![]() |
De Invasie... Is... Begonnen
1 Bijlage(n)
Jaja.
Maandenlang een gespannen vrede. Maandenlang hen niet gezien. Maar ik wist wel dat ze er nog waren. Verscholen. Ingegraven. Wachtend. Op de lente. Op de zon. De strijd was vorig jaar hard, en vermoeiend. Maandenlang de ene na de andere aanval afgeslagen. Het ontaardde in een stellingenoorlog. Ze groeven zich in. Lanceerde de ene na de andere uitval. Maar telkenmale hielden we vastberaden stand. Werd de opmars in de kiem gesmoord. Met bloed, zweet, en tranen. Nu zijn ze terug. Het was wel te verwachten. De eerste zonnestralen luidden het einde in van de gespannen vrede. De eerste kopjes die zich lieten zien werden vakkundig geëlimineerd. En daarna, enkele dagen niets meer. Was het dat? Hadden zo weinigen de strenge winter overleefd? Niet dus. De verkenners hadden hun boodschap al doorgegeven aan het hoofdkwartier. De strijd kan terug beginnen... Ze zijn vastberadener dan ooit. In nog grotere aantallen. Gehergroepeerd. Aangevuld met troepenversterkingen. De moed zinkt ons in de schoenen bij het aanschouwen van de overmacht. De invasie is begonnen... Klote paardenbloemen. |
Koop een konijn.
|
Eerlijk is eerlijk; ik had verwacht dat het over mieren zou gaan.
Daar gaat het immers net dezelfde kant mee op. |
Konijn in rode wijnsaus
Omschrijving Zacht gestoofd konijn in een geurige iets zoete saus die de wildsmaak naar voren haalt Ingrediënten Voor de marinade: 3 dl rode wijn, 5 gekneusde jeneverbessen, 2 verkruimelde laurierblaadjes, 5 gekneusde kruidnagels, halve el zout, versgemalen zwarte peper, 2 el olijfolie, 2 tenen knoflook in plakjes, 2 rode uien grofgesneden, kaneelpoeder, korianderpoeder. Voor de bereiding: 1 kilo konijndelen, beetje bloem om te strooien, klont boter plus 2 el olijfolie, halve pot vleesfond, handje ongezwavelde rozijnen, 2 el pruimenjam of andere rode jam. Voorbereiding Doe alle spullen voor de marinade in een ruime schaal en leg de konijndelen erin. Laat 8 uur of meer afgedekt marineren op een koele plaats onder af en toe keren. Droog daarna de konijndelen af en zeef de marinade. Bereidingswijze Bestrooi de konijndelen licht met bloem en laat boter met olie smelten in een hete casserole. Bak het konijn bruin aan beide kanten in plm. 5 minuten en voeg de fond en de gezeefde marinade toe, goed roeren met houten lepel om de aanbaksels los te krijgen. Voeg de rozijnen toe. Laat 5 kwartier op laag vuur stoven. Neem konijn eruit, houd warm in alufolie en kook de saus iets in. Afproeven op peper en zout. Voeg de jam toe en warm nog even goed door met het konijn erbij. Serveertips Heerlijk met zuurkool en aardappelpuree, maar ook met rode kool of spruitjes. Stoofpeertjes erbij is ook lekker. |
Citaat:
Pannenkoeken met paardebloemblaadjes. Een slaatje met paardebloemen, zonnebloempitten en vinaigrette. Geroosterde boterhammen met zonnebloemengelei. ... De culinaire invasie is inderdaad begonnen. Tijd om ons buikje rond te eten met al dat lekkers! |
:cheer: Pisbloemen :cheer:
Toch goe , wat kleur in den tuin ... :-D |
Leven en laten leven.
Het is kleinburgerlijk met van die groene verzorgde tuinen waar enkel toegelaten bloemen mogen groeien. |
Citaat:
|
bondgenootschappen: de tegenstander
2 Bijlage(n)
Ze hebben een aantal geheime wapens in stelling gebracht
|
Citaat:
Ik verkrijg ze bij dronken Oekrainse ex-militairen. |
:cheer: DINET :cheer:
Of zal ik u een schaapje verhuren? (als je er geen misbruik van maakt) |
Citaat:
Hier staat, een houtkot, garage, stelling, veranda, met rommel onder, berg zand. Betonnen planken denk:?. Klinkers, die treinbils daar heb ik in de winter de buurt mee gepest;-). Die zijn dus al weg. Nu kan ik op zondag mijn kettingen gaan slijpen.:twisted: |
Geen konijnen, zet een schildpad of twee.
Die weten wel weg met pisblommen. |
wat hebben mensen toch tegen die arme paardenbloemen? :-(
|
Citaat:
|
kvind die pisbloemen chique :(
|
Citaat:
ik ben dan ook ne klassieke ouwe pee :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be