg dus eten wordt dan ook eens voor je neus gezet,en waarschijnlijk met een menukaart van de dag. En pas op als het niet smaakt,want dan mag je klagen volgens onze wetten. Ok t'is overdreven,....toch?Of niet wat ik hier zit te vertellen. |
Het is beter dan in de gevangenis zitten, thuis wordt je tenminste niet mensonwaardig behandeld zoals in de gevangenis.
De kans op het krijgen van aids en hepatitis is kleiner. Jaja, dat maakt verschil. |
Zit liever niet met een buurman die een elekband heeft die dan alles komt vragen om het uur,iemand die ik ken via,via met zo iemand.
Die kerels zijn voor niets verlegen! |
Citaat:
|
En kunnen ze bv. die mannen met enkelbandjes niet laten controleren door Group4 of Securitas? Elke dag op afwisselende tijdstippen uw "barcodeke" laten scannen lijkt mij prima..
|
Citaat:
En dan hebben we het nog niet over de sociale assistenten die niets anders te doen hebben dan hun het leven zuur te maken. |
Citaat:
Wat noemt gij zuur maken? Reïntegreren in de maatschappij? Zorgen voor een job in functie van de geletterheid van onze brave crimineel? Zorgen dat de omgeving niet voor recidieven kan zorgen, etc? Och, ma nu valt m'n frankske.. Gij zijt zo nen toffe jongen met ne moto zo... |
Citaat:
|
Citaat:
Is het niet zo dat de gevangenisdirecteur mag oordelen of je naar huis mag indien er geen plaats is en de straf niet hoger dan drie jaar ? |
Goed gezegd HAMC
Het is inderdaad beter thuis te zitten dan in hotel den houten lepel of elders in den bak. Kijk, ne zware gangster, gooit die tussen zware gangster. Maar voor lichte feiten vind ik dat je er met huisarrest moet vanaf komen (eerste keer). Misschien nen tweede keer ook :lol: Het gebeurt ook veel dat mensen erger uit de gevangenis komen dan ze al waren. Ik vind huisarrest echt geen slecht idee, hoe meer hoe beter. Want zo kunnen ze toch bestraft worden. Da gasje dat daar die politieagenten bijeen sloeg en vrij mocht beschikken omdat hem minderjarig was, die had zo'n enkelbandje wel verdient als tijdelijke oplossing. Maar nog liever tussen het ander krapuul gooien. Ook ben ik van mening dat wie slaagt op een agent, dik wa mot terug verdient. Met 20 politiemannen op ene minderjarige als het moet. Wie een vuist geeft, moet maar tegen de matrak(ken) kunnen. Op dat vlak vind ik dat de politie wel wat meer rechten verdient. De politie is echt niet zo slecht (in mijn ervaring). Ik heb ondervonden dat als je gewoon braafkes meewerkt 99% van de tijd normaal behandelt worden. Tuurlijk laten ze eerst zien wie baas is, maar als ze zien da ge maar simpel burgerke zijt dat iets "misdaan" heeft, draaien ze snel bij (in mijn ervaring) |
De vraag is of er wel iemand die electronische toestellen aan het controleren is. Of liever naar het voetbal zit te kijken.
|
Is er een oplossing voor de diskriminasie bij die enkelband:
een sukkelaar die op een klein appartementje woont zonder tuintje, samen met zijn wijf en drie kleine bleiters ... die zit daar met zijn enkelband in een apekooi; maar de rijkaard die gefrodeerd heeft, in zijn dikke villa met zwembad, zijn dame kan zich verplaatsen met hare kabrio, zijn nakomelingen hebben genoeg mogelijkheden om niet teveel in papa zijne weg te lopen .... (kan zo'n enkelband tegen water: water van de doesje, en water van het zwembad ..?). Dat een enkelband gegeven wordt om de laatste 10 prosent van je straf thuis uit te zitten, okee, maar "alles ineens" onder drie jaar, dat is toch dik overdreven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die mannen zijn daar geenszins voor geschikt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, het gevang zit vol met zulke gevallen. Uw schoonbroer die verder een brave man is misschien zal voortaan als ex crimineel verder moeten doen dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be