Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   6 Waalse parlementairen kelderen VDBrande's topfunktie wegens Vlaming-zijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121784)

De schoofzak 16 april 2009 11:13

6 Waalse parlementairen kelderen VDBrande's topfunktie wegens Vlaming-zijn

Lees het zelf in de gazet hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...en-brande.aspx

Die Walen hebben liever eenderwelke andere Europese nasionaliteit voor de topfunksie van sekretaris-generaal van Europa, dan een Vlaming.

Dat is natuurlijk geen toepassing van 'eigen volk eerst', maar wel 'ons buurvolk, de Vlamingen, zeker en vast laatst'.

't Zal ze leren, die tsjeven, hun been niet lang genoeg stijf te houden na een duidelijke verkiezingsoverwinning die gebaseerd was op een redelijk flamingant programma, maar waarvan geen kloten gerealiseerd is.

Waarover ik graag wat zou diskuteren hier: gaan de tsjeven nu in 't vooruitzicht van de verkiezingen dit zomaar over zich heen laten gaan ?
Gaat Marjanneke Tijssen zich zo koud laten pakken?
Gaat Leterme nu zeggen: wie gelooft die mensen nog?
Gaat Kriske Peeters nu beweren dat hij het gaat oplossen 'van gemeenschap tot gemeenschap'?
En gaan de andere Vlaamse partijen lachen in hun vuistje, of nadenken en zeggen: als ze het nu deze keer met de tsjeven gelapt hebben, gaan ze het de volgende keer nogmaals doen met ons, het zou eens moeten stoppen ..??

vlijmscherp 16 april 2009 11:16

maar racistisch zijn ze niet hoor!

Zwartengeel 16 april 2009 11:25

Vijf van de zes zijn overigens geen Walen maar Brusselaars.

globalmedia 16 april 2009 11:27

dringend tijd om aan het imago van de vlaming te werken :-D

solidarnosc 16 april 2009 11:42

Wat had ie verwacht? Men kan moeilijk een carière opbouwen door te zeiken op de Franstaligen en dan verwachten dat diezelfde Franstaligen hem gaan steunen bij zijn benoeming voor een dergelijke functie. Het is ten andere hypocriet om jaren te doen alsof de Franstaligen niet bestaan en we ze niet nodig hebben om en nu te klagen dat "onze" landgenoten niet achter hem gaan staan.

Zwartengeel 16 april 2009 11:44

Solidarnosc die het FDF komt verdedigen! Wat een verrassing, zeg! :cheer:

solidarnosc 16 april 2009 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4062602)
Solidarnosc die het FDF komt verdedigen! Wat een verrassing, zeg! :cheer:

Waar verdedig ik het FDF? Het kan mij helemaal niet schelen wie die baan krijgt. Wat had Vandenbrande gedacht. Dat de Franstaligen hem zouden steunen zodat ie als voorzitter de Franstaligen verder kan aanvallen?

Everytime 16 april 2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4062609)
Waar verdedig ik het FDF? Het kan mij helemaal niet schelen wie die baan krijgt. Wat had Vandenbrande gedacht. Dat de Franstaligen hem zouden steunen zodat ie als voorzitter de Franstaligen verder kan aanvallen?

Goed gezegd!

De schoofzak 16 april 2009 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4062599)
Wat had ie verwacht? Men kan moeilijk een carière opbouwen door te zeiken op de Franstaligen en dan verwachten dat diezelfde Franstaligen hem gaan steunen bij zijn benoeming voor een dergelijke functie. Het is ten andere hypocriet om jaren te doen alsof de Franstaligen niet bestaan en we ze niet nodig hebben om en nu te klagen dat "onze" landgenoten niet achter hem gaan staan.

Ten eerste heeft Vandenbrande nooit een franstalige aangevallen. Opkomen voor meer Vlaamse autonomie, is op geen enkele wijze een agressie naar Franstaligen. (voor of tegenstander zijn van een fusie of een défusie van twee gemeentes is geen daad van agressie tegen eenderwie van die twee gemeentes).
Zelfs streven voor een onafhankelijk Vlaanderen, is geen daad van agressie tegen de Franstaligen. Het is begot niet meer of niet minder dan een politieke overtuiging.

Ten tweede: deze ochtend zo'n brief schrijven om hem en de tsjeven die job niet te gunnen, en dan deze namiddag vragen om samen te werken in één regering, of vragen om nog meer transferts .... dat lijkt me te staan zoals een tang op een varken.

Maar dat is het inderdaad: dit onland B. is presies inderdaad een tang op een varken.

En de tsjeven: zij laten met hun teelballen spelen, van De Panne tot in Opgrimbie. En de tsjeven-kiezers: zij laten hun teelballen gewoon afsnijden, van Voeren tot in Knok.

vlijmscherp 16 april 2009 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4062599)

het gaat niet over hem steunen hé, het gaat over hem niet afbreken.

trouwens, waar heeft hij zo "gezeikt" op de Franstaligen??
heeft hij mss geëist dat Vlaanderen uitgebreid werd? of geëist dat in Wallonië alles in het Nederlands moet??

solidarnosc 16 april 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4062632)
Ten eerste heeft Vandenbrande nooit een franstalige aangevallen. Opkomen voor meer Vlaamse autonomie, is op geen enkele wijze een agressie naar Franstaligen. (voor of tegenstander zijn van een fusie of een défusie van twee gemeentes is geen daad van agressie tegen eenderwie van die twee gemeentes).
Zelfs streven voor een onafhankelijk Vlaanderen, is geen daad van agressie tegen de Franstaligen. Het is begot niet meer of niet minder dan een politieke overtuiging.

Ten tweede: deze ochtend zo'n brief schrijven om hem en de tsjeven die job niet te gunnen, en dan deze namiddag vragen om samen te werken in één regering, of vragen om nog meer transferts .... dat lijkt me te staan zoals een tang op een varken.

Maar dat is het inderdaad: dit onland B. is presies inderdaad een tang op een varken.

En de tsjeven: zij laten met hun teelballen spelen, van De Panne tot in Opgrimbie. En de tsjeven-kiezers: zij laten hun teelballen gewoon afsnijden, van Voeren tot in Knok.

Het zou toch vreemd zijn dat iemand die één van de grootste tegenstanders is van het Minderhedenverdrag voorzitter zou worden van een organisatie dat nieuwe leden verplicht om dat verdrag te ondertekenen

Jozef Ostyn 16 april 2009 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4062577)
dringend tijd om aan het imago van de vlaming te werken :-D

Dringend tijd om aan onze Franstalige vrienden duidelijk te maken dat de Belgische staat dan ook geen enkele Franstalige meer zal voordragen voor een internationale topfunctie.

Jozef Ostyn 16 april 2009 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4062652)
Het zou toch vreemd zijn dat iemand die één van de grootste tegenstanders is van het Minderhedenverdrag voorzitter zou worden van een organisatie dat nieuwe leden verplicht om dat verdrag te ondertekenen

Vandenbrande is geen tegenstander van dat verdrag, maar van een ratificatie die gepaard gaat met een verklaring over wie wel en niet als een minderheid kan beschouwd worden in België (net zoals de meeste andere landen gedaan hebben).

toccata 16 april 2009 14:39

Ik vraag me af hoe bepaalde vlaamse partijen zouden reageren mocht bv Maingain kans maken op de secretaris-generaal functie

vlijmscherp 16 april 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4062753)
Ik vraag me af hoe bepaalde vlaamse partijen zouden reageren mocht bv Maingain kans maken op de secretaris-generaal functie

ze zouden hem niet steunen, maar ook niet tegenwerken.....

Zwartengeel 16 april 2009 14:42

Citaat:

Stel jij een gematigd iemand als Vandenbrande gelijk aan Maingain dan?

giserke 16 april 2009 15:09

Citaat:

evenveel kans als dat Vlaanderen FDW zouden aanstellen tot die functie.

omaplop 16 april 2009 15:23

trouwens België is zeker niet de enige die dat verdrag niet geratificeerd heeft, ik meen dat zelfs Frankrijk dit niet heeft gedaan, nochtans de afgod van de Franstalige Belgen en voor velen van hen het beloofde land.

Garry 16 april 2009 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4062554)
Lees het zelf in de gazet hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...en-brande.aspx

Die Walen hebben liever eenderwelke andere Europese nasionaliteit voor de topfunksie van sekretaris-generaal van Europa, dan een Vlaming.

Dat is natuurlijk geen toepassing van 'eigen volk eerst', maar wel 'ons buurvolk, de Vlamingen, zeker en vast laatst'.

't Zal ze leren, die tsjeven, hun been niet lang genoeg stijf te houden na een duidelijke verkiezingsoverwinning die gebaseerd was op een redelijk flamingant programma, maar waarvan geen kloten gerealiseerd is.

Waarover ik graag wat zou diskuteren hier: gaan de tsjeven nu in 't vooruitzicht van de verkiezingen dit zomaar over zich heen laten gaan ?
Gaat Marjanneke Tijssen zich zo koud laten pakken?
Gaat Leterme nu zeggen: wie gelooft die mensen nog?
Gaat Kriske Peeters nu beweren dat hij het gaat oplossen 'van gemeenschap tot gemeenschap'?
En gaan de andere Vlaamse partijen lachen in hun vuistje, of nadenken en zeggen: als ze het nu deze keer met de tsjeven gelapt hebben, gaan ze het de volgende keer nogmaals doen met ons, het zou eens moeten stoppen ..??

Ach, waar lig je over wakker. ‘t Is toch maar Europa zeker. Voor mij moeten ze er daar geen enkele aanstellen. Kost alleen maar hopen geld al die zeverfuncties. In Duitsland en in Nederland hebben ze er ook al hunnen buik van vol.

Ik heb het al eerder gezegd, europa is ten doden opgeschreven. dat sneuvelt gegarandeerd op het front van taalonenigheid. Zelfde probleem van België maar dan in het kwadraat.

Noem mij nu eens één zaak waarin Europa voor ons kleine burger een voordeel betekent buiten dan dat we geen geld hoeven te wisselen als we naar het buitenland op vakantie gaan. Als we nog lang zo doorgaan zullen we niet meer hoeven op vakantie te gaan naar het buitenland want dan zullen we geen geld meer hebben.

Jozef Ostyn 16 april 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4062779)
evenveel kans als dat Vlaanderen FDW zouden aanstellen tot die functie.

Nagel op de kop.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be