Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ook de Oostendse Ferry RMT moest verdwijnen . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121792)

RASPOUTINE 16 april 2009 12:43

Ook de Oostendse Ferry RMT moest verdwijnen .
 
Goederen Transport per zeen- in Frankrijk draaien zij op volle toeren.
Waarom kon het hier niet blijven bestaan?

Hoe komt het dat wij Vlamingen niets kunnen houden?
Of kunnen wij alleen maar alles in franse handen geven
Waarom zijn wij onbekwaam?
Waarom kunnen onze Overheden alleen maar verkopen?

Wat zijn de gevolgen voor de tewerkstelling bij ons?

Geen teken van lange termijn visie bij onze overheden, waarom?

In welke handen zijn de publieke eigendommen (openbaar domein) gekomen van de RMT?

Zijn zij allemaal in de autonome gemeentebedrijven van Oostende (AGSO) gekomen en welke belangen dienen zij daar juist?

Wie controleert de rekeningen van deze autonome gemeentebedrijven die hun leven hebben buiten de gemeenteraden, met nochtans het (opnieuw) publieke geld?

Dienen zij alleen het failliete liberaal systeem dat alleen maar kan overleven met het geld waarvoor iedereen voor heeft gewerkt.

Vandaag wordt er aan Dexia onbegrensde staatwaarborgen gegeven, aan wie?

Een schuldenopbouw die de volgende generaties zal moeten betalen of zijn het onze pensioenen die vandaag de deur uitgaan?

Heeft het daarmee (openbaar domein-gemeenschapsgoederen) te maken, moet alles verkocht worden om in privé handen te komen en uitsluitend het eigen belang dienen?

Wie zijn de aandeelhouders?

Waarom, waarom, waarom?

07/01/'02 Vanaf maandag tot en met 21 maart vaart er geen snelle ferry van Hoverspeed meer tussen Oostende en Dover. De catamaran Diamant gaat in onderhoud en de rederij Hoverspeed Seacat vaart alleen nog maar tussen Calais en Dover in de eerste maanden van 2002.
"Een vrij historische gebeurtenis voor Oostende, dat ruim 150 jaar lang dagelijks verbonden was met Dover en enige tijd met Ramsgate, behalve tijdens de wereldoorlogen", melden reisspecialisten. "De opvolger van de RMT/Oostende Ferries, Holyman Sally, beloofde vijf jaar geleden met de komst van de catamarans een "veel betere dienstverlening" dan wat de staatsferryrederij ooit had geboden, en nu moet de opvolger van Holyman al bijna drie maanden verstek gaan geven. In vijf jaar tijd ging de markt van passagiers in Oostende van ruim 1,5 miljoen reizigers naar slechts 700.000 reizigers. De verwachtingen voor 2002 - met drastische afvaartverminderingen - zijn niet beter."

"De reizigers zonder wagen - voetpassagiers - kunnen gebruik maken van een pendelbus die Oostende met Calais verbindt, tweemaal per dag. De ferrydienst tussen Calais en Dover wordt wel gebruikt. Men zit korter op de ferry en iets meer dan een uur op een autocar. De autoreizigers nemen gewoon de verbinding Calais/Dover waar dagelijks tot 10 afvaarten geboden worden in de eerste maanden van 2002. De 'winterstop' op Oostende-Dover is ingegeven door een kostenbesparingspolitiek bij de rederij. De Belgische personeelsleden van Hoverspeed - iets meer dan 300 mensen kunnen gedeeltelijk aan het werk blijven of genieten economische werkloosheidsvoordelen", meldt men bij Hoverspeed in Oostende.

De Hoverspeedrederij heeft beloofd net voor Pasen een regelmatige dienst te hernemen. Twee vaarten per dag zullen worden geboden en de vakantieperiode wordt zeker een testcase. Oostende blijft momenteel dagelijks verbonden met Ramsgate en Ipswich, door de vrachtferries van Transeurope Ferries en Ferryways.
Sommige vakbonden in Oostende hebben al laten verstaan dat zij niet begrijpen dat een grote nieuwe ferryterminal in de voorhaven er maanden "werkloos" zal bijliggen. Ze vrezen dat de maatregel - geen Hoverspeedverbinding tussen Oostende en Dover - definitief zal worden.
07/01/'02 Vanaf maandag tot en met 21 maart vaart er geen snelle ferry van Hoverspeed meer tussen Oostende en Dover. De catamaran Diamant gaat in onderhoud en de rederij Hoverspeed Seacat vaart alleen nog maar tussen Calais en Dover in de eerste maanden van 2002.
"Een vrij historische gebeurtenis voor Oostende, dat ruim 150 jaar lang dagelijks verbonden was met Dover en enige tijd met Ramsgate, behalve tijdens de wereldoorlogen", melden reisspecialisten. "De opvolger van de RMT/Oostende Ferries, Holyman Sally, beloofde vijf jaar geleden met de komst van de catamarans een "veel betere dienstverlening" dan wat de staatsferryrederij ooit had geboden, en nu moet de opvolger van Holyman al bijna drie maanden verstek gaan geven. In vijf jaar tijd ging de markt van passagiers in Oostende van ruim 1,5 miljoen reizigers naar slechts 700.000 reizigers. De verwachtingen voor 2002 - met drastische afvaartverminderingen - zijn niet beter."

"De reizigers zonder wagen - voetpassagiers - kunnen gebruik maken van een pendelbus die Oostende met Calais verbindt, tweemaal per dag. De ferrydienst tussen Calais en Dover wordt wel gebruikt. Men zit korter op de ferry en iets meer dan een uur op een autocar. De autoreizigers nemen gewoon de verbinding Calais/Dover waar dagelijks tot 10 afvaarten geboden worden in de eerste maanden van 2002. De 'winterstop' op Oostende-Dover is ingegeven door een kostenbesparingspolitiek bij de rederij. De Belgische personeelsleden van Hoverspeed - iets meer dan 300 mensen kunnen gedeeltelijk aan het werk blijven of genieten economische werkloosheidsvoordelen", meldt men bij Hoverspeed in Oostende.

De Hoverspeedrederij heeft beloofd net voor Pasen een regelmatige dienst te hernemen. Twee vaarten per dag zullen worden geboden en de vakantieperiode wordt zeker een testcase. Oostende blijft momenteel dagelijks verbonden met Ramsgate en Ipswich, door de vrachtferries van Transeurope Ferries en Ferryways.
Sommige vakbonden in Oostende hebben al laten verstaan dat zij niet begrijpen dat een grote nieuwe ferryterminal in de voorhaven er maanden "werkloos" zal bijliggen. Ze vrezen dat de maatregel - geen Hoverspeedverbinding tussen Oostende en Dover - definitief zal worden.


http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...996/g205-2.pdf

http://www.senaat.be/www/webdriver?M...alObj=16780366

Garry 16 april 2009 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4062668)
Goederen Transport per zeen- in Frankrijk draaien zij op volle toeren.
Waarom kon het hier niet blijven bestaan?

Hoe komt het dat wij Vlamingen niets kunnen houden?
Of kunnen wij alleen maar alles in franse handen geven
Waarom zijn wij onbekwaam?
Waarom kunnen onze Overheden alleen maar verkopen?

Wat zijn de gevolgen voor de tewerkstelling bij ons?

Geen teken van lange termijn visie bij onze overheden, waarom?

In welke handen zijn de publieke eigendommen (openbaar domein) gekomen van de RMT?

Zijn zij allemaal in de autonome gemeentebedrijven van Oostende (AGSO) gekomen en welke belangen dienen zij daar juist?

Wie controleert de rekeningen van deze autonome gemeentebedrijven die hun leven hebben buiten de gemeenteraden, met nochtans het (opnieuw) publieke geld?

Dienen zij alleen het failliete liberaal systeem dat alleen maar kan overleven met het geld waarvoor iedereen voor heeft gewerkt.

Vandaag wordt er aan Dexia onbegrensde staatwaarborgen gegeven, aan wie?

Een schuldenopbouw die de volgende generaties zal moeten betalen of zijn het onze pensioenen die vandaag de deur uitgaan?

Heeft het daarmee (openbaar domein-gemeenschapsgoederen) te maken, moet alles verkocht worden om in privé handen te komen en uitsluitend het eigen belang dienen?

Wie zijn de aandeelhouders?

Waarom, waarom, waarom?

07/01/'02 Vanaf maandag tot en met 21 maart vaart er geen snelle ferry van Hoverspeed meer tussen Oostende en Dover. De catamaran Diamant gaat in onderhoud en de rederij Hoverspeed Seacat vaart alleen nog maar tussen Calais en Dover in de eerste maanden van 2002.
"Een vrij historische gebeurtenis voor Oostende, dat ruim 150 jaar lang dagelijks verbonden was met Dover en enige tijd met Ramsgate, behalve tijdens de wereldoorlogen", melden reisspecialisten. "De opvolger van de RMT/Oostende Ferries, Holyman Sally, beloofde vijf jaar geleden met de komst van de catamarans een "veel betere dienstverlening" dan wat de staatsferryrederij ooit had geboden, en nu moet de opvolger van Holyman al bijna drie maanden verstek gaan geven. In vijf jaar tijd ging de markt van passagiers in Oostende van ruim 1,5 miljoen reizigers naar slechts 700.000 reizigers. De verwachtingen voor 2002 - met drastische afvaartverminderingen - zijn niet beter."

"De reizigers zonder wagen - voetpassagiers - kunnen gebruik maken van een pendelbus die Oostende met Calais verbindt, tweemaal per dag. De ferrydienst tussen Calais en Dover wordt wel gebruikt. Men zit korter op de ferry en iets meer dan een uur op een autocar. De autoreizigers nemen gewoon de verbinding Calais/Dover waar dagelijks tot 10 afvaarten geboden worden in de eerste maanden van 2002. De 'winterstop' op Oostende-Dover is ingegeven door een kostenbesparingspolitiek bij de rederij. De Belgische personeelsleden van Hoverspeed - iets meer dan 300 mensen kunnen gedeeltelijk aan het werk blijven of genieten economische werkloosheidsvoordelen", meldt men bij Hoverspeed in Oostende.

De Hoverspeedrederij heeft beloofd net voor Pasen een regelmatige dienst te hernemen. Twee vaarten per dag zullen worden geboden en de vakantieperiode wordt zeker een testcase. Oostende blijft momenteel dagelijks verbonden met Ramsgate en Ipswich, door de vrachtferries van Transeurope Ferries en Ferryways.
Sommige vakbonden in Oostende hebben al laten verstaan dat zij niet begrijpen dat een grote nieuwe ferryterminal in de voorhaven er maanden "werkloos" zal bijliggen. Ze vrezen dat de maatregel - geen Hoverspeedverbinding tussen Oostende en Dover - definitief zal worden.
07/01/'02 Vanaf maandag tot en met 21 maart vaart er geen snelle ferry van Hoverspeed meer tussen Oostende en Dover. De catamaran Diamant gaat in onderhoud en de rederij Hoverspeed Seacat vaart alleen nog maar tussen Calais en Dover in de eerste maanden van 2002.
"Een vrij historische gebeurtenis voor Oostende, dat ruim 150 jaar lang dagelijks verbonden was met Dover en enige tijd met Ramsgate, behalve tijdens de wereldoorlogen", melden reisspecialisten. "De opvolger van de RMT/Oostende Ferries, Holyman Sally, beloofde vijf jaar geleden met de komst van de catamarans een "veel betere dienstverlening" dan wat de staatsferryrederij ooit had geboden, en nu moet de opvolger van Holyman al bijna drie maanden verstek gaan geven. In vijf jaar tijd ging de markt van passagiers in Oostende van ruim 1,5 miljoen reizigers naar slechts 700.000 reizigers. De verwachtingen voor 2002 - met drastische afvaartverminderingen - zijn niet beter."

"De reizigers zonder wagen - voetpassagiers - kunnen gebruik maken van een pendelbus die Oostende met Calais verbindt, tweemaal per dag. De ferrydienst tussen Calais en Dover wordt wel gebruikt. Men zit korter op de ferry en iets meer dan een uur op een autocar. De autoreizigers nemen gewoon de verbinding Calais/Dover waar dagelijks tot 10 afvaarten geboden worden in de eerste maanden van 2002. De 'winterstop' op Oostende-Dover is ingegeven door een kostenbesparingspolitiek bij de rederij. De Belgische personeelsleden van Hoverspeed - iets meer dan 300 mensen kunnen gedeeltelijk aan het werk blijven of genieten economische werkloosheidsvoordelen", meldt men bij Hoverspeed in Oostende.

De Hoverspeedrederij heeft beloofd net voor Pasen een regelmatige dienst te hernemen. Twee vaarten per dag zullen worden geboden en de vakantieperiode wordt zeker een testcase. Oostende blijft momenteel dagelijks verbonden met Ramsgate en Ipswich, door de vrachtferries van Transeurope Ferries en Ferryways.
Sommige vakbonden in Oostende hebben al laten verstaan dat zij niet begrijpen dat een grote nieuwe ferryterminal in de voorhaven er maanden "werkloos" zal bijliggen. Ze vrezen dat de maatregel - geen Hoverspeedverbinding tussen Oostende en Dover - definitief zal worden.


http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...996/g205-2.pdf

http://www.senaat.be/www/webdriver?M...alObj=16780366

Dat soort toestanden is het logische gevolg van geen meester te zijn in eigen land. Men kan hier geen maatregelen nemen. Voor iedere maatregel moeten we eerst min twee regeringsperiodes vechten met Wallonië om uiteindelijk tot een halfbakke compromis te komen.

Met de EU wordt het alleen nog maar erger

FDM 16 april 2009 17:10

alles wat de fransozen hier uitbaten nationaliseren

kelt 16 april 2009 17:58

a) de "staat" ,in casu de Vlaamse regering voelt zich al jaren niet geroepen om ook nog eens bootvervoer uit te baten.De kosten voor het busvervoer tikken al zwaar genoeg aan....
b) De overblijvende ferry-lijnen vanuit Franse en nederlandse havens zijn eigenlijk ook niet zo winstgevend meer ...Hun Franse en Britse operators dunnen ook steeds maar uit.Slechts doordat de "Chunnel" ook niet supergoedkoop is (kan zijn) zijn er nog ferryboten op de korte lijnen over het kanaal...Voor de Langere lijnen (Noord-Engeland) liggen onze havens dan weer niet zo goed gepositioneerd.Nederlandse havens hebben bijvoorbeeld een beter positie...

Dankzij de opkomst van de "verharde weg" is het niet meer nodig om iedere 30 kilometer een haven te hebben.

Zo is het nu maar eenmaal... :|

De schoofzak 16 april 2009 18:16

Meer stakingsdagen dan werkdagen?
Wafelijzerpolitiek maakt investeren nogal duur?

Mocht het konkurensieel winstgevend zijn, zou er dan niet iemand opspringen ?

Wilt ge de steenkoolmijnen ook terug openen ?

Fallen Angel 16 april 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4062668)
Goederen Transport per zeen- in Frankrijk draaien zij op volle toeren.
Waarom kon het hier niet blijven bestaan?

Hoe komt het dat wij Vlamingen niets kunnen houden?
Of kunnen wij alleen maar alles in franse handen geven
Waarom zijn wij onbekwaam?
Waarom kunnen onze Overheden alleen maar verkopen?

Denk je dat het met een onafhankelijk Vlaanderen beter gaat zijn?

Eerlijk zijn he.

We gaan dan een brullende vlieg zijn ipv een brullende muis (alle beeldspraak met vlaamse leeuwen en klauwen ten spijt).
En multinationals weten dat maar al te goed.

garfield 18 april 2009 10:36

Waar is de tijd.

De Prins Filip
De prinses Marie-christine.

Those were the days:|

born2bewild 18 april 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4063106)
Denk je dat het met een onafhankelijk Vlaanderen beter gaat zijn?

Eerlijk zijn he.

We gaan dan een brullende vlieg zijn ipv een brullende muis (alle beeldspraak met vlaamse leeuwen en klauwen ten spijt).
En multinationals weten dat maar al te goed.

Zwitserland heeft geen multinationals?

RASPOUTINE 18 april 2009 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4063106)
Denk je dat het met een onafhankelijk Vlaanderen beter gaat zijn?Eerlijk zijn he.

We gaan dan een brullende vlieg zijn ipv een brullende muis (alle beeldspraak met vlaamse leeuwen en klauwen ten spijt).
En multinationals weten dat maar al te goed.

De deelstaat Vlaanderen is er net zoals Europa alleen maar gekomen voor de postjes.
Er was geen werk voor hun kinderen.

Waar is de tijd van de Benelux, toen hadden wij alles en waren er niet zoveel zelfmoorden. Dat zegt alles over het eigen belang bestuur of niet soms?

Fallen Angel 18 april 2009 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4064927)
Zwitserland heeft geen multinationals?

Zwitserland heeft tourisme en de precisieinstrumenten industrie (je weet wel horloges en andere instrumenten).

Fallen Angel 18 april 2009 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4064945)
De deelstaat Vlaanderen is er net zoals Europa alleen maar gekomen voor de postjes.
Er was geen werk voor hun kinderen.

Waar is de tijd van de Benelux, toen hadden wij alles en waren er niet zoveel zelfmoorden. Dat zegt alles over het eigen belang bestuur of niet soms?

Ik heb niets tegen Europa zolang het er maar voor zal zorgen dat het niveau van de deelstaten zal krimpen.
Spijtig is dat nu nog niet het geval.
Men begint steeds meer en meer zich te focussen op zogenaamde "eigenheid" (aka meer en meer eigen politici met goedbetaalde functies in allerlei mogelijke deelregeringen en gewestraden)

RASPOUTINE 18 april 2009 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4065010)
Ik heb niets tegen Europa zolang het er maar voor zal zorgen dat het niveau van de deelstaten zal krimpen.
Spijtig is dat nu nog niet het geval.
Men begint steeds meer en meer zich te focussen op zogenaamde "eigenheid" (aka meer en meer eigen politici met goedbetaalde functies in allerlei mogelijke deelregeringen en gewestraden)


Ik denk dat wij het spel nu even hard moeten spelen en ons geld in een koffer moeten opbergen.
Wachten tot dat de grote kuis de liberale familie naar huis heeft gestuurd alsook bepaalde overheden, provincies, gouverneurs en senaat en noem maar op.
Als je stelt dat er verleden week werk werd gegeven als arrondissementcommissaris terwijl dat deze post net zoals deze van provincie, gouverneur overbodig is, dan weet je genoeg. Ook het toewijzen van deze post had als gevolgd dat er nog twee hernieuwd werden in andere provincies door andere politieke families.
Zij (de politiek en ambtenarij) hebben vandaag geen enkel probleem met de crisis alles blijft zoals vroeger hun leefstijl veranderd niet.
Laat ons nu eens stellen, dat zij eerst het voorbeeld tonen en besparen vooraleer dat wij on geld uit de koffer halen.
Aangezien dat de top van de vakbonden niets doet kunnen wij schijnbaar alleen maar op ons eigen rekenen.

De schoofzak 18 april 2009 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4063106)
Denk je dat het met een onafhankelijk Vlaanderen beter gaat zijn?

Eerlijk zijn he.

We gaan dan een brullende vlieg zijn ipv een brullende muis (alle beeldspraak met vlaamse leeuwen en klauwen ten spijt).
En multinationals weten dat maar al te goed.

In het kleine Zeer-Groot-Hertogdom-Luksemburg leidt men pertang geen "muizen- of vliegen-leven" hoor !

De grootte van de staat in een Verenigd Europa heeft nog minder belang dan enkele jaren geleden.


En wees maar gerust: ook in een onafhankelijk Walenland zal het beter zijn. Na hun opkuis en herstel, zullen ze met geheven hoofd verder staan dan nu. Terwijl nu ze eigenlijk gefrustreerd zijn tot en met, omdat ze goed genoeg weten dat ze zonder Vlaanderen en zonder transferts, de armtierigste burgers van de EU zouden zijn.

En voor het alleruiterste: als ge nog niet overtuigd zijt: gezien de onderlinge solidariteit in de EU, zal het voor de franstaligen geen verschil uiitmaken. Status kwo met andere woorden.

born2bewild 18 april 2009 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4064998)
Zwitserland heeft tourisme en de precisieinstrumenten industrie (je weet wel horloges en andere instrumenten).


En? Nog iets?

jongens toch

Garry 18 april 2009 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4065010)
Ik heb niets tegen Europa zolang het er maar voor zal zorgen dat het niveau van de deelstaten zal krimpen.
Spijtig is dat nu nog niet het geval.
Men begint steeds meer en meer zich te focussen op zogenaamde "eigenheid" (aka meer en meer eigen politici met goedbetaalde functies in allerlei mogelijke deelregeringen en gewestraden)

Ja, en alle boeren hebben daar minstens 100 koeien en één geit, tot zijn groot spijt.

Die leven daar allemaal van die paar polshorlogekes zeker? Al is in Zwitserland geweest?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be