John Crombez |
17 april 2009 13:12 |
sorry pietje, ben niet constant en op onregelmatige tijdstippen op het forum. Er zijn in elke partij nevenorganisaties waarin de standpunten van een bepaalde groep gevormd worden. Jongeren , ouderen , ... In die zin heb ik nooit de opzet van spa rood begrepen, en ik bedoel daarmee , dat zij het rechtvaardigen om een stem te laten horen. Het gaat om mensen binnen onze structuren die sowieso binnen de werking, binnen de partij die stem kunnen verkonsdigen. In die zin is het zo dat als er een grote groep een bepaald signaal wil geven , ze dat kunnen binnen de partij. En als ze dat met veel willen doen , dan kunnen ze zich ook laten vertegenwoordigen. Dus dat ze er zelf voor kiezen zich te zien als een strekking, daar zie ik het nut niet van. Ik ben ten slotte voorstander om in om het even welke beweging altijd te gaan voor het groter geheel en de genomen beslissingen. Ik kan me geen organisatie voorstellen die alleen maar denkt wat ik denk , en die alleen maar dingen zegt waar ik het mee eens ben. Maar als die organisatie beslist om iets te denken of te zeggen, dan volg ik dat, omdat de organisatie belangrijker is dan mezelf. En als ik een groot probleem heb , dan moet ik het van intern proberen te veranderen en zoveel mogelijk mensen overtuigen.
J
|