Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Beatrix kondigt aftreden aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122135)

Derk de Tweede 24 april 2009 17:17

Beatrix kondigt aftreden aan.

RVD heeft zendtijd gekocht bij de NOS voor as maandag rond 20h.

schaker 24 april 2009 17:23

K&k

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4073411)

Beatrix zal maandagavong officieel mededelen dat ze 30 april met koninginnedag niet kan meedoen met het klompendansen in Appelscha vanwege een ontsteking aan haar kleine teen.

system 24 april 2009 17:52

Citaat:

Precies of dat wereldschokkend nieuws is. Afschaffen de geldverslindende Oranje-keet. Terug naar de Republiek. Zoals vroeger.

Derk de Tweede 24 april 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4073440)
Precies of dat wereldschokkend nieuws is. Afschaffen de geldverslindende Oranje-keet. Terug naar de Republiek. Zoals vroeger.

Zoals je weet is daar geen meerderheid voor te porren.
Oranje en Nederland zijn voor altijd bij elkaar.

system 24 april 2009 18:13

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4073447)

Voorlopig is er geen meerderheid. Maar dat hoeft niet zo te blijven. Het koningshuis wordt minder en minder onaantastbaar na de onthullingen van de dubieuze rol van Koningin Wilhelmina, de brief van Bernard aan Hitler, zijn niet al te kosjere houding tijden WO II (*), de Lockheed-affaire, de Greet Hofman-affaire, bemoeienissen van Beatrix in de Nederlandse politiek, en de weinig fraaie strubbelingen bij de jongere generatie Oranjes.

(*)
Zo zou prinses Beatrix op 12 november 1944 aan Koningin Wilhelmina het volgende geschreven hebben.

Liefe oma,

Het is hier heel leuk in Canada. Papa was weer eve bij ons en hij hep gistere een heel mooie vis gefangen. Ein forel, schreeuwde hij toen hij hem aan de haak had.
Papa zecht ook dat wij ons moete overgefe aan de Duisers.
Luiser u wel naar hem? Hij weet feel hoor.

Na doeg,

Beatrix

Mocht deze brief waar zijn- wat gemakkelijk na te gaan is-, is het allemaal niet erg fraai wat we hier lezen.

D'ARTOIS 24 april 2009 21:57

Met spelfouten? Het lijkt meer op een hedendaags tienerbericht!!

system 25 april 2009 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4073749)
Met spelfouten? Het lijkt meer op een hedendaags tienerbericht!!

Ze was toen 6 jaar.

Let wel, het zou de moeite zijn eens te onderzoeken of er zulke brief bestaat.

Renesse 25 april 2009 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4073447)

Dan vrees ik dat Vlaanderen en Nederland nooit bij elkaar zullen zijn.

Bovenbuur 25 april 2009 11:21

Citaat:

Bron?
Willem is namelijk nog "heel druk" bezig met de olympische spelen van 2010, kan ie het hockeyteam weer feliciteren. Pas eventueel daarna zou hij koning kunnen worden. Bovendien wilde Beatrix haar kleinkinderen nog wat tijd met hun ouders geven alvorens pap tot staatshoofd werd benoemd.

Shadowke 25 april 2009 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4073922)
Dan vrees ik dat Vlaanderen en Nederland nooit bij elkaar zullen zijn.

oranje is geen obstakel voor een herenigd Nederland Renesse.

Renesse 25 april 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4074013)
oranje is geen obstakel voor een herenigd Nederland Renesse.

Een obstakel is iets dat je kan overwinnen. Dit niet.

Daimanta 25 april 2009 16:11

Citaat:

Maandag is Willem jarig, dat is toch een goede reden om zendtijd in de kopen, niet?

Sjaax 25 april 2009 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4073440)

:cheer: Terug naar de Republiek! :cheer:
Maar helaas :boo: Willem Alexander volgt.

Hertog van Gelre 25 april 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4073472)
Mocht deze brief waar zijn- wat gemakkelijk na te gaan is-, is het allemaal niet erg fraai wat we hier lezen.

Wat hou je er toch eigenlijk smerige discussiemethoden op na.

system 25 april 2009 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4074604)
Wat hou je er toch eigenlijk smerige discussiemethoden op na.

Het gemakkelijkste is natuurlijk alles wat de Oranjes zouden mispeuterd hebben onder tafel te vegen. Dat is uw methode terzake. Weinig verheffende methode.

Maar niet mijn methode. Alles onderzoeken zonder vooroordelen, dat is mijn motto. U zou dit ook moeten proberen.

Hertog van Gelre 25 april 2009 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4074606)
Het gemakkelijkste is natuurlijk alles wat de Oranjes zouden mispeuterd hebben onder tafel te vegen. Dat is uw methode terzake. Weinig verheffende methode.

Maar niet mijn methode. Alles onderzoeken zonder vooroordelen, dat is mijn motto. U zou dit ook moeten proberen.

Neen, u citeert een hoax uit 2003 van een parodieschrijver zonder bronvermelding, suggererend dat het waar is.
U en Stormfront.

Dit soort 'onderzoeken zonder vooroordelen' kunt u steken waar de zon niet schijnt.

Smerige discussiemethoden, dat zijn het.

Hertog van Gelre 25 april 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4074406)
Maandag is Willem jarig, dat is toch een goede reden om zendtijd in de kopen, niet?

Ja, maar ik denk toch dat Derk gelijk heeft. Op 30 april is er een defilé in Apeldoorn in plaats van een bezoekje aan twee gemeenten. Ik denk dat Beatrix gaat aankondigen dat dit haar laatste Koninginnedag zal zijn en dat het stokje wordt overgenomen door haar zoon. Waarschijnlijk op 30 april dus.

Ze zal het niet zo willen doen als haar moeder die een maand later een apart defilé hield. Hoe dan ook, en wat je ook van de monarchie mag vinden, ze heeft het goed gedaan.

system 25 april 2009 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4074612)
Neen, u citeert een hoax uit 2003 van een parodieschrijver zonder bronvermelding, suggererend dat het waar is.
U en Stormfront.

Dit soort 'onderzoeken zonder vooroordelen' kunt u steken waar de zon niet schijnt.

Smerige discussiemethoden, dat zijn het.

U hebt het nog steeds niet door. Het is is niet omdat JMDD iets zegt dat het daarom fout is . Het is niet omdat deze of gene site dit of dat beweert dat het apriori fout is. Het is juist aan ons om dit gezegde te bevestigen of te ontkennen. En dit door mogelijk onderzoek. U ontkent al op voorhand het bestaan van zulke brief zonder het eerst te hebben onderzocht. Maar dat zijn we van u gewoon. Zoals u ook eerder het bestaan van brief van Bernhard aan Hitler ontkende.

Hertog van Gelre 25 april 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4074639)
U hebt nog steeds niet door. Het is is niet omdat JMDD iets zegt dat het daarom fout is . Het is niet omdat deze of gene site dit of dat beweert dat het apriori fout is. Het is juist aan ons om dit gezegde te bevestigen of te ontkennen. En dit door mogelijk onderzoek. U ontkent al op voorhand het bestaan van zulke brief zonder het eerst te hebben onderzocht. Maar dat zijn we van u gewoon.

Neen, wat ik langzamerhand van u gewoon ben is dat u liegt en bedriegt om uw punt te maken in een discussie. U citeert selectief en oneerlijk, u presenteert ingezonden brieven in kranten van 6 jaar terug als 'onderzoek' en nu presenteert u satire als de waarheid.

In tegenstelling tot u héb ik het onderzocht. En u liegt. Of u heeft last van een 'system-failure'.

En in uw zoveelste verandering nadat u heeft gepost doet u het opnieuw. Er is geen, maar dan ook geen enkel, bewijs van een zogenaamde 'stadhoudersbrief'. Wederom de aandacht afleiden als u zichzelf in de zak heeft gescheten.

system 25 april 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4074648)
Neen, wat ik langzamerhand van u gewoon ben is dat u liegt en bedriegt om uw punt te maken in een discussie. U citeert selectief en oneerlijk, u presenteert ingezonden brieven in kranten van 6 jaar terug als 'onderzoek' en nu presenteert u satire als de waarheid.

In tegenstelling tot u héb ik het onderzocht. En u liegt. Of u heeft last van een 'system-failure'.

U moet goed leren lezen. Ik heb de mogelijkheid van het bestaan van zulke brief geopperd. En dat men dat zou moeten checken. U daarentegen verwerpt hem apriori. En u moet niet altijd afkomen met het verwijt van 'liegen'. Mensen die dat woord regelmatig gebruiken, liegen vaak zelf meer dan eens. Ik doe aan 'vrij onderzoek'. En ik stel me de vraag of zulke brief bestaat. En als zulke brief inderdaad bestaat, dan is het weinig vleiend voor de Oranjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be