Jan M. |
28 april 2009 11:13 |
Waarvoor we opkomen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse
(Bericht 4076363)
Het zou inderdaad idioot zijn om op deze vraag te antwoorden, omdat je daarmee aangeeft helemaal NIET op te komen voor de arbeidersklasse, maar eerder de belangen dient van het grootkapitaal. Gezien hun nu al geringe electoraat, zou het idioot zijn om dit zwart op wit te zeggen.
|
Dan doe ik maar een poging: het is een idiote vraag omdat het geen zin heeft naar het verleden terug te willen, zoals de vendelzwaaierkes tot in den treure toe doen. We kijken liever naar de toekomst. Ik geloof niet dat vele PVDA-ers gevoelsmatig met België bezig zijn, wel pragmatisch: splitsen van België is vooral de natte droom van bedrijfsleiders en ander grootkapitaaltuig, omdat ze dan afkunnen van die vervelende verworvenheden zoals de 40-urenweek, nationale cao's, vakbonden, dertiende maand, betaald verlof...
Wij willen die verworvenheden behouden, en denken daarmee uiteraard ook aan onze kinderen en hun toekomst. Ik hoop van jou hetzelfde.
Beste Renesse, ik wil je snoetje weleens zien als je dat allemaal zou kwijtraken.
Je beseft niet wat je wenst. Trouwens, ons electoraat groeit met de dag, hoe is het nog bij jullie? Hoeveel kost zo'n plastieken varken eigenlijk per stuk?
J.
|