![]() |
Is Iran het nieuwe Nazi-Duitsland?
Dat is tenminste wat een groot deel van de Israëliërs, inclusief de premier Netanyahu denken.
Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/787766.html En dit is natuurlijk niet zonder reden. Achmedinejad, de president van Iran, heeft namelijk flink lopen uithalen naar Israël op de ''Conferentie tegen Racisme'', terwijl - ook volgens Obama - dat van gigantische hypocrisie getuigt. Israël is de enige plek in het Midden-Oosten waar vrij godsdienst mag worden beleden, de enige plek in het Midden-Oosten waar de Bahai'�* veilig zijn (niet verwonderlijk dat zij hun hoofdstad in Haifa, Israël hebben geplaatst), en de enige plek in het Midden-Oosten waar je als homoseksueel geen vervolging kan krijgen omwille van het homoseksueel zijn. Misschien had Achmedinejad beter eerst de Arabische Israëliërs kunnen vragen of zij ''Israël wel van de kaart geveegd'' willen zien. Achmedinejad is ook met iets anders begonnen. Niet een sessie bij een psychiater, zoals je zou verwachten, maar met het ontwikkelen van nucleaire kracht. Hij zegt dat die ambities vredig zijn, hij zegt er niet bij of dat inclusief de vernietiging van Israël is, maar de Israëliërs denken van wel. En we weten allemaal dat Israël kernwapens heeft, én dat het ze zou gebruiken als haar bestaan werd bedreigd. En dat zou een ramp zijn voor het Midden-Oosten. Het zou de hele regio in een woestijn veranderen! Analoog aan de Tweede Wereldoorlog heeft Iran niet alleen imperialistische tendensen jegens de - hoe toevallig ook - Joden, maar ook jegens zijn buren. De hele Soennitisch Islamitische wereld heeft angst voor het theocratische Shi'isme van Iran, omdat zij weten dat na Israël, zij aan de beurt zijn. Sommige van die landen hebben reeds hun betrekkingen met Iran verbroken. |
Ik hoop dat u niet poogt de gemoederen op te hitsen en een mogelijke preventieve oorlog van Israel goed te praten.
Elders las ik vandaag toevallig over een zekere Gideon Levy die toegaf dat Israël lijkt op het Duitsland van 1933. Ik wil niet oordelen over deze delikate situatie, maar u wel vragen voorzichtig te zijn en u bij de feiten te houden om erger te voorkomen, en aub verder te kijken dan de propaganda. (Voor Iran hoop ik dat er eindelijk eens een vrouw verkozen geraakt. Die kans bestaat op dit moment, als ik goed geïnformeerd ben.) |
heeft iemand hier eigenlijk de moeite gedaan de ganse speech te beluisteren op de antirascisme top of neem je de media propaganda voor waarheid? (en liefst vertaald door memri dan zeker lol)
|
Citaat:
|
Wel moeilijk nu overigens, want dit artikel komt van het door de linksen zo aanbeden Haaretz. Nu kan zelfs Haaretz niet om Achmedinejad zijn walgelijkheid heen. Het Iraanse volk lijkt mij (net zoals Turkije trouwens) hopeloos verdeeld tussen extremisten en progressivisten. Het zou een ondienst zijn de progressieve Iraniërs over een kam te scheren met de barbaren.
|
Citaat:
In de voorbereiding naar een oorlog is het eerste wat sneuvelt de waarheid. |
Aanval Iran is volgens mij mogelijk begin WW3. Achmedinejad is dikke vriendjes met Poetin en China .
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk! Het ENIGE land waar joden de afgelopen 3000 jaar CONTINU hebben geleefd is het nieuwe Nazi Duitsland. Hysterische Zion-onzin begint de spuigaten uit te lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Comprende meneer de liberaal? |
Welk land voert een ghetto politiek die gelijkt op die van Nazi Duitsland ?
Welk land intimideert constant zijn buurlanden door te dreigen met geweld ? Welk land heeft een groot kernarsenaal die het desnoods zelfs zou gebruiken ? Welk land gebruikt chemische wapens in dichtbevolkte steden ? Iran heeft nog nooit geweld gebruikt tegen zijn buurlanden, welk land wel ? |
Nazi Duitsland had nog goede, positieve zaken, bij Israël is dit ver te zoeken.
|
Uiteraard is Iran niet te vergelijken met Nazi-Duitsland. Dat verandert niets aan het feit dat Iran een staat is openlijk oproept tot de vernietiging van een andere staat; die internationaal terrorisme financiert en bewapent; en die actief probeert een kernwapen te maken.
Wie het risico op de dood van honderden miljoenen mensen wil beperken kan niet anders dan alles op alles zetten om te beletten dat Iran een kernwapen verwerft. Wat hiertoe de beste methode is, is vatbaar voor discussie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be