![]() |
Oproep aan powertrainers
Ik wil graag uw resultaten berekenen van uw trainingen op gebied van een aantal parameters zoals volume en intensiteit (ogenblikkelijke en gecumuleerde).
Stuur me uw gegevens! Biezonder geïnteresseerd in 55+-ers Niet allemaal tegelijk! Het enige wat ik nodig heb is: G het gehanteerde gewicht per oefening R het aantal reps per oefening O het aantal oefeningen T de tijd per workout |
Blijkbaar houdt er niemand zijn workouts bij..
|
Ik train niet fanatiek, maar gewoon voldoende om geen kwal te worden.
Gewichten: 8 kg per arm, meestal 10-15 maal 10 keer. Optrekken: 4-5 maal 10 keer. Pompen: 4 maal 30 keer. Lopen: uurtje om de twee-drie dagen. |
Citaat:
Vier keer tien pull-ups is fenomenaal, ik doe er maar drie keer tien (wel met 5kg enkelgewichten en in een workout van tien �* twaalf oefeningen, vroeger in 90minuten, nu in zestig minuten) Citaat:
Citaat:
|
Ik train behoorlijk snel (1 sec omhoog, 1.5-2 sec neer) en ik houd 15-30 sec pauze tussen de reps.
Met gewichten doe ik eigenlijk alle mogelijke oefeningen. Front en side raise, curls, dan gewoon omhoog heffen. Wat ik ook doe is een gewicht van pakweg 2-3 kg met gestrekte armen proberen omhoog te houden. 4-5 keer 1 minuut lukt. En pull-ups hebben meer met je massa dan met je kracht te maken. Push-ups overigens ook. Vroeger kon ik 100. Nu heb ik een bierbuikje. |
[quote=Flanelcondoom;4070375]Ik train niet fanatiek, maar gewoon voldoende om geen kwal te worden.
Gewichten: 8 kg per arm, meestal 10-15 maal 10 keer.QUOTE] Dat is veel te veel om spiermassa te kweken hoor. Ik doe 3 a 4 optrekkingen, zodat ik bij de 4e keer geen 5e keer meer hezelfde kan doen. |
[quote=Savatage;4070410]
Citaat:
|
Citaat:
Gisteren op de ligbank : stang met gewichten : 50 kg, reeksen van 10 . 10 reeksen, maar wel gespreid over een uur of 2. Ook nog wat buikoefeningen,2 of 3 reeksen van 50 . Die doe ik alle 2 dagen. Vandaag : biceps en triceps. Verschillende oefeningen met stang en gewicht van 30 kilo, en korte halters van 14 kilo elk . Reeksen van 20 met de stang , van 20 tot 50 met de korte halters. Gedurende een uurtje. Als ik ze niet meer omhoog krijg, stop ik wat, en doe wat schaduwboksen, of op de zak slagen. Morgen : schouders. |
Ik hef kwazie iedere avond een of twee Duvels. Per Duvel moogt ge een uurtje rekenen.
Mijn BMI is 25. |
Citaat:
|
Sorry. Ik oefen enkel de buikspieren. Zonder gewichten.
|
[quote=Savatage;4070410]
Citaat:
Voor spiermassa moet je beneden de 15 reps blijven en rond de 70% van je max. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik haal respectievelijk 25.0000 MR en 300 kgm/min |
Citaat:
Persoonlijk doe ik alle dagen bijna een goed halfuur oefeningen met gewichten. Ik concentreer me elke dag op een andere spiergroep, alhoewel ze zich wel eens mengen : als je op de ligbank je borstspieren traint, werken je triceps en schouders ook behoorlijk mee. Ik probeer om niet altijd dezelfde oefeningen te doen, zodat m'n lichaam niet in een soort routine komt te zitten, en niet meer vooruitgaat, en niet altijd met dezelfde aantal kilo's te werken. Ik hoor ook veel over rust spreken, je spieren moeten uitrusten ? Maar als ik eens een dag of 2 oversla , mis ik dat. |
Citaat:
bv bankdrukken 50kg x 10 reps x 3 sets = 1500 Murrey Repounds. Dat is dan het volume voor één oefening. Tel zo alle oefeningen samen voor het totaalvolume MR Die som deel je door de totaaltijd, dus MR/T Dat geeft je een indicatie van de momentele intensiteit, of anders gezegd, het ogenblikkelijke vermogen. Ik heb ook een indicator voor het gecumuleerde vermogen, maar die verklap ik niet. |
Citaat:
Geen rustdagen inlassen is een recept voor overbelasting en/of afnemende vorderingen. Blessures, ook. Zelfs als je elke dag verschillende spiergroepen traint. |
Ik beschouw voeding als levensstijl, en dat staat voor mij niet in functie van poweren.
Maar als je powert moet je voor en na voldoende proteïne nemen (natuurlijke proteïne liefst, geen fabricaten) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be