![]() |
6 Waalse parlementairen kelderen VDBrande's topfunktie wegens Vlaming-zijn
Lees het zelf in de gazet hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...en-brande.aspx Die Walen hebben liever eenderwelke andere Europese nasionaliteit voor de topfunksie van sekretaris-generaal van Europa, dan een Vlaming. Dat is natuurlijk geen toepassing van 'eigen volk eerst', maar wel 'ons buurvolk, de Vlamingen, zeker en vast laatst'. 't Zal ze leren, die tsjeven, hun been niet lang genoeg stijf te houden na een duidelijke verkiezingsoverwinning die gebaseerd was op een redelijk flamingant programma, maar waarvan geen kloten gerealiseerd is. Waarover ik graag wat zou diskuteren hier: gaan de tsjeven nu in 't vooruitzicht van de verkiezingen dit zomaar over zich heen laten gaan ? Gaat Marjanneke Tijssen zich zo koud laten pakken? Gaat Leterme nu zeggen: wie gelooft die mensen nog? Gaat Kriske Peeters nu beweren dat hij het gaat oplossen 'van gemeenschap tot gemeenschap'? En gaan de andere Vlaamse partijen lachen in hun vuistje, of nadenken en zeggen: als ze het nu deze keer met de tsjeven gelapt hebben, gaan ze het de volgende keer nogmaals doen met ons, het zou eens moeten stoppen ..?? |
maar racistisch zijn ze niet hoor!
|
Vijf van de zes zijn overigens geen Walen maar Brusselaars.
|
dringend tijd om aan het imago van de vlaming te werken :-D
|
Wat had ie verwacht? Men kan moeilijk een carière opbouwen door te zeiken op de Franstaligen en dan verwachten dat diezelfde Franstaligen hem gaan steunen bij zijn benoeming voor een dergelijke functie. Het is ten andere hypocriet om jaren te doen alsof de Franstaligen niet bestaan en we ze niet nodig hebben om en nu te klagen dat "onze" landgenoten niet achter hem gaan staan.
|
Solidarnosc die het FDF komt verdedigen! Wat een verrassing, zeg! :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs streven voor een onafhankelijk Vlaanderen, is geen daad van agressie tegen de Franstaligen. Het is begot niet meer of niet minder dan een politieke overtuiging. Ten tweede: deze ochtend zo'n brief schrijven om hem en de tsjeven die job niet te gunnen, en dan deze namiddag vragen om samen te werken in één regering, of vragen om nog meer transferts .... dat lijkt me te staan zoals een tang op een varken. Maar dat is het inderdaad: dit onland B. is presies inderdaad een tang op een varken. En de tsjeven: zij laten met hun teelballen spelen, van De Panne tot in Opgrimbie. En de tsjeven-kiezers: zij laten hun teelballen gewoon afsnijden, van Voeren tot in Knok. |
Citaat:
trouwens, waar heeft hij zo "gezeikt" op de Franstaligen?? heeft hij mss geëist dat Vlaanderen uitgebreid werd? of geëist dat in Wallonië alles in het Nederlands moet?? |
Citaat:
|
Citaat:
Dringend tijd om aan onze Franstalige vrienden duidelijk te maken dat de Belgische staat dan ook geen enkele Franstalige meer zal voordragen voor een internationale topfunctie. |
Citaat:
Vandenbrande is geen tegenstander van dat verdrag, maar van een ratificatie die gepaard gaat met een verklaring over wie wel en niet als een minderheid kan beschouwd worden in België (net zoals de meeste andere landen gedaan hebben). |
Ik vraag me af hoe bepaalde vlaamse partijen zouden reageren mocht bv Maingain kans maken op de secretaris-generaal functie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
trouwens België is zeker niet de enige die dat verdrag niet geratificeerd heeft, ik meen dat zelfs Frankrijk dit niet heeft gedaan, nochtans de afgod van de Franstalige Belgen en voor velen van hen het beloofde land.
|
Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd, europa is ten doden opgeschreven. dat sneuvelt gegarandeerd op het front van taalonenigheid. Zelfde probleem van België maar dan in het kwadraat. Noem mij nu eens één zaak waarin Europa voor ons kleine burger een voordeel betekent buiten dan dat we geen geld hoeven te wisselen als we naar het buitenland op vakantie gaan. Als we nog lang zo doorgaan zullen we niet meer hoeven op vakantie te gaan naar het buitenland want dan zullen we geen geld meer hebben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be