![]() |
Hoeveel verdienen politiekers?
Hi,
Weet iemand van jullie waar ik een lijst kan vinden hoeveel elke Belgische politieker verdient of hij/zij nog iets doet in bijberoep, wat de extra-legale voordelen zijn, enz? |
Citaat:
|
En onkostenvergoedingen en chauffeur met wagen en gratis woonst in Brussel........
|
En de cumuls... vooral de cumuls niet vergeten...
|
Kortom, veel te veel in fuctie van wat ze waard zijn...
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo zal je bijvoorbeeld zien dat een burgemeester van een kleine gemeente drie maal meer kost dan die van een stad en dat een federaal minister omzeggens gratis is. |
http://www.vacature.com/art3552
Daar staat je antwoord :) |
1/ of politici iets bijverdienen: officiële lijst van nevenfuncties en mandaten in het staatsblad
2/ Wat ze verdienen en welke voordelen ze krijgen: brief sturen aan de kamer. Algemene informatie hierover valt onder de openbaarheid van bestuur (bv welk inkomen met welke functie overeenkomt) Wat elke politicus als persoon afzonderlijk verdient: dit valt wellicht onder privacy, maar door 1, 2 en de rekeningen te vergelijken kom je vrij ver. Of je kan natuurlijk de nieuwe CRISP paper hierover lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft iemand concrete cijfers?
|
Citaat:
zou je , niet beter nemen zeggen ! |
Zou de vraag niet beter zijn: hoeveel krijgt een politieker? Dat ze het werkelijk verdienen daar heb ik sterke twijfels naar.
|
Pibo u was me voor terwijl ik aan het typen was.
|
ik zou liever weten hoeveel belastingen ze betalen
ik heb geen probleem dat iemand veel verdient, zolang hij/zij maar belasting betaalt naar verhouding van de inkomsten |
Citaat:
|
Citaat:
|
naast een schoon pensioen, zeer weinig werkdruk mogen ze alleszins ook nog gratis met het openbaar vervoer (naast hun vergoeding die ze krijgen voor hun chauffeur en kmvergoeding natuurlijk).
Werk- en steuntrekkende mensen mogen gerust verbolgen zijn over het gemak waarmee politiekers zichzelf voordelen toewijzen en geen enkele vorm van schaamte tonen. |
De ontslagregeling voor parlementairen lijkt me ook bijzonder interessant, te meer daar ze getuigt van het hypocriet karakter bij menig parlementslid.
Zo vindt het gros der parlementairen (voornamelijk ter linkerzijde) dat ontslagvergoedingen voor managers moeten beperkt worden tot één jaarwedde. Persoonlijk hoorde ik nog geen parlementsleden poneren dat dit principe ook voor hen van toepassing moet worden. Want hoe zit het voor onze parlementsleden? Wel, de ontslagvergoeding (weze het ontslag op eigen initiatief of op initiatief van de kiezer) bedraagt evenveel als hetgeen een parlementslid verdiende zolang hij of zij zittende was. Was iemand één jaar parlementslid, dan krijgt die er zomaar eventjes hetzelfde bedrag bovenop. Dit gaat zo door tot en met het zevende jaar om vanaf dan twee maand ontslagvergoeding per extra jaar anciënniteit te ontvangen. Als je dus ooit nog een parlementslid hoort zaniken over ontslagpremies die veel te hoog zouden zijn, laat dan nooit na om luidop te denken: "Hypocriet!" |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be